› SSC › Allmänt snack › Träffar › Iskörning?
- Detta ämne har 83 svar, 7,885 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
PPP.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2011 kl. 21:36 #215627
Mäki
Deltagare3 februari, 2011 kl. 18:33 #215619karlzzon.
DeltagareHur ser det ut på isen Kungen???????? vatten?????? sugen som F…N
3 februari, 2011 kl. 21:34 #215636Garagekungen
DeltagareHur ser det ut på isen Kungen???????? vatten?????? sugen som F…N
Nu på kvällen är det faktiskt torr is-yta trots ca +2,5C i luften. Det beror på utstrålningen mot den klara himlen.
Det är ren blank-is – dagtid med vatten på…
…0 grepp om man inte har rally-/spik- däck.Återkommer imorgon, för är det bara fruset så kör killarna med rallydubb snart upp en ruggad yta som funkar bra att åka på.
Vi får hålla tummarna för att det går ner under 0:an !
🙂PS.
Mäki, du ser ut att ha alllldeeelleees för roligt !!!!!! 😀4 februari, 2011 kl. 05:18 #215628Mäki
DeltagareHaha ja så kan man ju också säga, lite trött för jag missar körningen på söndag på grund av arbete bara 😉
4 februari, 2011 kl. 05:20 #215620karlzzon.
DeltagareLåter bra det!!! Ser att det skall va några minus på natten iallafall !!!
Spikdäcken kommer att vara med om det blir körning imorgon!4 februari, 2011 kl. 06:18 #215637Garagekungen
DeltagareLåter bra det!!! Ser att det skall va några minus på natten iallafall !!!
Spikdäcken kommer att vara med om det blir körning imorgon!Kanon – då kommer du att hjälpa mig till fäste isf 😉
Lämnar besked ikväll – här eller på telefonen.
Ses !4 februari, 2011 kl. 18:26 #215638Garagekungen
DeltagareHar varit i V-ås idag och kom hem först nu mot kvällen.
Vet ej hur isen är – tänker kolla i morgon bitti.
Vill inte riskera att locka ut nån om den inte håller måttet… 😮Ha en trevlig kväll !
/
GK5 februari, 2011 kl. 05:32 #215621karlzzon.
DeltagareDet har kört ihop sig lite så det blir is åka på Söndag för mig om isen är OK.
5 februari, 2011 kl. 07:27 #215639Garagekungen
DeltagareDet har kört ihop sig lite så det blir is åka på Söndag för mig om isen är OK.
Passar även mig bättre. Då tycker jag vi avvaktar till imorgon. Vet att även jri87 vill hänga på.
Det är roligare om vi blir några stycken, sedan är det ju alltid kul att träffas å få ett ansikte på alla nick. 🙂Jag kollar av någongång under dagen så hörs vi av ikväll.
😉5 februari, 2011 kl. 17:51 #215640Garagekungen
DeltagarePassar även mig bättre. Då tycker jag vi avvaktar till imorgon. Vet att även jri87 vill hänga på.
Det är roligare om vi blir några stycken, sedan är det ju alltid kul att träffas å få ett ansikte på alla nick. 🙂Jag kollar av någongång under dagen så hörs vi av ikväll.
😉Det funkar, nedfarten är lite spårig så jag funderar på att ta med en snöskyffel och ett par formplyfa skivor att lägga ut (är bara nån meter som är sönderkörd precis vid landfästet).
Skall vi sikta på att starta vid 12-13 tiden?
Ni som känner för att hänga på kan skicka mig ett PM med ert telefonnummer (eller sms om ni redan har mitt nummer) så återkommer jag med vägbeskrivning. Isdäck eller gatdäck, alla är välkomna. 🙂
Jag loggar ut nu och kollar av imorgon förmiddag.
God kväll !5 februari, 2011 kl. 18:24 #215661jri87
DeltagareTjena kungen och alla andra!
Va du ute och åkte nått på isen idag kungen? kanske bara jag som är nojig men det har ju varit plus grader hela veckan iprincip, även på natten. Är isen verkligen hållbar? kan det inte vara undervattens strömmar och sånt som gör isen svag på vissa ställen?
Men kul skulle det va! även fast jag ”lovade” tjejen att inte åka ut på isen för då kommer jag dö sa hon hahaha:D
Det funkar, nedfarten är lite spårig så jag funderar på att ta med en snöskyffel och ett par formplyfa skivor att lägga ut (är bara nån meter som är sönderkörd precis vid landfästet).
Skall vi sikta på att starta vid 12-13 tiden?
Ni som känner för att hänga på kan skicka mig ett PM med ert telefonnummer (eller sms om ni redan har mitt nummer) så återkommer jag med vägbeskrivning. Isdäck eller gatdäck, alla är välkomna. 🙂
Jag loggar ut nu och kollar av imorgon förmiddag.
God kväll !5 februari, 2011 kl. 21:08 #215622karlzzon.
DeltagareJag åker hemifrån 09,00 och är framme ca 10,00
6 februari, 2011 kl. 19:12 #215641Garagekungen
DeltagareTack för en trevlig dag – grymt duktig du är på att ratta Karlzzon !!!
Hoppas att bilen klarade sig bra…Roligt att se resten av er åsså – Leone´n gick ju som ett skollat troll på isdäcken !
Kul att även Jimmy dök upp också !
– Nästa gång får vi locka med oss några till här från forumet.
😀Skall bli kul om nån av er kan lägga upp lite bilder/film…
…jag lägger in nån bild imorrn…
😉
…nu är det mat på bordet !
/ GK6 februari, 2011 kl. 19:27 #215604Ubbe
DeltagareKul dag! Tack Jeppe & Karlsson för åkturer både i förar- och passagerarsätet! Knäppte någar bilder också…
Spikdäck is da s**t
Karlzzons vingklippta på attack
Ubbe-bambi tar isåka-med-fulldubbs-oskulden, gäller att hålla tungan rätt i mun!
Kan man köra för brett…?
Isåka… alla har roligt!
Ligger någar fler bilder här: http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=Is%E5ka-20110206
6 februari, 2011 kl. 19:47 #215662jri87
DeltagareDet var riktigt kul! även om det inte gick så fort hahaha kommer tillbaks så fort jag kan. Nästa helg är jag borta, brossonen fyller 1år:) men helgen efter de?
Jag har en film filmat innefrån Svantes STI när han kör 2varv på isen. Vart kan jag lägga upp den så folk kan få se? om Svante (garagekungen) godkänner:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.