Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #72372
    Lefty
    Deltagare

      Du har ju ett litet hål i fälgen för att kunna ha en ventil som sticker ut 🙂 Där kan luften smyga ut!

      Annars så var det en bra tanke hehe

      #72360
      Manor
      Deltagare

        …inte för att jag fattar det här…men om man har slang och det går punka…har man då inte slanglöst automatiskt? Om däcket sitter tätt mot fälgen (tubeless) så kan väl ändå inte luften försvinna någon annanstans.

        Om ovanstående stämmer så verkar det väl vara säkrare att ha slang i däcket…men vad vet jag mitt arma luder.

        mvh Mats N

        #72381
        foss
        Deltagare

          Kan tillägga att vi kör rallybilen utan slang, både på vintern och sommaren. Och vi har aldrig fått pyspunka, och då slår vi i mer än bara plogkanter ibland 🙂
          Det krävs dock 7 bars tryck för att få vinterdäcken att sprätta ut på fälgen, detta gör vi med en Biltema kompressor utan problem. Använder dock hörselskydd då det smäller rätt friskt när de väl sprätter ut. Sedan sänker vi givetvis trycket när däcken väl tätar mot fälgen.

          #72364
          Kvarnis
          Deltagare

            Kan tillägga att vi kör rallybilen utan slang, både på vintern och sommaren. Och vi har aldrig fått pyspunka, och då slår vi i mer än bara plogkanter ibland :)Det krävs dock 7 bars tryck för att få vinterdäcken att sprätta ut på fälgen, detta gör vi med en Biltema kompressor utan problem. Använder dock hörselskydd då det smäller rätt friskt när de väl sprätter ut. Sedan sänker vi givetvis trycket när däcken väl tätar mot fälgen.

            Du kör väl med en smal fälg misstänker jag typ 5.5″ ?

            #72382
            foss
            Deltagare

              Stämmer bra det. Vinter 16″x5.5″ och sommar 15″x7″

            Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.