› SSC › Allmänt snack › Träffar › Isåkning Västersjön i Sura 10/1
- Detta ämne har 6 svar, 1,026 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 10 månader sedan av
Marie Pott.
-
FörfattareInlägg
-
8 januari, 2009 kl. 19:37 #14689
Janne248
DeltagareEftersom vårat forum inte kan flytta inlägg så skriver jag ned de tre från en annan tråd här:
———————————————————————-
Marie Pott Thu Jan-08-09 04:47 PMTänkte bara skvallra om att Västersjön i Sura nu också fått en bana, med mer svängar och mindre ”fullfartsrakor” som det var på sjön i Sala.
Det finns även en mindre bana för de som vill åka knixigare och med lägre fart.Vi tänkte hålla oss där på lördag och smiska ur Evon ordentligt. 🙂 Vi finns på isen från cirka klockan tio på förmiddagen. Om nån är sugen att åka där så är det bara att dyka upp!
Påfarten till sjön är denna gång alldeles efter väg 252, strax efter byn där det är 50 km/h igenom./Marie & Conny
———————————————————————-
tendency Thu Jan-08-09 07:05 PMHoho, det blir kanske Sura för min del då. Aningen närmare och hemmatrakter. 🙂
Samma påfart som under SSi ON ICE 2006 alltså?
———————————————————————-
Marie Pott Thu Jan-08-09 07:53 PMVad jag minns så åkte en del ner den vägen som vi tar på lördag, medan andra åkte en annan väg som går genom vassen i norra änden av sjön.
Men så här kör vi:
http://potts.se/iskarta_090110.jpg
De röda kullimutterna ute på sjön är för att visa ungefär var banorna ligger. En mindre och större, med olika fartmöjligheter och knixighet.
Undvik att ta vägen vid husen och vassen vid norra änden av sjön. Som det såg ut idag när vi kikade så var det rätt rutten väg ner där.
Ni som kommer till Västersjön – tänk också på att köra lagligt och på ett föredömligt sätt på vägarna intill sjön. Vi har hört att folk klagar på buskörning, och det leder bara till att vägarna ner på sjön stängs av. Men vi vet ju att Impreza-folk oftast är väldigt skötsamma! 🙂
Jesper – sorry om jag lånar lite utrymme i tråden. Men jag vill inte göra en ny tråd, bara skvallra lite… 🙂
/Marie & Conny
———————————————————————-8 januari, 2009 kl. 19:50 #151650Marie Pott
DeltagareTack Janne! 🙂
/Marie
8 januari, 2009 kl. 20:04 #151648tendency
DeltagareDet var den norra infarten jag menade. Ok, får bli den andra vägen. Jag är nog KLAR. 🙂
8 januari, 2009 kl. 23:14 #151647jeppe
DeltagareFörst vill jag tacka Janne för att du flyttade inlägget
Sen så planerar jag en träff som uppskattas hoppas jag
man lägger tid och engagemang på detta, då känns det rätt surt att
någon annan ska konkurrera med detta
Ni hade väll kunnat valt en annan dag kanske ?Varför dessutom klaga på vår sträckning i Sala ?
Banan var kurvig och fin när vi började men eftersom så många körde
brett och inte kunde hålla sig i banan så blev den bara rakare och rakare eftersom inte alla kunde se vart den gick
Jag skrev också att koner kommer att tas med för att knixa till banan
i SalaAnnars var det ju ett bra initiativ men en annan dag hade varit bra
9 januari, 2009 kl. 13:23 #151649tendency
Deltagarejeppe
Först vill jag tacka Janne för att du flyttade inlägget
Sen så planerar jag en träff som uppskattas hoppas jagman lägger tid och engagemang på detta, då känns det rätt surt attnågon annan ska konkurrera med detta. Ni hade väll kunnat valt en annan dag kanske? Annars var det ju ett bra initiativ men en annan dag hade varit braMaries avsikt var nog inte att konkurrera med körningen i Sala. Hon bor själv i Sura och ville antagligen bara tipsa om att det fanns banor att åka på där också? Det behöver inte vara hon som har skapat banorna, det brukar vara en populär sjö för isåka. Hon kan ju inte gärna vänta med att tipsa om det till nästa vecka, eftersom det som tidigare nämnt kan vara sista chansen att åka på is denna helg. Vi är väl ändå EN klubb med gemensamt intresse för iskörning, att göra det på fler ställen behöver väl inte missgynna någon? Det finns ingen ekonomisk vinning i var flest klubbmedlemmar åker? Jag tycker det var ett skitbra initiativ av dig att styra upp Sala-träffarna, jag hade riktigt kul i tisdags! Det lär bli smockat med Imprezor där även denna lördag!
För min egen del passar Sura bättre för tillfället – geografiskt lite närmare (45km vs 76km enkelresa), vännen som ville med på iskörning bor där och ska jobba där senare under dagen (hämta upp honom blir 100km enkelresa), och jag tänkte passa på att hälsa på min mor. MEN om det blir för milt väder i Sura, så blir det Sala ändå! 🙂
9 januari, 2009 kl. 17:41 #151651Marie Pott
DeltagareJeppe gör ett kanonjobb med Sala-körningen och vi, som inte ens åker
Impreza, menade verkligen inte att konkurrera.
Visst hade vi kunnat låta bli att välja samma dag, eller helt enkelt ge
tusan i att ens lägga ut info om banan i Sura. Jag förstår att Jeppe
känner sig trampad på tårna efter allt engagemang och jobb han lagt
ner på att få till träffarna i Sala. 🙁Men nu är det utrett mellan oss och Jeppe, så det är okej nu. 🙂
Kör så det (snö)ryker, riskokarvänner!
/Marie & Conny
10 januari, 2009 kl. 19:49 #151652Marie Pott
Deltagare -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.