Funderar lite smått på o köra i helgen. Känns som denna helg och kanske nästa är sista chansen här i söder, sedan kommer våren o då ere kört 🙂 Har dock ingen koll var man ska köra… kanske samma ställe som sista.. om det nu är plogat dvs.
Fler som är på/vet bra plats o köra?
Jag ska ringa runt lite.. vet en bana som var bra i falun för två år sedan, har kvar numret till han som plogade den. Eller gävle kanske har något om stockholm har dåligt med banor. Kom med förslag!
Leksand banan gick ej o köra på då dom hade fått så mycket snö att det trycks upp mycket vatten på banan. Letadet fortsätter… har nya rallydäck som jag vill testa!:)
Jag är på, har också fått på rallydubb men har inte lyckats komma ut ännu. ;(
jag var ut och kollade Åkersberga i tisdags eller onsdags, det hade börjat frysa på igen, men det var fortfarande blött under ett topplager av ca 3cm is. ;(
Ja det verkar mörkt. Det verkar som det snöat för mycket och ingen har plogat. Man får nog söka sig riktigt högt upp norrut för bra is nu. Det var en is i Tullinge som jag körde på typ 2005, den var ett bottenfruset träsk.. så den kanske går att åka på om man nu vet var den ligger 🙂 Tror den heter Hacksjön. Men om åkersberga är dålig så är det nog bara hacksjön kvar då. Gävle isarna var också dåliga…
Jag skulle mer än gärna haka på för jaghar inte iskört i vinter. Men jag skulle isåfall behöva låna ett par vinterdäck för jag har bara sommardäck till den.
(Ja, jag vet hur dumt det låter men vi byggde ut huset så det blev lite knapert ett tag.)
Jag satsade på en snöfri vinter, men det blev det inte! 🙂
Jag kollade runt efter isar igår men det verkar helt kört på hemma plan. Och ingen jag känner utanför stan vet om någon bra is heller. Så man får nog vänta till nästa år med o testa nya däcken då ;(
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.