SSC Allmänt snack Allmänt småprat isen redan runt 3 dm..

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
  • Författare
    Lirkus
    Deltagare

söder om gällivare?? kan säga att i hofors(mellan gävle/falun). så är isen lite över två decimeter. så mao inge problem att åka, var ut klockan 9 i morse och tog första turen med subban, sen vart de några fler vändor på eftermiddan. riktigt härligt med lite isåka och grilla falukorv.

Åfasen kanske man ska leta sig till hofors då å prova lite 😉

Adam K
      Deltagare

😀
        Just så!! Undrar om jag hinner innan nyår? Jobbar Nyårsdagen och över helgen…
        20 mil dit. Finns det övernattningsmöjligheter i Hofors?
        Med hund??

grevtech
        Deltagare

:DJust så!! Undrar om jag hinner innan nyår? Jobbar Nyårsdagen och över helgen…20 mil dit. Finns det övernattningsmöjligheter i Hofors?Med hund??

dumt å jobba när det är sånt här väder.
          åker du 20 mil för att åka is?? stockholmare??
          övernattningsmöjligheter?? finns iallafall två hotell. själv har man det lite trångt.
          vart bara två kortsvängar idag då man var tvungen att fixa iordning andra isbilen så har inte hunnit med att kränga på spikhjul men nu börjar man länga efter fäste.
          så lider med er sörlänningare. hoppas ni har det kul i salt och snöslask!

Adam K
          Deltagare

Inget salt o snöslask nu inte. Bara rimfrost o minusgrader 🙂
            20 mil för att köra is är inte så mycket! För ett par år sen körde jag till Lycksele för 2 dagar 😀
            Och Surahammar/Kolsva är typ 15 mil.
            Hur stor är sjön/banan?

grevtech
            Deltagare

Inget salt o snöslask nu inte. Bara rimfrost o minusgrader :)20 mil för att köra is är inte så mycket! För ett par år sen körde jag till Lycksele för 2 dagar :DOch Surahammar/Kolsva är typ 15 mil.Hur stor är sjön/banan?

jo man kan göra konstiga saker bara för att få leka lite imellanåt.
              det är en rätt liten sjö, enda som det är riktig is på så här års.
              så banan är inte ens en kilometer lång, ska dock göras om då det är en massa volvofolk(usch och fy) som har vart där och kört lite dumt. så lär få banan lite längre och kurvigare.

griml0ck
              Deltagare

*hosta* 20 mil är ju ett sten kast 😀 Närmaste motorbana (på sommaren) till stockholm är ju 22 mil, sen är resten 60+ mil ju. Jag körde 100 mil förra året till luleå. Lär nog bli samma i år igen om man inte hittar nån bra is närmare stockholm.

Adam K
                Deltagare

Det gör vi 🙂
                  Nånstans. Nu växer väl isen så det knakar!
                  När kommer du ner igen? Efter den här helgen är jag ledig 3 helger i rad. Och en del veckodagar, men det är ju roligare att köra med sällskap.
                  Tog en sväng idag, det är ett underbart klipp i bilen 😀

LegacyLarsa
                  Keymaster

Siljan har i princip lagt sig, viken där mina föräldrar har stuga är den tio cm superfin skridskois..
                    /Lars

Janne248
                    Deltagare

Å nu är det +5 ute och inte snö så långt man ser…. 🙁

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.