SSC Allmänt snack Allmänt småprat Jag mötte Lassie igår

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Toni
    Deltagare

Eller snarare Kenny Bräck på Arlanda igår vid 16.30 tiden. Han var på väg hem till Karlstad några dagar ifrån Race of Champions nere på Kanarieöarna. Avspänt fritidsklädd och med sedvanlig breeeed Värmländsk dialekt. Förvånades över att han såg så liten till växten ut i verkligheten. Fysik ungefär som en hoj-åkare spenslig, kort, lättviktig. Är väl bra med lättviktiga förare även i bil såklart.

Funderade på det efteråt om man i WRC, Cart, F1 m fl får ha en viss totalvikt INKLUSIVE eller EXKLUSIVE förare? Både Tommi och Kaj t ex är ju ganska storvuxna finnar jämfört med t ex Delecour/Grataloup som är tunna lättviktiga killar båda två. Om man väger exklusive förare så borde ju fler leta efter lättviktiga förare, eller?

Niklas
      Deltagare

Du ser ju hur bra det går för Grataloup varje gång de smeker ett träd. Hård finne går från kraschen, klen franos åker tut-tut-helikopter… 😀 😉

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

Subbarist
        Deltagare

Det är bara att de börjar banta och tokbasta som alla kampsportsdårar innan varje rally 😀 jag tog 3,5 Kg på 3h invirad i plastpåsar och träningsoveraller m.m. tack gode gud för att subban räddade mig från träsket 😉

Subbarist javisst!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.