› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › isen redan runt 3 dm..
- Detta ämne har 38 svar, 4,435 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 5 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
16 november, 2008 kl. 20:58 #10813
rallymarkus
DeltagareJapp det lockar att montera rallydäcken på forrestern.. 🙂
men i vinter ska jag försöka hålla en egen isbana….. kul med höghus på glid:+
16 november, 2008 kl. 21:06 #118936kamikaze
Deltagare:7 :7 :7 Så fruktansvärt avis man blir, men men hoppas det blir lite is här nere i söder me nu när man har köpt fulldubb
17 november, 2008 kl. 17:17 #118929griml0ck
Deltagare😮 Har inte sett en snöflina här än. Såg snö på två bilar igår. Får hoppas vintern hittar ner hit i år annars blir det en tur upp till norr i jan/feb 😀
18 november, 2008 kl. 15:12 #118926LegacyLarsa
KeymasterIdag har det iprincip regnat hela dagen, från borlänge och söderut, undantaget Garpenberg. men det är inget som lagt sig, men det skulle bli kallare i veckan säger dom..
/Larsa
18 november, 2008 kl. 21:19 #118963jontegt-08
DeltagareHörde det snackas om helgen för sämre väder i hela sverige, till och med snö här på Gotland på söndag. 🙂
Ska lägga på mina nya hakka pelita 5 på lördag ;D hoppas på en jul med fin snö/is!
18 november, 2008 kl. 22:35 #118935tendency
Deltagarerallymarkus
Japp det lockar att montera rallydäcken på forrestern.. 🙂 men i vinter ska jag försöka hålla en egen isbana….. kul med höghus på glid:+Men håll k…! 😛 Inte alls avis.
Det är ju nästan så att man funderar på att flytta längre norrut…
22 november, 2008 kl. 08:55 #118948TKarlsson
DeltagareKlockan ringde imorse. Trodde att det var för att jag skulle upp och jobba. Slentrian messigt tröck jag av melodin. Då börjar telefonen spela igen. ”Va fan”. Tänker jag, och slår av den igen.
Det ringer igen. ”Det var väl en envis jävel…” tänker jag, men då ser jag precis att det faktiskt är någon som ringer till mig. Klockan är ju inte ens 7.
”Karlsson, Karlsson, det är snö ute!!!” – säger min kära vapenbroder från nissan klubben.”Hurru, din späcksäck. Om du ringer klockan mitt i natten och ljuger för mig kommer jag komma hem till dig och trycka ut löständerna genom baken på dig! Ja, via mjälten och tjocktarmen, givetvis..”
Hinner konstatera att det inte är grannens katt som bajsat i munnen på mig heller, utan att jag har legat och flåsat som en gravid flodhäst hela natten så halsen är trasig.
Sätter mig upp i sängen och vinglar ut mot vardagsrummet. Slår för säkerhetens skull ner en av tjejens jävla blomvaser i golvet på vägen.
”Va fan. Det ÄR snö ute!”
”Ja, va fan var det jag sa..”
”Snö snö snö jag måste ut vi hörs sen”
”Men du, va” -klick-Hoppar in i duschen, duschar, klär på mig och springer ut genom porten.
Kommer nu i kontakt med min kvinnliga sida.
Vad fint det är med nyfallen snö. Springer över gården. Det är bara mina fotsteg som syns i snön. Ilar vidare till Imprezan.
Där står den. Med lite snö på. Står och tittar på den i kanske 20 sekunder. Det är helt tyst, ja inte ett ljud hörs.
Det här är ju som taget ur någon bok man läste i plugget. Poesi eller vad det nu kallas.
Kliver in. Vrider på nyckeln.
Konstaterar att det där 3″” röret från JRM var värt varedna krona.
Efter att ha bortstat bort snön från bilen och låtit den få gå varm ett par minuter så rullar jag iväg. Jag är nästan ensam på vägen. Rullar fram längs Ringvägen. Vilken härlig morgon..
Ser en svart volvo en bit längre fram vid SÖS.
Det står något på bakluckan. Kommer närmare. ”Din drömbil, min vinterbil”. På en 740..?
Där inne sitter det någon kaxig snoris. Han ville visst gasa.
Sitter och tittar på honom där han står och spinner mitt sitt bakdäck, innan jag lägger i 1:an och rullar ifrån honom 🙂Kan bara konstatera att Imprezan är en riktigt bra bil. Kanske framför allt på vintern. Den är som ett litet lok. Bara tågar fram.
Rullade förbi ett par bilar på Nynäsvägen. Höll 80 eller kanske 90. Taxibilarna som vanligvis kör som.. som taxibilar kör, körde betydligt långsammare.Jaha. Nu sitter jag här på jobbet. Glömde äta frulle, så här sitter jag och kurrar, men med ett nöjt flin på läpparna.
Hoppas att ni andra i SSI ligger och sover gott ännu.
Ni i Sthlm får spara lite plats på någon parkering i söder ort, så jag också får leka lite ikväll 🙂
Kör försiktigt där ute så ses vi på någon träff snart igen 🙂// Ted med en wrx från 05.
22 november, 2008 kl. 08:55 #118944TKarlsson
DeltagareKlockan ringde imorse. Trodde att det var för att jag skulle upp och jobba. Slentrian messigt tröck jag av melodin. Då börjar telefonen spela igen. ”Va fan”. Tänker jag, och slår av den igen.
Det ringer igen. ”Det var väl en envis jävel…” tänker jag, men då ser jag precis att det faktiskt är någon som ringer till mig. Klockan är ju inte ens 7.
”Karlsson, Karlsson, det är snö ute!!!” – säger min kära vapenbroder från nissan klubben.”Hurru, din späcksäck. Om du ringer klockan mitt i natten och ljuger för mig kommer jag komma hem till dig och trycka ut löständerna genom baken på dig! Ja, via mjälten och tjocktarmen, givetvis..”
Hinner konstatera att det inte är grannens katt som bajsat i munnen på mig heller, utan att jag har legat och flåsat som en gravid flodhäst hela natten så halsen är trasig.
Sätter mig upp i sängen och vinglar ut mot vardagsrummet. Slår för säkerhetens skull ner en av tjejens jävla blomvaser i golvet på vägen.
”Va fan. Det ÄR snö ute!”
”Ja, va fan var det jag sa..”
”Snö snö snö jag måste ut vi hörs sen”
”Men du, va” -klick-Hoppar in i duschen, duschar, klär på mig och springer ut genom porten.
Kommer nu i kontakt med min kvinnliga sida.
Vad fint det är med nyfallen snö. Springer över gården. Det är bara mina fotsteg som syns i snön. Ilar vidare till Imprezan.
Där står den. Med lite snö på. Står och tittar på den i kanske 20 sekunder. Det är helt tyst, ja inte ett ljud hörs.
Det här är ju som taget ur någon bok man läste i plugget. Poesi eller vad det nu kallas.
Kliver in. Vrider på nyckeln.
Konstaterar att det där 3″” röret från JRM var värt varedna krona.
Efter att ha bortstat bort snön från bilen och låtit den få gå varm ett par minuter så rullar jag iväg. Jag är nästan ensam på vägen. Rullar fram längs Ringvägen. Vilken härlig morgon..
Ser en svart volvo en bit längre fram vid SÖS.
Det står något på bakluckan. Kommer närmare. ”Din drömbil, min vinterbil”. På en 740..?
Där inne sitter det någon kaxig snoris. Han ville visst gasa.
Sitter och tittar på honom där han står och spinner mitt sitt bakdäck, innan jag lägger i 1:an och rullar ifrån honom 🙂Kan bara konstatera att Imprezan är en riktigt bra bil. Kanske framför allt på vintern. Den är som ett litet lok. Bara tågar fram.
Rullade förbi ett par bilar på Nynäsvägen. Höll 80 eller kanske 90. Taxibilarna som vanligvis kör som.. som taxibilar kör, körde betydligt långsammare.Jaha. Nu sitter jag här på jobbet. Glömde äta frulle, så här sitter jag och kurrar, men med ett nöjt flin på läpparna.
Hoppas att ni andra i SSI ligger och sover gott ännu.
Ni i Sthlm får spara lite plats på någon parkering i söder ort, så jag också får leka lite ikväll 🙂
Kör försiktigt där ute så ses vi på någon träff snart igen 🙂// Ted med en wrx från 05.
23 november, 2008 kl. 11:50 #118955Fredde08
Deltagarehttp://www.youtube.com/watch?v=KJAvWsJZKuQ
Snön har kommit!
Impreza är bästa vinterbilen ever 🙂Bakhjulsdrift suger 😛
23 november, 2008 kl. 11:50 #118958Fredde08
Deltagarehttp://www.youtube.com/watch?v=KJAvWsJZKuQ
Snön har kommit!
Impreza är bästa vinterbilen ever 🙂Bakhjulsdrift suger 😛
23 november, 2008 kl. 12:34 #118949TKarlsson
DeltagareHaha! Fint Fredde, vart är det där? Känner inte igen..
23 november, 2008 kl. 12:34 #118945TKarlsson
DeltagareHaha! Fint Fredde, vart är det där? Känner inte igen..
23 november, 2008 kl. 19:43 #118956Fredde08
DeltagareDet är en parkering som ligger brevid nya badet som dom håller på o bygger i upplands-väsby..
Helt oplogat 😀
23 november, 2008 kl. 19:43 #118959Fredde08
DeltagareDet är en parkering som ligger brevid nya badet som dom håller på o bygger i upplands-väsby..
Helt oplogat 😀
23 november, 2008 kl. 21:18 #118939Carpe_Me
DeltagareMen i helvette, den parkeringen vid simhallen hade jag helt glömt bort.
Faen! Jag som har bråkat om utrymme på dom andra parkeringarna med fjuniga fuckos i gammla äckel volvos och det har alltid slutat med att jag dragit med rädsla för att få en surförti som nytt kylaremblem på bilen.Föresten, var kör ni med för lyfttryck i sulorna?
Första snö repan var med sommarsulor, 3,2 fram och 3,0bak, gick helt ok.
Andra repan blev vintersulorna med blandat tryck 1,9 till 2,6 och det kan man ju inte rekommendera.Nu kör jag 2,3 fram och 2,4 bak och bilen har nästan rällsbuss karaktär tills mätaren slår över till 3001rpm och 1,4bar innfinner sig i motorn och stressar helvette }(
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.