SSC Allmänt snack Träffar isåka lördag 12/2-2011

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    annala
    Deltagare

tänkte kolla intresset på lite isåka på långsvan ovanför kolsva nu på lördag. den som vill komma får komma. de ända kravet som finns är att han som ska ploga vill ha lite bidrag för diesel som går åt.

det är vid sandviksbadet som de blir åka av (markerat på bilden med ett X) . tänkte åka så man är där runt 10.30
      isen är mellan 50-70 cm enligt han som ska ploga.

tendency
      Deltagare

Nu har det fallit över 15cm snö här, bara under denna dag. Säg åt plogarn att göra banan BREED, för om det blir mer snö så lär vallarna bli väldigt höga. :p

Jag är klar iaf.

Kom igen Subaruklubben, ni som inte ska till Svenska rallyt, ta er ut på isen!
        16,7 mil från Stockholm
        7,5 mil från Ludvika
        6,3 mil från Västerås
        8,4 mil från Örebro

annala
        Deltagare

Nu har det fallit över 15cm snö här, bara under denna dag. Säg åt plogarn att göra banan BREED, för om det blir mer snö så lär vallarna bli väldigt höga. :p

Jag är klar iaf.

Kom igen Subaruklubben, ni som inte ska till Svenska rallyt, ta er ut på isen!
          16,7 mil från Stockholm
          7,5 mil från Ludvika
          6,3 mil från Västerås
          8,4 mil från Örebro

han brukar göra den bred. =)
          isdäcken är provmonterade och testade. allt tycks funka så här långt iaf. ska bli kul att testa bilen. (första året med 4wd)

tendency
          Deltagare

Härligt!
            Det blir första gången jag kör på is med min ”nya” räser, så det ska bli intressant. Har isdäck, men har inte provmonterat… Bilen är lite sänkt, men med stenhårda coliovers, så det fjädrar väldigt lite. Så jag hoppas att det går ändå. :p

Vad är det för en bil du har?
            Förresten. Ett tips för att öka möjligheterna till att få med lite mer Subarufolk (som inte enbart kör Impreza), kan ju vara att annonsera på Subaristforumet.

annala
            Deltagare

Härligt!
              Det blir första gången jag kör på is med min ”nya” räser, så det ska bli intressant. Har isdäck, men har inte provmonterat… Bilen är lite sänkt, men med stenhårda coliovers, så det fjädrar väldigt lite. Så jag hoppas att det går ändå. :p

Vad är det för en bil du har?
              Förresten. Ett tips för att öka möjligheterna till att få med lite mer Subarufolk (som inte enbart kör Impreza), kan ju vara att annonsera på Subaristforumet.

min va sänkt oxå så ja fick plocka dit orginal fjädar fram för att de skulle funka.
              har en grön wrx edition41 01a.

jo man kanske skulle göra de?

tendency
              Deltagare

Det tycker jag att man borde. 🙂

Edit: Jag uppdaterade bilden och la in ett inlägg på Subaristforumet. 😉
                http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-post-19446.html#19446

tendency
                Deltagare

Hur ser läget ut? Har det plogats en fin bana? Jag har allt klart, har testat isdäck, tvättat bilen och packat den full med grejer. 🙂

annala
                  Deltagare

Hur ser läget ut? Har det plogats en fin bana? Jag har allt klart, har testat isdäck, tvättat bilen och packat den full med grejer. 🙂

prognosen ser fin ut. kallt strålande sol. två traktorer slår ner bladet i morgon bitti på sjön. blir ca 3 km bana om ja fatta de riktigt här för en stund sen. =)

fotografen är ditkallad tror att han skulle ta med sig grillen oxå. så korv är inhandlad. bara tanka fara till garaget i kolsva å gänga på ishjulen i mmorgon.

hoppas på en trevlig dag på sjön,

tendency
                    Deltagare

Låter alldeles finemang!

Korv med bröd inhandlades tidigare idag ”utifall” det skulle bli grillning också. Så jag tar med mig ett gäng, så finns det så att det räcker. 🙂

Du har det bra du som gängar på ishjulen i garaget, jag får stå på sjön, heh..

Hörs imorn!

tendency
                      Deltagare

Jäklar vad fint det var med lite isåka, som man har längtat. De som inte hade någon ursäkt att inte komma ut idag gick miste om något. 🙂 Molnfritt, sol och ett par minusgrader. Lägg därtill en helt nyplogad och kurvig bana på 3,2km. Kan inte bli annat än lyckat.

Kul att träffa dig ”annala” och de övriga. Lite bilder lär väl dyka upp imorgon. Tyvärr har jag inga åkabilder själv. Där lägger jag tilltron till fotografen. 🙂

annala
                        Deltagare

Jäklar vad fint det var med lite isåka, som man har längtat. De som inte hade någon ursäkt att inte komma ut idag gick miste om något. 🙂 Molnfritt, sol och ett par minusgrader. Lägg därtill en helt nyplogad och kurvig bana på 3,2km. Kan inte bli annat än lyckat.

Kul att träffa dig ”annala” och de övriga. Lite bilder lär väl dyka upp imorgon. Tyvärr har jag inga åkabilder själv. Där lägger jag tilltron till fotografen. 🙂

jo de var riktigt fint där ute idag. ca 16 mil på sjön å 60 liter bränsle. som sagt synd på att de kom så få som åkte. men desto roligare fick vi istället inte så många att svära över att dom är ivägen 😛 hehe.. fotografen håller på för fullt att ladda upp bilderna så vi får väll se vad de blev för något?

kul med ett nytt ansikte iaf. =)
                          ser fram emot fler sjöåkar dagar..

annala
                          Deltagare

blir åkning på lördag igen på samma sjö vid samma tid som sist. ca 11.00.

den som vill komma får komma.

tendency
                            Deltagare

Nu ska jag iväg till en träff på en annan sjö på lördag. Men hur blir det på Långsvan nästa helg, alltså 26-27 Feb? 😉

annala
                              Deltagare

Nu ska jag iväg till en träff på en annan sjö på lördag. Men hur blir det på Långsvan nästa helg, alltså 26-27 Feb? 😉

jag vet inte om de blir nå åka då. men antagligen blir de åka bara isen är i bra skick.

Red_Mike
                                Deltagare

Hur lång är banan och hur är den uppbyggd? dvs bred,smal,kurvig m.m Jag skulle iväg till skinnsberg och åka på lördag och det är en väldigt fin bana, Men långsvan ligger lite närmare 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.