› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › jaha då har det tråkiga hänt =(
- Detta ämne har 36 svar, 3,801 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av
yojne.
-
FörfattareInlägg
-
28 juni, 2010 kl. 17:46 #23620
yojne
Deltagarevar ute och körde i söndags med min wrx sti type-r -97 gick hur fint som helst till man började köra lite hårdare med bilen efter tag börjar jag höra små knackningar i motorn runt 3000 rpm och vär ändå på väg hem så tänkte att det går nog att köra vidare. strax utanför garaget märkte jag att ljudet blivit betydligt högre fast fortfarande bara på 3000rpm och helt tyst på tomgång bakade in i garaget öppnade huven och lysnade samtidigt somm jag höll den på lite högre varv, släppte gasen ganska snabbt jag har fått miss ljud från vevlagren 🙁 suck…..
så nu till det roliga nån som vet vart man kan köpa vevlager och sotsats osv allt som behövs för nu ska motorn isär till varje pris
28 juni, 2010 kl. 17:49 #204181Bodyshot
DeltagareSurt! Prata med http://www.realstreetperformance.com hälsa från William så ordnar dom bra pris
28 juni, 2010 kl. 18:42 #204196yojne
DeltagareSurt! Prata med http://www.realstreetperformance.com hälsa från William så ordnar dom bra pris
okej jag som är så dålig på engelska men antar att det är acl race berings jag ska ha då, får man båda till veven och stakarna????
tack för hjälpen
28 juni, 2010 kl. 18:45 #204182Bodyshot
DeltagareJajjemän, det är ACL du ska ha.
Maila dom och skriv att du vill ha komplett paket med lager till bottendelen så tar dom fram paketpris till dig.
Dom är ruskigt snabba på servicen där, mitt paket skickades i torsdags och kom fram idag 😀
28 juni, 2010 kl. 18:51 #204197yojne
DeltagareJajjemän, det är ACL du ska ha.
Maila dom och skriv att du vill ha komplett paket med lager till bottendelen så tar dom fram paketpris till dig.
Dom är ruskigt snabba på servicen där, mitt paket skickades i torsdags och kom fram idag 😀
som sagt är jag ruskigt dålig på biltermer på engelska men ska försöka och hälsa från william
28 juni, 2010 kl. 19:36 #204185Mumin
DeltagareJag köte från enybybergs motor.. ram lager + vev lager under tusenlappen.. och funkar kanon fint.. men visst är acl finare grejjor men upp till dig 🙂
Som sagt jag byggde ju min 2.5 med snik stil.. men funkar la bra.. nu bara mappning kvar.
men svårt att få tid!28 juni, 2010 kl. 20:46 #204198yojne
DeltagareJag köte från enybybergs motor.. ram lager + vev lager under tusenlappen.. och funkar kanon fint.. men visst är acl finare grejjor men upp till dig 🙂
Som sagt jag byggde ju min 2.5 med snik stil.. men funkar la bra.. nu bara mappning kvar.
men svårt att få tid!jo har köpt av dom tidigare till en annan kärra och det har funkat bra men jag tänkte kanske dra ihop det här till ett större projekt kanske men får se
så jag börjar nog med renovera botten delen och då blir det nog acl lagrena =)
28 juni, 2010 kl. 20:56 #204186Mumin
Deltagareblire smidda delar också ?? 🙂
29 juni, 2010 kl. 16:39 #204199yojne
Deltagareblire smidda delar också ?? 🙂
vet ej har inte bestämt mig än ska ju få ut mororn och skruva isär den till en början
29 juni, 2010 kl. 17:25 #204190Fricke.w
DeltagareAnnars om du vill köpa från sverige, så har JRM acl lagger hemma på hyllan, köpte av dom nu, efter som de strullade så in i helvete från usa för mig, 🙁 var inte blodigt dyra på dom heller, har för mig att dom tog 890:- för race lagren till stakarna, och strax över 1000:- komplet till veven.
MVH
Fredrik29 juni, 2010 kl. 18:25 #204200yojne
DeltagareAnnars om du vill köpa från sverige, så har JRM acl lagger hemma på hyllan, köpte av dom nu, efter som de strullade så in i helvete från usa för mig, 🙁 var inte blodigt dyra på dom heller, har för mig att dom tog 890:- för race lagren till stakarna, och strax över 1000:- komplet till veven.
MVH
Fredrikjo jag kikade lite där med men en sak jag undrar har dom bara en storlek på lagrerna för är veven skadad så måste den slipas och då behövs ju tjockare lager????
29 juni, 2010 kl. 19:04 #204191Fricke.w
Deltagareja de finns olika storlek på lagren, och har dom inte hämma just de du behöver så tar dom nog hem 🙂
29 juni, 2010 kl. 19:30 #204201yojne
Deltagareja de finns olika storlek på lagren, och har dom inte hämma just de du behöver så tar dom nog hem 🙂
trevligt trevligt
29 juni, 2010 kl. 20:01 #204187Mumin
Deltagarejo jag kikade lite där med men en sak jag undrar har dom bara en storlek på lagrerna för är veven skadad så måste den slipas och då behövs ju tjockare lager????
nej då enybybergs motor svarade veven + vevstaken och kortade den till samma diamet så inga problm alls. iaf till en viss gräns.. hör med dom, dom är duktiga och snabba.. hälsa från mig 🙂
29 juni, 2010 kl. 22:34 #204180Grusdraparn
DeltagareSatsa på en ny vev istället för att slipa om din gamla, härdningen är tydligen inte speciellt djup på dessa.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.