SSC Allmänt snack Allmänt småprat jaha, det var ju kul…

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    moken
    Deltagare

Kommer man ut till bilen idag, sätter sej i, startar och vänder sej om för att backa och ser då att hela prodrive vingen var sönderrykt på ena sidan x( ;(
      Kliver ut o kollar, och visst är den ju sprucken även på andra sidan…
      Jävla svin de finns, för några veckor sen snodde dom polarns saab o eldade upp, enda dom tog var ferrittat, trafikförsäkrat… Förra året hade jag inbrott i min 200:a och nu detta…
      Ni kanske minns att jag redan haft ngn som provkänt lite så vingen redan hade sprickanvisningar, men nu så:-(
      Så nu åker jag utan vinge… Ringde försäkringsbolaget, men dom trodde inte att det går på fs eftersom jag bara har halv…
      Nu e man ju orolig för att dom ska komma i natt o sno mina 17″:are istället…
      Såg en audi s8 eller a8 som spanade in min bil i går, vette fan om det kan vara han som gjort det…
      Sur e man iallafall:-(

moken
      Deltagare

Nån som vet priset på en prodrive, olackad, och var man kan beställa en? Har hört att de är svåra att få tag i?!
        Pratade med försäkringsbolaget nämligen, och dom skulle köpa en ”likvärdig” som det heter, och då vill man ju inte få ngn realcar kopia…
        Alternativet är ju om dom lämnar ut kontanter och låter mej köpa valfri vinge ifall prodriven inte går att få tag i…

Niklas
        Deltagare

Risto fixar Prodrive-vinge för 3000kr har jag för mig. Dock tror jag inte att det går att fixa en till nu när ordern är klar och grejorna är påväg.
          Kolla alla möjliga engelska Subbasiter, lär finnas nån som har den typen av vinge. Dock ingen äkta kanske men replikor.

moken
          Deltagare

nja, tänkte mest för att underlätta för försäkringsbolaget när dom ska jaga prodrive, samt att kunna berätta redan från början vad en ny kostar så dom vet 😉
            visst kan man köpa en kopia i värsta fall, men eftersom det är en äkta prodrive som är sönder så vill man ju ha ersättning för en sån…
            Den går ju i värsta fall att laga, inte för att fs lär vilja bekosta att en firma gör det då det lär kosta mer än en ny vinge, men själv skulle jag ju kunna lägga några kvällar i garaget på att plasta upp den annars… har redan gått igenom hela det arbetet i huvudet:-)

*edit* den vinge som risto grejar, är det en äkta prodrive?

Niklas
            Deltagare

Kort svar: nej

Man kan få med eller utan bromsljus, med eller utan Prodrive emblem. Knappast något äkta, men troligen inget man kommer se skillnad på. Materialet och dess förmåga att klara krafter från vind har jag ingen aning om. Vanligtvis är det där (vad jag förstått) man märker störst skillnad på äkta och replika men jag tror det är bra grejor han fixar fram. Säkert ingen skillnad där heller.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.