› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › jaha då har det tråkiga hänt =(
- Detta ämne har 36 svar, 3,801 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av
yojne.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2010 kl. 15:22 #204194
yojne
Deltagarevar på jobbet imorse när jag komm fram till bilen hadde lådan släpt avsig självt typ 2 cm så det var bara lossa gaffelns så vips motorn ur plockad =)
har börjat skruva isär lite men inte så mycket2 juli, 2010 kl. 15:24 #204195yojne
DeltagareStor insekts bricka på lådn, långg m6 bult gängain och dra utt kopplingaxeln
Sen lite våld för att dela,in med med nå regält att bryta vips så är det i sär 🙂
Start moton måste oxå bort om den sitter kvar.Sen om du mest vill få i gång bilen igen köp en färdig botten del, river du i sär den så är det lika bra att kosta på lite bättre delar, men det rasar fort i väg 20k
komplett boten del du menar alltså en som det sitter vev,stakar och kolvar i från början det måste ju vara mycket dyrare än att bara byta lager och svarva veven????
2 juli, 2010 kl. 18:29 #204178Kvarnis
DeltagareJeep,visst är lager inte så mycket pengar…men packningar ny topp bultar m.m blir mycket pengar dt med.
Så när man tittar på det så är det enklast att fixa bottendel riktgit på en gång omdu bygger i hop den själv.
Alt så köper du en färdig botten del från gt/wrx alt. en newage.Svara veven är inget jag rekommnderar, då en ny inte är så dyr.
Svarvning +lager ca 3.5k3 juli, 2010 kl. 10:21 #204208yojne
DeltagareJeep,visst är lager inte så mycket pengar…men packningar ny topp bultar m.m blir mycket pengar dt med.
Så när man tittar på det så är det enklast att fixa bottendel riktgit på en gång omdu bygger i hop den själv.
Alt så köper du en färdig botten del från gt/wrx alt. en newage.Svara veven är inget jag rekommnderar, då en ny inte är så dyr.
Svarvning +lager ca 3.5khittar typ ingen vev som e billig alla ligger ju runt 10k
svarvning kan jag få tok billigt lika så planing av topparna får jag tok billigtså newage blocken passar bolt on med mina org toppar ???
så fall villken botten ska jag leta efter om jag vill köpa newage??3 juli, 2010 kl. 12:36 #204179Kvarnis
DeltagareJeep det funkar me dina toppar, det är topparna/insuget som är sstor skilland mellan åren.
Har ett newage block till salu (för 13k) i säljes trådarna, rev ner den kompletta motorn då jag behövde några skruvar till min RA’n 😀3 juli, 2010 kl. 23:32 #204209yojne
DeltagareJeep det funkar me dina toppar, det är topparna/insuget som är sstor skilland mellan åren.
Har ett newage block till salu (för 13k) i säljes trådarna, rev ner den kompletta motorn då jag behövde några skruvar till min RA’n 😀okej var ju inte så farligt men har inte dom pengarna just nu
har det lite tuft nu då min kvinna lämnat mig subban rasat min bruks bil behöver lagas och mitt xbox har pajjat =( så kommer nog bara renovera snabast enklast just nu så den går att köra med som innan sen får vi se nästa gång den skruvas isär om man byter till ett newage block med smidda delar och börjar trimma på riktigt….
7 juli, 2010 kl. 21:01 #204210yojne
Deltagaretänkte passa på att fråga. är det nån som har nått tips på hur man tar isär och sätter ihop motorblocket på ett bra sätt
skruvade isär motorn idag och tyckte det var lite bökigt och tänkte att det måste finnas nå enklare sätt att dela blocket????när jag väl fick i sär allt så såg jag att det var 4:ans stake som lagret har gått på:(
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.