SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt jaha då har det tråkiga hänt =(

Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
  • Författare
    yojne
    Deltagare

var på jobbet imorse när jag komm fram till bilen hadde lådan släpt avsig självt typ 2 cm så det var bara lossa gaffelns så vips motorn ur plockad =)
      har börjat skruva isär lite men inte så mycket

yojne
      Deltagare

Stor insekts bricka på lådn, långg m6 bult gängain och dra utt kopplingaxeln

Sen lite våld för att dela,in med med nå regält att bryta vips så är det i sär 🙂
        Start moton måste oxå bort om den sitter kvar.

Sen om du mest vill få i gång bilen igen köp en färdig botten del, river du i sär den så är det lika bra att kosta på lite bättre delar, men det rasar fort i väg 20k

komplett boten del du menar alltså en som det sitter vev,stakar och kolvar i från början det måste ju vara mycket dyrare än att bara byta lager och svarva veven????

Kvarnis
        Deltagare

Jeep,visst är lager inte så mycket pengar…men packningar ny topp bultar m.m blir mycket pengar dt med.
          Så när man tittar på det så är det enklast att fixa bottendel riktgit på en gång omdu bygger i hop den själv.
          Alt så köper du en färdig botten del från gt/wrx alt. en newage.

Svara veven är inget jag rekommnderar, då en ny inte är så dyr.
          Svarvning +lager ca 3.5k

yojne
          Deltagare

Jeep,visst är lager inte så mycket pengar…men packningar ny topp bultar m.m blir mycket pengar dt med.
            Så när man tittar på det så är det enklast att fixa bottendel riktgit på en gång omdu bygger i hop den själv.
            Alt så köper du en färdig botten del från gt/wrx alt. en newage.

Svara veven är inget jag rekommnderar, då en ny inte är så dyr.
            Svarvning +lager ca 3.5k

hittar typ ingen vev som e billig alla ligger ju runt 10k
            svarvning kan jag få tok billigt lika så planing av topparna får jag tok billigt

så newage blocken passar bolt on med mina org toppar ???
            så fall villken botten ska jag leta efter om jag vill köpa newage??

Kvarnis
            Deltagare

Jeep det funkar me dina toppar, det är topparna/insuget som är sstor skilland mellan åren.
              Har ett newage block till salu (för 13k) i säljes trådarna, rev ner den kompletta motorn då jag behövde några skruvar till min RA’n 😀

yojne
              Deltagare

Jeep det funkar me dina toppar, det är topparna/insuget som är sstor skilland mellan åren.
                Har ett newage block till salu (för 13k) i säljes trådarna, rev ner den kompletta motorn då jag behövde några skruvar till min RA’n 😀

okej var ju inte så farligt men har inte dom pengarna just nu

har det lite tuft nu då min kvinna lämnat mig subban rasat min bruks bil behöver lagas och mitt xbox har pajjat =( så kommer nog bara renovera snabast enklast just nu så den går att köra med som innan sen får vi se nästa gång den skruvas isär om man byter till ett newage block med smidda delar och börjar trimma på riktigt….

yojne
                Deltagare

tänkte passa på att fråga. är det nån som har nått tips på hur man tar isär och sätter ihop motorblocket på ett bra sätt
                  skruvade isär motorn idag och tyckte det var lite bökigt och tänkte att det måste finnas nå enklare sätt att dela blocket????

när jag väl fick i sär allt så såg jag att det var 4:ans stake som lagret har gått på:(

Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.