› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › jaha då har det tråkiga hänt =(
- Detta ämne har 36 svar, 3,801 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av
yojne.
-
FörfattareInlägg
-
30 juni, 2010 kl. 16:19 #204202
yojne
DeltagareSatsa på en ny vev istället för att slipa om din gamla, härdningen är tydligen inte speciellt djup på dessa.
hmm vet du vart det går att få tag på till en okej summa????
30 juni, 2010 kl. 16:50 #204183Bodyshot
DeltagareKöp så mycket du kan från utlandet på en och samma gång så kan du förhandla om bättre pris. Hör med realstreetperformance dom har ALLT du söker maskinellt.
30 juni, 2010 kl. 17:35 #204203yojne
DeltagareKöp så mycket du kan från utlandet på en och samma gång så kan du förhandla om bättre pris. Hör med realstreetperformance dom har ALLT du söker maskinellt.
har mejlat dom men inte fått nått svar hitta ingen vev på deras sida heller
måste ju finnas fler ställen att köpa från??? nån som vet
30 juni, 2010 kl. 18:43 #204175Kvarnis
DeltagareDu kan köpa från Mark på ravspec, hälsa från mig, kostar ~350 för en ny vev MEN
Du har en ph1.5 vev/motor, som ej har samma stakar m.m som ph2Skulle starkt överväga att fixa en ph2 block i stället, billigare skulle ex vara att köpa en newage botten del.
Håller +400 friska, blir långt enklare än att fixa hela botten delen.
Ska du bygga på ph1/1.5, så bygg i så fall på cdb.
Vet någon som har ett newage block över 😉30 juni, 2010 kl. 19:30 #204204yojne
DeltagareDu kan köpa från Mark påre älsa rån mig, har ~350 för en ny vev MEN
Du har en ph1 vev som har samm stakar m.mSkulle stk överväga att fixa en ph2 block i stället, biliga skulle ex vara att köpa en neage botten del.
Håller +400 friska, blirlångt enklare än att fixa hela bottn delen.
Ska du byga på ph1 så bygga i så fall på cdb.
Vet någon som har ett newage block över 😉fattar noll vad du menar
30 juni, 2010 kl. 19:55 #204188Mumin
Deltagarefattar noll vad du menar
Haha ja du det är kvarnis i sin lilla värld 😀
30 juni, 2010 kl. 20:56 #204176Kvarnis
Deltagarefattar noll vad du menar
LOL 😀 mitt tangebord mår inte så bra, men får kolla på ett nytt till htpc lite senare :
Det du kommer få problem med är att gammla block inte har samma vev/stakar som nyare blockFråga…vad har du för effekt mål?
1 juli, 2010 kl. 17:36 #204205yojne
Deltagarejust nu i dags läget vill jag bara renovera så org effekt passar bra
vill bara få bilen att funka ingen så jag kan köra mera och lära känna bilen mer
ev trimma nästa säsong
1 juli, 2010 kl. 17:39 #204206yojne
Deltagarestötte på ett problem i dag i garaget har plockat bort allt runt motorn och lossat skruvarna på lådan och tänke lyfta, allt gick bra motorn lyftes upp en bit sen tänkte att jag skulle få isär lådan från blocket
men hur i helvete gör man det på ett bra sätt har fått bort 4 skruvar hittar inga fler så jag antar att det är styrninga som kärvat fast så in i bengen
jag stog runt 1,5 timme och banka på olika ställen och försökte vicka lite böja benda försökte ochså med en huggmejsel men lådan vill inte lossna nån som har meck tipps ?????
1 juli, 2010 kl. 17:44 #204189Sternborn
Deltagarestötte på ett problem i dag i garaget har plockat bort allt runt motorn och lossat skruvarna på lådan och tänke lyfta, allt gick bra motorn lyftes upp en bit sen tänkte att jag skulle få isär lådan från blocket
men hur i helvete gör man det på ett bra sätt har fått bort 4 skruvar hittar inga fler så jag antar att det är styrninga som kärvat fast så in i bengen
jag stog runt 1,5 timme och banka på olika ställen och försökte vicka lite böja benda försökte ochså med en huggmejsel men lådan vill inte lossna nån som har meck tipps ?????
Se till att du är helt säker på att alla skruvar är ute, har för mig att det ska vara fler än 4.
Ta en morakniv och lägg den längs med springan sen är det bara att banka ner den tills du fått en tillräckligt stor springa för att få ner något kraftigare att bända med.
Men som sagt tror det ska vara mer än 4 skruvar som håller ihop motorn med lådan.1 juli, 2010 kl. 18:40 #204193Christian S
Se till att du är helt säker på att alla skruvar är ute, har för mig att det ska vara fler än 4.
Ta en morakniv och lägg den längs med springan sen är det bara att banka ner den tills du fått en tillräckligt stor springa för att få ner något kraftigare att bända med.
Men som sagt tror det ska vara mer än 4 skruvar som håller ihop motorn med lådan.lådan sitter bara med 4st skruvar men det som ”alla” glömmer är att man ska ta bort axeln till kopplingsgaffeln och den kommer man åt genom att först ta bort ett täcklock på sidan av lådan och sen skruva på en skruv av modell längre i axeln så att man kan dra ur den.
1 juli, 2010 kl. 19:20 #204184Bodyshot
DeltagareSitter garanterat fast med kopplingsarmen!
1 juli, 2010 kl. 20:54 #204177Kvarnis
DeltagareStor insekts bricka på lådn, långg m6 bult gängain och dra utt kopplingaxeln
Sen lite våld för att dela,in med med nå regält att bryta vips så är det i sär 🙂
Start moton måste oxå bort om den sitter kvar.Sen om du mest vill få i gång bilen igen köp en färdig botten del, river du i sär den så är det lika bra att kosta på lite bättre delar, men det rasar fort i väg 20k
1 juli, 2010 kl. 21:34 #204207yojne
Deltagarelådan sitter bara med 4st skruvar men det som ”alla” glömmer är att man ska ta bort axeln till kopplingsgaffeln och den kommer man åt genom att först ta bort ett täcklock på sidan av lådan och sen skruva på en skruv av modell längre i axeln så att man kan dra ur den.
sitter täcklocket i höjd med gaffelm ????
mistänkte att det skulle vara nått sånt har stött på den på andra bilar
2 juli, 2010 kl. 06:48 #204192Christian S
Deltagaresitter täcklocket i höjd med gaffelm ????
mistänkte att det skulle vara nått sånt har stött på den på andra bilar
ja, du ser ju var gaffeln är så följ den neråt så ser du som ett rätt så stort runt täcklock med insexfattning (går inte missa då det bara finns den där).
När du ska ha ihop det igen så ska du först ta bort urtrampningslagret ifrån tryckplattan och sen montera tillbaka gaffeln med urtampningslagret innan du slänger upp lådan och när den är på plats så tar du tag i gaffel och trycker fast urtrampningslagret i tryckplattan igen. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.