› SSC › Allmänt snack › Träffar › ISTRÄFF Möklinta 21 januari 2006
- Detta ämne har 88 svar, 3,919 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
jraberg.
-
FörfattareInlägg
-
20 januari, 2006 kl. 08:42 #140642
OzO
DeltagareJanne, har du möjlighet att PM:a adressen/vägbeskrivning till sjön för jag kommer troligtvis inte åka via Västerås?
Sedan undrar jag istjocklek. Någon som har mätt runt om banan och kan tala om tjockleken?
Är sjön stor? Dvs, finns det gott om (plogad) parkeringsplats? Finns risk att det blir en del bilar och folk har för vana att snabbt glömma bort att hålla avstånd mellan parkerade bilar.
Finns det även parkeringsmöjligheter utanför sjän för dom som kanske vill dit och titta men inte köra?
Vore tacksam för svar så man kan planera lite.
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::20 januari, 2006 kl. 08:46 #140659jraberg
Deltagareklar-klar-klar!/K – finns det takräcke till imprezan?
Jepp! Tror att en cykelgalen kille här i klubben hade det på sin(han me vipern) tror bestämt att det går att få tag på via subaru, annars borde mekonomen kunna fiska fram ngt.
Däckpåsar, finns det riktiga i hårdare/tåligare material som inte är som plastpåsar?
alrik, jag har fått ett erbjudande om lån redan faktiskt. Får se hur jag gör när jag kommer dit, kanske har jag med en egen ändå. 🙂
-JR
20 januari, 2006 kl. 09:07 #140682Mats
DeltagareK – finns det takräcke till imprezan?
Tror det kan bli lite lurigt då du åker 2-dörrars räcer. Eller?
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg20 januari, 2006 kl. 10:01 #140721Janne S.A.D.
DeltagareJanne, har du möjlighet att PM:a adressen/vägbeskrivning till sjön för jag kommer troligtvis inte åka via Västerås?Sedan undrar jag istjocklek. Någon som har mätt runt om banan och kan tala om tjockleken?Är sjön stor? Dvs, finns det gott om (plogad) parkeringsplats? Finns risk att det blir en del bilar och folk har för vana att snabbt glömma bort att hålla avstånd mellan parkerade bilar.Finns det även parkeringsmöjligheter utanför sjän för dom som kanske vill dit och titta men inte köra?Vore tacksam för svar så man kan planera lite.
Tjohej
Krångliga småvägar dit,,,
Bättre om du kommer från Örebrohållet tar avfart Munktorp mellan Köping och Västerås,, vi i karavanen bör var där ca 09,30.
Infarten till sjö kommer sedan vi passerat in att låsas BOM för det är någon kokarkörare som vill prova vinterväg samt att markägaren krävar att bommarna skall vara låsta.Sämsta tjocklek i måndags var 33 centimeter.
Vi kommer idag att ploga stor pakeringsyta för att alla kan ställa sina bilar med minst 4 meters lucka.
Det finns kanke möjlighet att parkera ca10-15 bilar på land, angränsande väg..Janne
20 januari, 2006 kl. 10:34 #140722Janne S.A.D.
DeltagareHej igen.
Jag har en ljuddämparinsats till en kokare som har glömts kvar här hos mig, om den tillhör någon som kommer 2006-01-21 eller 2006-03-04 så hör av er på 070-593 63 63 så lastar jag in den för jag tror den längtar hem.
Janne
20 januari, 2006 kl. 11:25 #140683Mats
DeltagareNu är isdäcken hämtade hos däckfirman. Jag provmonerade lite hos honom och det fick nästan plats. Men det var inget som inte en vinkelkap kunde rätta till. Så nu skall det fungera. Annars så demontera det väl sig själv vid tillfälle…
Snart rullar vi mot vilda västerås.
Mats GBG/Taggad!!
Regionsansvarig Göteborg20 januari, 2006 kl. 11:39 #140665modulated
DeltagareÄr det någon som passerar genom köping på väg till och från sjön på
lördag? Skulle jag isf kunna få lifta lite grann? 😉 Tänkte
jag iaf skulle vara lite social och kanske leka fotografj*vel.Edit : ändrade dag, förvirrad som jag ändå är 🙂
// Patrick P – bromslös.
20 januari, 2006 kl. 12:12 #140693MarieT
DeltagareLördag, Patrick.P, lördag är det! 🙂
Om ingen annan kan eller har vägarna förbi så kan jag ta en liten tur och plocka upp
dig. Men då får du inte åka Impreza, utan en värsting-Italiano-räser… :+
För självklart ska du vara social och flottrografera!/Marie
20 januari, 2006 kl. 14:39 #140660jraberg
Deltagarebörjar redan pirra i kroppen.. Isåka isåka Tjohoo!!
Vilka kommer ta med DV-kamera? Hugg gärna tag i mig när vi är där, då jag inte träffat alla som kommer (jag e 2m lång och kör en Blå bil med ”guldkapsyler”)
Om det går för sig så skulle jag nämligen vilja styra upp filmandet lite så vi fångar Allt..Givetvis för att sen låna/använda materialet på vår jubileums dvd.Hur många kommer till McD stäket kl 0730?
kan vara bra att veta så vi(Adam och jag) slipper vänta i onödan 🙂-Laddad
20 januari, 2006 kl. 14:48 #140676frippe
Deltagarevi kommer till stäket..laddad med DV kamera 🙂
ska åka å skruva på takräcket nu så man får med sig alla hjul.
20 januari, 2006 kl. 16:12 #140670griml0ck
DeltagareLaddad o klar. Kommer till stäket ja tillsammans med Adam.
// grim – sladdsugen 2k
20 januari, 2006 kl. 19:43 #140648Blocken
DeltagareNyss hemkommen från is’n. Janne och jag fick till en riktigt kul bana med tempoväxlingar och många fräna kurvor. 🙂
Klubben bjuder på korv, bröd, dricka och ved så vi kan ha det gott och mysigt på isen!
Viktigt 1: Det är lurigt att hitta dit, bommen låses när alla kommit, GSM-teckning = kass, så kom i tid! Karavanen rullar 0900 från McDonalds Hälla – då är ju tacksamt om alla är fulltankade och klara.
Viktigt 2: Isen är tillräckligt tjock, men håll för f-n avstånd när ni parkerar i depån!
Väl mött!
mvh Blocken – som redan monterat spikdäcken 😀
20 januari, 2006 kl. 19:46 #140649Blocken
DeltagareHej igen.Jag har en ljuddämparinsats till en kokare som har glömts kvar här hos mig, om den tillhör någon som kommer 2006-01-21 eller 2006-03-04 så hör av er på 070-593 63 63 så lastar jag in den för jag tror den längtar hem.Janne
Det är Mr Walle’s! Han har väl vinterbilen avställd på vintern (?) ;). Kanske någon snäll Tokholmare kan ta med insatsen hemåt.
/Black
20 januari, 2006 kl. 20:45 #140661jraberg
DeltagareGör som blocken och förtydligar att senast kl 0730 går karavanen från mcd i stäket.
Givetvis gärna tidigare pga rådande väderläge.Mvh
JohanR -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.