SSC Allmänt snack Träffar Iskörning på Framsidan 11/3 (Rödvattnet)

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 33 totalt)
  • Författare
    specialized
    Deltagare

Tjena !

Med stor sanolikhet kommer även jag dyka upp:-)
      Kanske inte kör så mycket då jag bara har dubbade vinterdäck men ändå=)

Finns en vägbeskrivning att tillgå eller visar Grusdräparn vägen ?:-)

Mattias – med ledig vecka igen 😉

Grusdraparn
      Deltagare

Tjena !Med stor sanolikhet kommer även jag dyka upp:-) Kanske inte kör så mycket då jag bara har dubbade vinterdäck men ändå=)Finns en vägbeskrivning att tillgå eller visar Grusdräparn vägen ?:-) Mattias – med ledig vecka igen 😉

Vägbeskrivning kommer senare ikväll.

/K

Grusdraparn
        Deltagare

Har fortfarande in hundra koll på vilken vägsnutt man kör ner till isen på, får återkomma i morgon.

Hur som helst så kan vi ju ta följe från thn.

/K

SecretAgentMan
          Deltagare

Sorry Slaksson, jag bestämde mig imorse, jag är svinless på snö, is och kyla…jag låter ’fesken stå i helgen.

/J – snuva på g, massa skit att ta hand om

Chewie
            Deltagare

Det ska ju vara kanonväder så det är inte omöjligt att jag tittar upp från Götet. Inga ”spikskor” men alltid roligt att se lite ”landsmän”.
              Kan ju ta med mig videokameran 🙂
              E lite osäker på hur man tar sig dit bara, någon bra förklaring?
              Ingen annan som ska upp från Götet?

Mats
              Deltagare

Du vill inte låna mina is däck? De blir säkert ändå inge mer isåka för mig denna sesongen. Slå en pling ifall de låter intressant.
                0735-522929

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

estic
                Deltagare

Hur länge skall det köras? Tänkte komma bort efter jobbet 14.00

/Daniel

Chewie
                  Deltagare

Gjort!

Grusdräparn, var när imorgon? Tänkte att man kunde mötas upp på mitten någonstans kanske?

Grusdraparn
                    Deltagare

Har precis pratat med Hansson (EVO-åkare från Götet, morgonpigg och issugen jäkel 😉 ) och vi kom överens om att träffas kl. 9:00 vid platsen jag markerat på kartan.

Hur många är det som kommer, så jag vet när vi kan lämna mötesplatsen?

Specialized, skall du med? Mötas upp på Statoil Lassaretsvägen kl. 08:15?

Estic, vet inte hur länge vi stannar men slå mig en signal när du slutar.

Mitt telefonnummer: 0704 94 14 89 (kan vara värt att notera för er som tänker dyka upp)

Ni som tänker köra, tanka fullt och ta gärna med en eller två extra
                      dunkar. Tror inte det finns möjligheter att tanka i närheten.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album408/Karta_1.jpg

/K – övergav paint för photoshop

Grusdraparn
                      Deltagare

Brukar tydligen även finnas möjlighet att grilla lite korv så ta gärna med det också.

/Klas

Grusdraparn
                        Deltagare

Uppdaterad Karta med sista vägsnutten utritad, RÖD väg.
                          Kör efter skyltning ”Arboskog” tills du ser små skyltar med sjöns namn ”Rödvattnet”, följ då dessa tills du kommer ner till sjön. Vägen är ganska lång, uppskattningsvis 4-5 km

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album408/Karta_2.jpg

Syns i morgon! 🙂

/K – Ska nu smutta lite på en Lagavulin

CastoRFibeR
                          Deltagare

Kommer förhoppnings vis svänga förbi och kolla på när dom ”stora” grabbarna kör 😀

va ju ett tag sen jag visade min nuna på nån träff,
                            så det e väll dags att ta på sig rena underkläder, kamma håret och infinna sig. eller blandar jag ihop det nu 🙂

Grusdraparn
                            Deltagare

Kommer förhoppnings vis svänga förbi och kolla på när dom ”stora” grabbarna kör 😀 va ju ett tag sen jag visade min nuna på nån träff, så det e väll dags att ta på sig rena underkläder, kamma håret och infinna sig. eller blandar jag ihop det nu 🙂

Kul! 🙂

Det e bara å ramla på.

/Klas – laddar med risgrynsgröt

Grusdraparn
                              Deltagare

Det vart ju en riktigt fin avslutning på vintersäsongen!

Bra väder, två plogbilar och en herrans massa isåka. 🙂

Rätt sköna lokala förmågor också med diverse SAAB-turbos, 740, 240 och gamla BMW m.m.

Gillar speciellt hur de löste problemet med gasvajern som gick av på volvon. Njaaa men va fan du kan väl lägga dig där framme och gasa. 🙂
                                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album408/DSC09945.sized.jpg

Detta var tyvärr nästan den enda bilden vi lyckades knäppa med vår kamera, så ni som tog lite fler kan väl lägga upp några godingar från dagen.

Man va lite halvnervös när Katharina var ut och körde kokarn, meeen jag tyckte hon skötte sig riktigt bra. Så nu får man väl inte ha den för sig själv längre 😉

/Klas – siktar nu på asfaltssäsongen.

specialized
                                Deltagare

Ja, satan vad kul det var.Hade knappt kört på is förut, men efter detta så kanske det blir riktiga isdäck till nästa säsong 🙂

Tack till Grusdräparn, som gav mig en tur i hans kokare, med bra snurr i maskin,riktiga isdäck och väl utvecklad vänsterbromsteknik 🙂

Gööör-sköj var det :7

Tack även till övriga SSI:are som var där,kul att träffas.

Mattias – på väg till jobbet snart:(

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 33 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.