› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › J-kla bajs…
- Detta ämne har 5 svar, 983 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2008 kl. 13:37 #10693
Manor
DeltagareJa, det var väl inte direkt med glädje som man körde över ett tappat ”vedträ” påväg till jobbet. Det smällde till rejält då vänstersidans 18″ (med stenhårda 30-profilsdäck) körde över denna styggelse. Jag var inte ensam att köra på det heller, vedträt dansade omkring på körbanan och vi var ett antal bilar som inte lyckades väja för det ;(.
Resultatet kändes direkt som en viss obalans. Hjulen monterades av och jag åkte ner med dem till en lokal däckverkstad. Både fram,- och bakhjulet hade fått sig en kyss. Bakhjulet löste sig med en balansering, men framhjulet måste lämnas in för riktning (inte mycket skev men tillräckligt…). Intera gör ett bra jobb, men inte gratis, vet jag sedan förr.
Vill man vara fin så får man lida pin. Med original- eller vinterhjulen så hade det väl inte hänt någonting, misstänker jag. Trots allt så får man väl vara glad att det inte blev något värre. Den kunde ju ha flygit upp och tagit i någon plåt och/eller vindruta…och om man hade kört båge så kunde det ju gått än värre.
Det är f-n att folk inte kan binda sin last bättre…säger jag som sumpade en bäddsoffa på motorvägen en gång när surrningen gav med sig (dock utan skada för någon annan måste tilläggas…tack gode gud för det).
Over and out från en skapligt irriterad Imprezaägare som minst är en 1000-lapp fattigare + tiden det tar att att fixa med detta x(.
13 juni, 2008 kl. 14:29 #118051.zip
DeltagareAlltid tråkigt när sånt här händer. Har lyckats hålla mig undan liknande olyckor med Imprezan, förutom en duva i 160km/h
Men som du säger så är det tur att det ”bara” va en fälg som behövdes riktas.
Har du kollat resten av bilen? Hjul lager/hjul inställning.//.zip
13 juni, 2008 kl. 14:35 #118047Manor
DeltagareHar du kollat resten av bilen? Hjul lager/hjul inställning.//.zip
Nej, det har jag inte gjort…men det som kändes bara som en obalans i vissa hastigheter, så någon mer skada tror jag inte att det blev. Jag passade på att byta skivor fram och klossar runt om när jag ändå höll på, och något visuellt kunde åtminstone inte ses.
Jag klippte en fasan i snabb motorvägsfart en gång. Den gången hade jag tur, den sögs in under bilen utan att skada något.
13 juni, 2008 kl. 21:41 #118050AK_Impreza
DeltagareHar du kollat resten av bilen? Hjul lager/hjul inställning.//.zip
Nej, det har jag inte gjort…men det som kändes bara som en obalans i vissa hastigheter, så någon mer skada tror jag inte att det blev. Jag passade på att byta skivor fram och klossar runt om när jag ändå höll på, och något visuellt kunde åtminstone inte ses. Jag klippte en fasan i snabb motorvägsfart en gång. Den gången hade jag tur, den sögs in under bilen utan att skada något.
Tur att den inte sögs in i scoopet! muhaha!
SPRUTA SPRUTA!! }(
13 juni, 2008 kl. 21:43 #118048b20mannen
DeltagareJag körde på en planka på motorvägen för trehundra år sedan med en Volvo 740. Var inboxad vid sidan och bakom av andra bilar så jag kunde varken veja eller stanna. Plankan fjädrade upp efter däckträffen och tryckte in ena sparklådan till hälften på ett ställe.
Så det kan vara vettigt att göra en ”målavsökning i underredet” efter skador på balkar, bromsledningar m.m.
13 juni, 2008 kl. 21:47 #118049b20mannen
Deltagare…Jag klippte en fasan i snabb motorvägsfart en gång. Den gången hade jag tur, den sögs in under bilen utan att skada något.
Tur att den inte sögs in i scoopet! muhaha! SPRUTA SPRUTA!! }(
Hahhaha!! Impreza – fågelsugaren! 😀 😀 😀
Min Impreza slök en mås en gång. Men den ville nog bara suga lite på den i scoopet. 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.