› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Jagad mc på E18
- Detta ämne har 7 svar, 922 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av
Boki.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2006 kl. 08:06 #9554
Niklas
DeltagareBrottade in katterna i en bur och tog dem med i Imprezan för att göra en mindre uppskattad visit hos vetrinären. På väg ner från Vallentuna till Danderyd längs E18 kommer en mc och drar förbi i lite mer än tillåten hastighet. Det är ingen japansk plastraket utan en någon amerikansk låg glidare eller vad man kan kalla en sån. Så jag byter fil för att ha lite skoj, växlar ner till trean och drar på tills jag kommer ikapp. Nu börjar det roliga, jag ser tydligt hur killen på hojjen ser mig i backspegeln, han gör sig redo för att dra på och ger järnet. Han försöker göra sig så liten så möjligt där på sadeln. Jag hänger på, lägger i fyran och får släppa av lite då och då för att inte komma för nära. Hojjåkaren kämpar för livet där framme, det ser ut som om han växlar lika många gånger som scenen med crossen i Terminator 2 (typ 10-20ggr på en lång raksträcka). Han hoppar från sida till sida på sadeln och hojjen håller en mer eller mindre ”osäker” kurs då den studsar omkring och befinner sig allt från längst till höger till längst till vänster. Efter några sekunder släpper jag av för att som jag faktiskt känner inte stressa ihjäl personen framför som gör allt för att bli av med rallybilen som vill leka. Dessutom protesterar vår älsta katt Festis något otroligt efter några sekunder i ”jakten”. Bromsar, lägger mig i högerfilen igen och puttrar vidare i 90 med ett stort leende på läpparna. Att hålla jämna steg med hojjen på halvgas var rolig men roligast var att se den nästan panikslagna snubben göra allt och lite till där på sadeln för att försöka komma ifrån mig.
Orginalmotorn i Imprezan funkar nog så bra, tycker det är helt för mycket hysteri kring trimning…speciellt bland de nyare medlemmarna.
/N – stock for life
7 juli, 2006 kl. 08:29 #106538thorlake
DeltagareÅja, var så lagom kaxig att du lyckades smiska en finnig tonåring på hans första EU moppe.
Du var ju inte lika glad när jag påväg till å från Emmaboda låg bakom å ständigt fick lätta gasen för att inte ränna in i häcken på din rostiga å gnisslande gamm GT som höll fullgas. 😉
Abu det låter inte alls trimmat. 😉
7 juli, 2006 kl. 10:18 #106539specialized
DeltagareÅja, var så lagom kaxig att du lyckades smiska en finnig tonåring på hans första EU moppe.Du var ju inte lika glad när jag påväg till å från Emmaboda låg bakom å ständigt fick lätta gasen för att inte ränna in i häcken på din rostiga å gnisslande gamm GT som höll fullgas. ;)Abu det låter inte alls trimmat. 😉
😀 😀 😀
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————7 juli, 2006 kl. 10:59 #106536GRID
DeltagareEn liknande händelse för mig med GTn för nån vecka sen,
såg en lite ”sportigare” HD-modell (ingen glidare alltså)
som körde slalom mellan bilarna där det var dubbelfiligt,
och så kom han ikapp mig vid ett rödljus.
Han stog och varvade så jag misstänkte att han skulle
gasa vidare som innan.
Så jag gjorde en lite snabbare start än normalt,
i med 2an och kom upp jämnsides, på 3an började jag dra ifrån,
då släppte han gasen helt, så det var nog den hastigheten han
hade brottom upp till 😉7 juli, 2006 kl. 11:07 #106537Pasi_k
DeltagareEn liknande händelse för mig med GTn för nån vecka sen, såg en lite ”sportigare” HD-modell (ingen glidare alltså) som körde slalom mellan bilarna där det var dubbelfiligt, och så kom han ikapp mig vid ett rödljus. Han stog och varvade så jag misstänkte att han skulle gasa vidare som innan. Så jag gjorde en lite snabbare start än normalt,i med 2an och kom upp jämnsides, på 3an började jag dra ifrån,då släppte han gasen helt, så det var nog den hastigheten han hade brottom upp till 😉
En 600 Cagiva (Gul sportig hoj) tror jag det var..
Var oxå lätt att hänga på..
Han fick släppa på gasen i kurvorna och drog inte ifrån nått nämnvärt.. 😛
Föraren tyckte det var jobbigt att jag hängde på och inte blev frånåkt , sa han nästa gång jag träffade han 😛7 juli, 2006 kl. 17:17 #106534LegacyLarsa
KeymasterSpeciellt i rondeller är extra roligt, och om du ligger i högerfil och han i vänsterfiloch samtidigt åker ifrån honom…
/Lars
7 juli, 2006 kl. 17:35 #106535Manor
Deltagare…själv är jag glad när jag kör om frun när hon ”rastar” ciao-moppen ;-).
mvh Mats N
8 juli, 2006 kl. 00:46 #106540Boki
DeltagareBrottade in katterna i en bur och tog dem med i Imprezan för att göra en mindre uppskattad visit hos vetrinären. På väg ner från Vallentuna till Danderyd längs E18 kommer en mc och drar förbi i lite mer än tillåten hastighet. Det är ingen japansk plastraket utan en någon amerikansk låg glidare eller vad man kan kalla en sån. Så jag byter fil för att ha lite skoj, växlar ner till trean och drar på tills jag kommer ikapp. Nu börjar det roliga, jag ser tydligt hur killen på hojjen ser mig i backspegeln, han gör sig redo för att dra på och ger järnet. Han försöker göra sig så liten så möjligt där på sadeln. Jag hänger på, lägger i fyran och får släppa av lite då och då för att inte komma för nära. Hojjåkaren kämpar för livet där framme, det ser ut som om han växlar lika många gånger som scenen med crossen i Terminator 2 (typ 10-20ggr på en lång raksträcka). Han hoppar från sida till sida på sadeln och hojjen håller en mer eller mindre ”osäker” kurs då den studsar omkring och befinner sig allt från längst till höger till längst till vänster. Efter några sekunder släpper jag av för att som jag faktiskt känner inte stressa ihjäl personen framför som gör allt för att bli av med rallybilen som vill leka. Dessutom protesterar vår älsta katt Festis något otroligt efter några sekunder i ”jakten”. Bromsar, lägger mig i högerfilen igen och puttrar vidare i 90 med ett stort leende på läpparna. Att hålla jämna steg med hojjen på halvgas var rolig men roligast var att se den nästan panikslagna snubben göra allt och lite till där på sadeln för att försöka komma ifrån mig.Orginalmotorn i Imprezan funkar nog så bra, tycker det är helt för mycket hysteri kring trimning…speciellt bland de nyare medlemmarna./N – stock for life
COOOOOOLT 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.