SSC Allmänt snack Träffar Isåkning i Sala 31/1 och kanske 1/2

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    ricco
    Deltagare

har ju varit plus nu ett bra tag häri västerås iaf.. känns inte som jag skulle våga mig ut på nog is nu iaf 🙁

Olaaa
      Deltagare

Om det blir av är jag sugen!

Calder
        Deltagare

har ju varit plus nu ett bra tag häri västerås iaf.. känns inte som jag skulle våga mig ut på nog is nu iaf 🙁

Där finns ju alltid Nordic Audis träff nästa helg i Siljansnäs…
          http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=natraff&Number=924821&page=0&view=collapsed&sb=5&vc=1&Mode=date

Tittar man på SMHI, så ligger ju tempen på rätt sida nollan! 😉

Helgebox, hur tjock är isen uppe hos dig just nu?

Calder
          Deltagare

Med tanke på mildvädret, så väntar jag tills nästa vecka med att komma upp!

Helgebox
            Deltagare

mm kan noga vara en god ide
              var ute idag. var 24cm snö och 30-35cm is. Men på vissa ställen var de även stöp på så. om någon vill ploga kommer de ändå vara massa vatten på sina ställen.

Calder
              Deltagare

mm kan noga vara en god idevar ute idag. var 24cm snö och 30-35cm is. Men på vissa ställen var de även stöp på så. om någon vill ploga kommer de ändå vara massa vatten på sina ställen.

Tusan, trodde det skulle vara bristen på is som skulle hindra körning… Men det verkar vara nog för att bära (där du kollade iaf).

Man ska ju inte sitta och vara rädd om lacken på en rallybil väl?? 😉 Lite stenskottsfilm får införskaffas tills det blir isåka!

Misstänker att snö och stöp inte försvinner under veckan, så om ingen plogar – är det någon som är sugen på att sticka upp till Siljansnäs nästa helg, om det inte blir plogat runt Sala??
                Är grymt sugen på lite åka nu, vi har ju inte ens halt på småvägarna här nere! 🙂
                Har hittat lite billiga stugor där med, så det blir väl en liten minisemester…

TKarlsson
                Deltagare

Helgebox; vart har du mätt?
                  Det blir alltså inge åka nu?

Calder
                  Deltagare

Hade gått att lösa kanske med att ploga en bana… Tror Marie Pott (som fixade banan i Surahammar) har schaktblad som dom kopplade till sin volvo och plogade med.

Men för min egen del så ser det mörkt ut med denna helgen, men det är ju bara för att jag har 60 mil enkel resa – utan att veta om det går att köra.. Hade det bara rört sig om 10-20 mil så hade man nog åkt dit på chans!

TKarlsson
                    Deltagare

Jag väntar med spänning på uppdatering av isen. Ryktet säger att man vet mera på fredag 🙂

Calder
                      Deltagare

Jag väntar med spänning på uppdatering av isen. Ryktet säger att man vet mera på fredag 🙂

Man kanske ska packa lite kläder om det blir av… 😉
                        Vet ju en ledig stuga som blev sent avbokad.. hehe

Helgebox
                        Deltagare

Har mätt på en rätt stor sjö i Norberg. ligger 5 mil nordväst om Sala.

TKarlsson
                          Deltagare

Calder, kommer ni upp nu då? =)

Calder
                            Deltagare

Calder, kommer ni upp nu då? =)

Sugen är jag, men det kanske é bäst att vänta tills nästa helg när dom plogat vid Siljansnäs… Sugen på att hänga med då? Om inte det går att köra i Sala nästa helg dvs…

TKarlsson
                              Deltagare

Såg du den andra tråden? 🙂

Calder
                                Deltagare

Såg du den andra tråden? 🙂

Inte förrän nu! 😉 Då syns vi på söndag! Ska ringa o kolla om jag kan hämta däcken o fixa stuga!!!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.