Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Wesslan
    Deltagare

Ja, det ser ut som det kommer bli en hel del snö på isen och det är ju inte allt för kul. Lite snö vill jag gärna ha så att man får gräpp.

/Micke

LegacyLarsa
      Keymaster

Förra söndagen var det >3dm is på sjön.
        Hur det ser ut för morgondagen vet jag inte, men jag tycker vi åker dit och tittar, iannatfall finns det hemskt roliga vägar i området.
        /Larsa

Manor
        Deltagare

>För bövelen Mats,
          >
          >Du har ju inte värre lokalsinne än mig ( LOL ) och dessutom
          >har du gps/navi så det finns ju inga ursäkter 😉
          >
          >Ska försöka komma lossa jag också. Om det blir åka av vette
          >tusan (vill inte sluta som sveriges största wobbler som någon
          >här (Practos??) fyndigt uttryckte det tidigare 🙂
          >
          >M v h
          >
          >Danne

Danne, ditt lokalsinne ligger åtminstone på 0.1…för du hittade till Bogesund-fiket trots att din GPS/Navi gav meddelandet…”här har ingen människa satt sin fot än”…typ…:D.

Om man har en gatuadress så fungerar min navigator ypperligt, annars så tycker jag att det är lite plottrigt att märka ut en plats direkt på en karta :-(.

Jag vet inte heller om jag ska köra på sjön, men det skulle vara kul att hänga med och heja på de som vågar :9.

Hoppas att vi ses på söndag. Är allt bra med bilen förresten?

mvh Mats N

Manor
          Deltagare

LegazyLarsa !

Skulle vi inte kunna ha en samlingsplats i Åkersberga 10:30–10:45 och åka gemensamt mot sjön. Om JA så skulle kanske McDonalds parkering kunna passa. Den ligger vid infarten till Åkersberga och kan inte missas. Trots att jag bor i Å-berga så har jag noll koll vad sjön ligger, detta trots att kartan är bra :-(. Nu har jag iofs 0.0 i lokalsinne, men ändå ;). Vid McDonalds ligger Shell och Q8OK om någon behöver tanka (i/efter Åkersberga finns även Preem och Statoil om så önskas).

Bara en tanke, vad sägs?

mvh Mats N

Manor
            Deltagare

>Tack så mycket, har väl haft subarun i några månader nu. Det
              >är en blå gt kombi. Tycker det är en mycket trevlig bil. Så,
              >vilka kommer på söndag då?
              >
              >/Micke

Oavsett vilka och hur många som kommer…så är det nog bara du och jag som kör kombi :D.

Det ser väl ut som om vi börjar bli en 8-10 stycken nu…samt några Evo:sar om jag förstod LegazyLarsa rätt.

Väl mött på McDonalds.

mvh Mats N
              PS. Ozo, kommer du?

Manor
              Deltagare

>Vi kan ta “den gula kinesen” (McD) vid 10.45 på söndag den
                >1/2 så åker vi gemensamt upp till sjön, Ett par evosar borde
                >det nog kunna dyka upp åxo!
                >
                >Sen kör vi så länge det är ljust, och tar sedan en gemensam
                >tripp till bogesund och dricker något varmt, och snackar om
                >vem som ploogade mest snö.. ..eller nåt! 😉
                >
                >/Larsa

Larsa !

Jag står på McDonalds parkering 10:45 på söndag. Jag antar att det inte spikas någon mötestid för Bogesund på söndag då…eller? Kanske en hamburgare istället på hemvägen? Det finns iofs andra “krogar” också…pizza, kina, indiskt, japanskt, kebab, “biff” etc. i “nöjesmetropolen” Åkersberga ;).

mvh Mats N

Manor
                Deltagare

Verkar
                  >inte helt enkelt att hitta dit (vet inte ens vart mcd ligger
                  >som alla pratar om)
                  >

Kör E18 mot Norrtälje, sväng av Åkersbergaavfarten som ligger efter Arninge och Vaxholmsavfarten (om du kommer till Gillingebanan så har du åkt för långt). Från E18 avfarten är det cirka en mil till Åkersberga centrum. Du ska bara åka rakt fram hela tiden, och McDonalds ligger på höger sida mellan OKQ8 och Shell. Med denna beskrivning så skulle t.o.m jag hitta, och det vill inte säga lite det :D.

mvh Mats N

Manor
                  Deltagare

Du är hjärtligt välkommen Toni :9, det var ett tag sedan.

Jag såg dig förresten i någon av datortidningarna…kan det ha varit Mikrodatorn (databranschens svar på “Spoilernytt” ;)).

Vi ses som sagt förhoppningsvis 10:45 i Å-berga.

mvh Mats N

Manor
                    Deltagare

>Låter hur kul som helst. Jag var på hmm……Garnsviken…kan
                      >det heta så? utanför åkersberga idag och det var snuskigt
                      >kul.
                      >Detta är min första post här på forumet så hoppas jag gör
                      >rätt 🙂
                      >
                      >/Micke

Wesslan, du ser ut att ha gjort rätt ;)…välkommen till forumet. Är du en ny Impreza-ägare?

mvh Mats N

Manor
                      Deltagare

Hej !

Det blir väl till att reka imorgon. Det har ju snöat ganska mycket både igår och idag, så någon form av plogning lär ju krävas. Jag ska liksom Danne endast vara åskådare. Jag är för feg för att ge mig ut på någon sjöis :-(. Detta får mig att minnas min ungdom där jag väldigt försiktigt gick ut på en sjöis till fots. Jag tyckte att det knakade och brakade oroväckande, och gick försiktigt mot land igen…då hördes ett “dån” när en 7-tons dumper brakade ut på isen 100 meter ifrån mig, och började ploga upp en bana :P…då tog jag mod till mig och gick ut på isen igen ;).

mvh Mats N

dlehtihet
                        Deltagare

För bövelen Mats,

Du har ju inte värre lokalsinne än mig ( LOL ) och dessutom har du gps/navi så det finns ju inga ursäkter 😉

Ska försöka komma lossa jag också. Om det blir åka av vette tusan (vill inte sluta som sveriges största wobbler som någon här (Practos??) fyndigt uttryckte det tidigare 🙂

M v h

Danne

>LegazyLarsa !
                          >
                          >Skulle vi inte kunna ha en samlingsplats i Åkersberga
                          >10:30–10:45 och åka gemensamt mot sjön. Om JA så skulle
                          >kanske McDonalds parkering kunna passa. Den ligger vid
                          >infarten till Åkersberga och kan inte missas. Trots att jag
                          >bor i Å-berga så har jag noll koll vad sjön ligger, detta
                          >trots att kartan är bra :-(. Nu har jag iofs 0.0 i lokalsinne,
                          >men ändå ;). Vid McDonalds ligger Shell och Q8OK om någon
                          >behöver tanka (i/efter Åkersberga finns även Preem och Statoil
                          >om så önskas).
                          >
                          >Bara en tanke, vad sägs?
                          >
                          >mvh Mats N

Toni
                          Deltagare

>Verkar vara ett ypperligt tillfälle att spräcka läpp på!
                            >Dyker nog upp jag 🙂

T o m jag kanske kommer för en gångs skull om allt klaffar!

Larsa ringde ju och hotade i telefonen häromveckan (“nu får du nog ta och visa dej på klubbträffarna om du ska få vara kompis med oss någé mer….!”)

Toni

LegacyLarsa
                            Keymaster

Vi kan ta “den gula kinesen” (McD) vid 10.45 på söndag den 1/2 så åker vi gemensamt upp till sjön, Ett par evosar borde det nog kunna dyka upp åxo!

Sen kör vi så länge det är ljust, och tar sedan en gemensam tripp till bogesund och dricker något varmt, och snackar om vem som ploogade mest snö.. ..eller nåt! 😉

/Larsa

Wesslan
                              Deltagare

Låter hur kul som helst. Jag var på hmm……Garnsviken…kan det heta så? utanför åkersberga idag och det var snuskigt kul.
                                Detta är min första post här på forumet så hoppas jag gör rätt 🙂

/Micke

Wesslan
                                Deltagare

>>Låter hur kul som helst. Jag var på
                                  >hmm……Garnsviken…kan
                                  >>det heta så? utanför åkersberga idag och det var snuskigt
                                  >>kul.
                                  >>Detta är min första post här på forumet så hoppas jag gör
                                  >>rätt 🙂
                                  >>
                                  >>/Micke
                                  >
                                  >Wesslan, du ser ut att ha gjort rätt ;)…välkommen till
                                  >forumet. Är du en ny Impreza-ägare?
                                  >
                                  >mvh Mats N

Tack så mycket, har väl haft subarun i några månader nu. Det är en blå gt kombi. Tycker det är en mycket trevlig bil. Så, vilka kommer på söndag då?

/Micke

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Ämnet ”Isåka i Stockholmsomr.!!” är stängt för nya svar.