SSC Allmänt snack Träffar ISTRÄFF Möklinta 21 januari 2006

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 89 totalt)
  • Författare
    daniel83
    Deltagare

Visst duger det för mig att det beslutet på fredag.

men det jag tänkte på var ju om det kommer snö på tisdag-onsdag-torsdag och isen är dålig.
      Då kan man ju fråga Janne om man kan få vara på Hässlö och flänga runt lite om det går.

Men fika går det också.
      kamera åker med i vilket fall som helst.

//Daniel

Janne S.A.D.
      Deltagare

Om det skulle vara så illa att isen inte funkar att åka på så är det helt klart en bra idé att ta en fika någonstans. Men det verkar bli kallgrader hela veckan nu så vi får hoppas att isen fixar sig. Definitivt beslut om vi ska åka till Möklinta kan vi väl ta på fredag, men även ha en backup-plan på fikaställe så att vi får ses ändå om det skiter sig med isen./Marie

Hej hopp Subarudrivers…..
        Nu precis hemkommen från provborrning och bilkörning på (vår) sjö.

30 cm stenhård kärnis på sämsta stället. hurra hurra.
        Tyvärr just nu ingen snö.
        Kommer det bara lite vitt på isen ställer vi gärna upp som reservplats, men då givetvis bara för SSI-medlemmar.

Janne

Adam K
        Deltagare

förlåt en okunnig stackare,
          men vad har snön med saken å göra? Jag vill åka på is, snön är mest ivägen… (och en källa till skotträning)

Janne S.A.D.
          Deltagare

förlåt en okunnig stackare,men vad har snön med saken å göra? Jag vill åka på is, snön är mest ivägen… (och en källa till skotträning)

Jodå hrrrmmm…..
            snö är bra för att ni förhoppningsvis då lättare kan se vad banan går!!!!!!!!!
            J

Mats
            Deltagare

förlåt en okunnig stackare,men vad har snön med saken å göra? Jag vill åka på is, snön är mest ivägen… (och en källa till skotträning)

Jodå hrrrmmm…..snö är bra för att ni förhoppningsvis då lättare kan se vad banan går!!!!!!!!!J

Mats lovar att släpa med sig sina extremt hemmagjorda koner om vi får åka på 30cm kärnis istället för 10cm is 5cm vatten och 5cm is. Säg bara till så tar jag med mig ett gäng.

Har Janne kollat noter för banan ifall det finns några krön…

M/som längtar till fredag.
              Regionsansvarig Göteborg

Mats
              Deltagare

Trevligt! Börjar bli redigt sugen på att köra/U

Hur blir det K&N. Dyker du upp eller?
                Åka från GBG samtidigt på fredag kanske? Ja kommer att åka från floda runt halv 5 tiden. Ska sen träffa Grusdräparn i Götene.

Ingen annan från GBG regionen som skall upp till vilda västerås o sladda lite?

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

Janne S.A.D.
                Deltagare

Jodå hrrrmmm…..snö är bra för att ni förhoppningsvis då lättare kan se vad banan går!!!!!!!!!J

Mats lovar att släpa med sig sina extremt hemmagjorda koner om vi får åka på 30cm kärnis istället för 10cm is 5cm vatten och 5cm is. Säg bara till så tar jag med mig ett gäng.Har Janne kollat noter för banan ifall det finns några krön…M/som längtar till fredag.Regionsansvarig Göteborg

Hej hopp

Krön är det dåligt med men noter kan vi fixa lätt.
                  I natt har det varit -12 vid sjön ytterligare centimeter har byggts på

Janne

MarieT
                  Deltagare

Då kan vi väl anse att vår reservplan är S.A.D-sjön? 🙂 Låter det bra för er som kommer hitåt på lördag?

Janne, vill du ha någon sponsring för plogning, ”sjöhyra” eller liknande?

/Marie

jraberg
                    Deltagare

Då kan vi väl anse att vår reservplan är S.A.D-sjön? 🙂 Låter det bra för er som kommer hitåt på lördag?Janne, vill du ha någon sponsring för plogning, ”sjöhyra” eller liknande?/Marie

om han säger nej så tycker jag ändå att vi ger honom en slant.
                      Jag har planerat att åka is på lördag oavsett vart 🙂 men ska jag vara ärlig så ser jag mer fram emot Jannes sjö då jag tycker banan på Möklinta var lite lång enligt filmen och hastigheten därmed kommer bli lite väl extrem för min smak(köra rakt fram gör man ju så mkt på vägen dit ändå)

Bra att du kommer Ulrik!
                      tänkte spela in en Ulrik S. rally helg ver2 i år 😉 (fast det blir bara en dag)

Blocc ”- idag är det 18 minusgrader”
                      Ulrik ”-svinkallt heter det, inte 18 minus!”

Mvh
                      JR isåka-abstinens och hjärntvättad av allt redigerande

daniel83
                      Deltagare

Jag kommer att åka på isen med WallyDäcken.
                        Kommer även att filma så mycket man hinner.

//Daniel – Lämnat WallyDäcken ska åka och hköpa plåtisar! :7 :7

griml0ck
                        Deltagare

Hoppla… köra is.. grim sugen ja… har inte lyckats skaffa nå nya däkk än men heina e ju kul o sladda oxo 😀 Är nog int omöjligt man dyker upp. Karavan från stockholm?

mvh J

jraberg
                          Deltagare

Hoppla… köra is.. grim sugen ja… har inte lyckats skaffa nå nya däkk än men heina e ju kul o sladda oxo 😀 Är nog int omöjligt man dyker upp. Karavan från stockholm?mvh J

Adam och jag kommer köra karavan =/ eh, mja köra samtidigt iaf.
                            Blir väl att vi sluter upp som vanligt vid McD vid rotebro-leden(stäket?) funkar det, Grimlock och Adam? det ligger ju vid e18 så ni(det lär väl bli fler) kan ju svänga ner där och hämta upp oss annars.

Tidpunkter är inget bestämt än.

-JR

Janne S.A.D.
                            Deltagare

Då kan vi väl anse att vår reservplan är S.A.D-sjön? 🙂 Låter det bra för er som kommer hitåt på lördag?Janne, vill du ha någon sponsring för plogning, ”sjöhyra” eller liknande?/Marie

Japp en litet spons bidrag är alltid välkommet kom med förslag ni vad det kan vara värt.

Janne

MarieT
                              Deltagare

Då kör vi så här:

Samling: vid McDonald’s Hälla, Västerås, lördag morgon klockan 9.00

Så kör vi till antingen Möklinta eller SAD-sjön, vilket bestämmer vi väl senast imorgon onsdag, tycker jag.
                                Ta med kontanter till arrangören, hur mycket får var och en bestämma.

Hur som helst, det ska bli KUL med lite iskörning, äntligen! 🙂

/Marie

Janne S.A.D.
                                Deltagare

Då kör vi så här:Samling: vid McDonald’s Hälla, Västerås, lördag morgon klockan 9.00Så kör vi till antingen Möklinta eller SAD-sjön, vilket bestämmer vi väl senast imorgon onsdag, tycker jag. Ta med kontanter till arrangören, hur mycket får var och en får bestämma. Hur som helst, det ska bli KUL med lite iskörning, äntligen! :)/Marie

Jo då
                                  Ni är som vanligt välkommna till S.A.D.

Reservsjön är belägen 38 kilometer från Mcdonald hälla.

Guidning från oss sker därifrån.

Ingen snö så konor behövs.

Men vi hörs senare om detaljer om Sala blir inställt.

Janne

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 89 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.