› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Jakten på en GC8 har börjat
- Detta ämne har 154 svar, 21,629 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Zippo_.
-
FörfattareInlägg
-
21 januari, 2011 kl. 15:43 #209081
Jonas.L
DeltagareHärligt 🙂 Så man kan justera ljuset själv ev ? Jag köpte iaf ett par och fick dom förra veckan..
21 januari, 2011 kl. 22:04 #209152Gilarski
DeltagareHärligt 🙂 Så man kan justera ljuset själv ev ? Jag köpte iaf ett par och fick dom förra veckan..
Tjena grabben. Det sitter en skruv på utsidan av strålkastaren, du ser den direkt
om du lyfter på huven, grå pinnskruv typ.Den justerar dock endast riktningen på ljusloben, ej formen på den. Formen/symetrin på loben är olika på vänster resp höger strålkastare men teknikern jag talade med sa att det kan räcka ändå att justera loben på vissa bilar så han tyckte jag skulle testa, annars köper jag ny strålkastare jag med 🙂
22 januari, 2011 kl. 01:55 #209058tendency
DeltagareHärligt att det går framåt. 🙂
så jag snackade med dem nyligen om de kunde dra ut data såsom tillverkningsdatum och effekt om de fick VIN, problemet verkar dock vara att VIN koden är ’felaktig’ då den normalt består av 17 tecken men dessa JDM vagnar har bara 9 tecken så det verkar inte som de kan slå upp detta men de skulle kolla igen och försöka.
Tyvärr är det ju så med våra bilar, att vid kontakt med verkstäder och dylikt vill dom ofta söka efter info och delar med hjälp av regnnr eller vin, vilket inte går.. När jag kollade priser för motorvärmareinstallation på x antal verkstäder fick jag använda regnr för min gamla GT och varje gång förklara varför. 🙂
27 januari, 2011 kl. 12:18 #209153Gilarski
DeltagareSnackade med Zippo nyligen, som nu (snart) reggat in sin Evo. ’Snart’ eftersom de skulle göra nån cross-check med DVLA men det vara dataproblem så han får komma tillbaka, men i övrigt gick allt finemang.
De nöjde sig med att han hade dragit ut papperfrån en evo.sajt som listade alla modeller med effekt etc. 🙂
Han hade även ett reg# på en annan Evo.5 som redan var inreggad som han visade dem (något jag också tänkte göra).
På baksidan instrumentet satt en liten box som han kopplade ur, denna mixtrade till km -> mph nålen. Min box tycks sitta nere på växellådskablaget.
Jag byter lyktorna till riktiga för högertrafik, känns seriösast så faktiskt, blir till & handla ikväll 🙂
Börjar dra ihop sig lite, skall försöka få till nåt innan Februari slut.
1 februari, 2011 kl. 14:41 #209162Zippo_
DeltagareSnackade med Zippo nyligen, som nu (snart) reggat in sin Evo. ’Snart’ eftersom de skulle göra nån cross-check med DVLA men det vara dataproblem så han får komma tillbaka, men i övrigt gick allt finemang.
De nöjde sig med att han hade dragit ut papperfrån en evo.sajt som listade alla modeller med effekt etc. 🙂
Han hade även ett reg# på en annan Evo.5 som redan var inreggad som han visade dem (något jag också tänkte göra).
På baksidan instrumentet satt en liten box som han kopplade ur, denna mixtrade till km -> mph nålen. Min box tycks sitta nere på växellådskablaget.
Jag byter lyktorna till riktiga för högertrafik, känns seriösast så faktiskt, blir till & handla ikväll 🙂
Börjar dra ihop sig lite, skall försöka få till nåt innan Februari slut.
Kommer bli kanon 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.