SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Jag ska byta växellådsolja!

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Näpp.

zoookey
      Deltagare

lyfter upp tråden lite, tänkte byta växellådsolja i min impreza sti, men jag undrar är det bara en oljeplug som sitter under torxnyckel? bilen är impreza sti högerstyrd 02a bugeye utan dccd. tänkte köra redline olja

Mumin
        Deltagare

Yes det är den. Går inte att missa finns bara en plugg på lådan som är rakt under 😉

zoookey
          Deltagare

Yes det är den. Går inte att missa finns bara en plugg på lådan som är rakt under 😉

Kanon byter det i veckan , funkar samma olja till min bakdiff red line lightweight shockproof.

Andersson
            Deltagare

Kanon byter det i veckan , funkar samma olja till min bakdiff red line lightweight shockproof.

Torxnycklen har storlek 70. Nej den du har i vxl-lådan heter 75W90NS och den till bakdiffen heter bara 75W90 och har LS-tillsats.

zoookey
              Deltagare

Torxnycklen har storlek 70. Nej den du har i vxl-lådan heter 75W90NS och den till bakdiffen heter bara 75W90 och har LS-tillsats.

Okej, läste lite längre upp i tråden att man kan köra med samma olja både i diffen och växellåda efter som jag har ingen dccd ingen ställbar diff men vad vet jag. Köpte igår redline olja lightweight schookprof tänkte byta imon , vad ska man ha för olja då i diffen vill helst köpa från vill helst köpa det direkt inte beställa för att det är bara 0,8liter i bakdiffen om jag har rätt.
                Mekonomen rekommenderar diff mpm gearoil ls helsyntet 75w90

zoookey
                Deltagare

Kanske enklare och få till subaru och köpa diff olja 1 liter de borde veta

Andersson
                  Deltagare

Okej, läste lite längre upp i tråden att man kan köra med samma olja både i diffen och växellåda efter som jag har ingen dccd ingen ställbar diff men vad vet jag. Köpte igår redline olja lightweight schookprof tänkte byta imon , vad ska man ha för olja då i diffen vill helst köpa från vill helst köpa det direkt inte beställa för att det är bara 0,8liter i bakdiffen om jag har rätt.
                    Mekonomen rekommenderar diff mpm gearoil ls helsyntet 75w90

Oljan heter bara Red Line 75W90 som du ska ha till diffen finns hos både MECA och Mekonomen.

zoookey
                    Deltagare

Oljan heter bara Red Line 75W90 som du ska ha till diffen finns hos både MECA och Mekonomen.

Jaha men då så. Tack för svaret.

zoookey
                      Deltagare

sådär gick och köpte redline 75w90 till diffen då, det va smidigt och byta, när jag skulle hitta oljepluggen till växellåda så var det vanlig 21mm ingen torx har tagit bild. sen finns det enn annan plugg med ska man lossa den med känns som att det inte rann ut 4 liter olja.

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.