SSC Allmänt snack Träffar Iskörning?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 84 totalt)
  • Författare
    Mäki
    Deltagare
      karlzzon.
      Deltagare

Hur ser det ut på isen Kungen???????? vatten?????? sugen som F…N

Garagekungen
        Deltagare

Hur ser det ut på isen Kungen???????? vatten?????? sugen som F…N

Nu på kvällen är det faktiskt torr is-yta trots ca +2,5C i luften. Det beror på utstrålningen mot den klara himlen.

Det är ren blank-is – dagtid med vatten på…
          …0 grepp om man inte har rally-/spik- däck.

Återkommer imorgon, för är det bara fruset så kör killarna med rallydubb snart upp en ruggad yta som funkar bra att åka på.

Vi får hålla tummarna för att det går ner under 0:an !
          🙂

PS.
          Mäki, du ser ut att ha alllldeeelleees för roligt !!!!!! 😀

Mäki
          Deltagare

Haha ja så kan man ju också säga, lite trött för jag missar körningen på söndag på grund av arbete bara 😉

karlzzon.
            Deltagare

Låter bra det!!! Ser att det skall va några minus på natten iallafall !!!
              Spikdäcken kommer att vara med om det blir körning imorgon!

Garagekungen
              Deltagare

Låter bra det!!! Ser att det skall va några minus på natten iallafall !!!
                Spikdäcken kommer att vara med om det blir körning imorgon!

Kanon – då kommer du att hjälpa mig till fäste isf 😉
                Lämnar besked ikväll – här eller på telefonen.
                Ses !

Garagekungen
                Deltagare

Har varit i V-ås idag och kom hem först nu mot kvällen.

Vet ej hur isen är – tänker kolla i morgon bitti.
                  Vill inte riskera att locka ut nån om den inte håller måttet… 😮

Ha en trevlig kväll !
                  /
                  GK

karlzzon.
                  Deltagare

Det har kört ihop sig lite så det blir is åka på Söndag för mig om isen är OK.

Garagekungen
                    Deltagare

Det har kört ihop sig lite så det blir is åka på Söndag för mig om isen är OK.

Passar även mig bättre. Då tycker jag vi avvaktar till imorgon. Vet att även jri87 vill hänga på.
                      Det är roligare om vi blir några stycken, sedan är det ju alltid kul att träffas å få ett ansikte på alla nick. 🙂

Jag kollar av någongång under dagen så hörs vi av ikväll.
                      😉

Garagekungen
                      Deltagare

Passar även mig bättre. Då tycker jag vi avvaktar till imorgon. Vet att även jri87 vill hänga på.
                        Det är roligare om vi blir några stycken, sedan är det ju alltid kul att träffas å få ett ansikte på alla nick. 🙂

Jag kollar av någongång under dagen så hörs vi av ikväll.
                        😉

Det funkar, nedfarten är lite spårig så jag funderar på att ta med en snöskyffel och ett par formplyfa skivor att lägga ut (är bara nån meter som är sönderkörd precis vid landfästet).

Skall vi sikta på att starta vid 12-13 tiden?

Ni som känner för att hänga på kan skicka mig ett PM med ert telefonnummer (eller sms om ni redan har mitt nummer) så återkommer jag med vägbeskrivning. Isdäck eller gatdäck, alla är välkomna. 🙂
                        Jag loggar ut nu och kollar av imorgon förmiddag.
                        God kväll !

jri87
                        Deltagare

Tjena kungen och alla andra!

Va du ute och åkte nått på isen idag kungen? kanske bara jag som är nojig men det har ju varit plus grader hela veckan iprincip, även på natten. Är isen verkligen hållbar? kan det inte vara undervattens strömmar och sånt som gör isen svag på vissa ställen?

Men kul skulle det va! även fast jag ”lovade” tjejen att inte åka ut på isen för då kommer jag dö sa hon hahaha:D

Det funkar, nedfarten är lite spårig så jag funderar på att ta med en snöskyffel och ett par formplyfa skivor att lägga ut (är bara nån meter som är sönderkörd precis vid landfästet).

Skall vi sikta på att starta vid 12-13 tiden?

Ni som känner för att hänga på kan skicka mig ett PM med ert telefonnummer (eller sms om ni redan har mitt nummer) så återkommer jag med vägbeskrivning. Isdäck eller gatdäck, alla är välkomna. 🙂
                          Jag loggar ut nu och kollar av imorgon förmiddag.
                          God kväll !

karlzzon.
                          Deltagare

Jag åker hemifrån 09,00 och är framme ca 10,00

Garagekungen
                            Deltagare

Tack för en trevlig dag – grymt duktig du är på att ratta Karlzzon !!!
                              Hoppas att bilen klarade sig bra…

Roligt att se resten av er åsså – Leone´n gick ju som ett skollat troll på isdäcken !

Kul att även Jimmy dök upp också !

– Nästa gång får vi locka med oss några till här från forumet.
                              😀

Skall bli kul om nån av er kan lägga upp lite bilder/film…
                              …jag lägger in nån bild imorrn…
                              😉
                              …nu är det mat på bordet !
                              / GK

Ubbe
                              Deltagare

Kul dag! Tack Jeppe & Karlsson för åkturer både i förar- och passagerarsätet! Knäppte någar bilder också…

Spikdäck is da s**t

Karlzzons vingklippta på attack

Ubbe-bambi tar isåka-med-fulldubbs-oskulden, gäller att hålla tungan rätt i mun!

Kan man köra för brett…?

Isåka… alla har roligt!

Ligger någar fler bilder här: http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=Is%E5ka-20110206

jri87
                                Deltagare

Det var riktigt kul! även om det inte gick så fort hahaha kommer tillbaks så fort jag kan. Nästa helg är jag borta, brossonen fyller 1år:) men helgen efter de?

Jag har en film filmat innefrån Svantes STI när han kör 2varv på isen. Vart kan jag lägga upp den så folk kan få se? om Svante (garagekungen) godkänner:)

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 84 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.