› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Jakten på en GC8 har börjat
- Detta ämne har 154 svar, 21,629 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Zippo_.
-
FörfattareInlägg
-
17 september, 2010 kl. 16:36 #209021
Kvarnis
DeltagareJag är stakrt osäker på att UK bjuder på försäkring till en bil som blir exporterad, då det enda som man behöver göra när man exporterar en bil från Uk är att uppge att man gör det.
Dom stuntar blankt i vad den tar vägen m.m
Du bör nog typ trippel kolla den infon då jag ändå var kontakt med folk som drev försäkringbolag i UK17 september, 2010 kl. 19:21 #209087Gilarski
DeltagareJag är stakrt osäker på att UK bjuder på försäkring till en bil som blir exporterad, då det enda som man behöver göra när man exporterar en bil från Uk är att uppge att man gör det.
Dom stuntar blankt i vad den tar vägen m.m
Du bör nog typ trippel kolla den infon då jag ändå var kontakt med folk som drev försäkringbolag i UKTack Kvarnis. Polarn menade på att när man signerade ägarpapprena -> ägarbyte så skulle detta funka, men låter ju väldigt bra ska erkännas så jag skall absolut kolla upp det innan jag far iväg.
Om du hör nått från dina kontakter så hojta gärna till. 🙂
17 september, 2010 kl. 19:25 #209090Gilarski
DeltagareJag vet, j@vla tjöt på mig, :rolleyes: men delar gärna med mig lite, har nu i pärmen en lista på 40 tal potenta bilar, helt sjukt utbud 😮
Här kommer några med riktigt kul spec.
http://www.pistonheads.com/sales/1986367.htm
http://www.pistonheads.com/SALES/1609888.htm
http://www.pistonheads.com/SALES/2017057.htm
Tror inte jag kommer kunna vänta till runt Nyår, troligen blir det köp innan detta året är slut 🙂
17 september, 2010 kl. 19:40 #209091Gilarski
DeltagareMånga annonser som nämner P-reg, W-reg och X-reg, fattade in vad detta var :confused:
Tänkte om det kanskerör sig om olika typer inregistrering(typ ’lastbil’, nån begränsningr eller endast för racing etc.) men fann att detta avser ’skatteperioden’ 😮
22 september, 2010 kl. 22:24 #209092Gilarski
DeltagareBara & inse att jag inte kommer klara vänta till efter Nyår, finns aldeles för mycket trevliga exemplar där borta 🙂
http://www.pistonheads.com/SALES/2094794.htm
23 september, 2010 kl. 14:51 #209075Tobbster
DeltagareDen sista var ju najs!
Trist att det är postbilar bara… Skulle ju vara najs att ha alla specs men ratten på rätt sida.
🙂
/T
23 september, 2010 kl. 16:07 #209157goffemannen
DeltagareDen sista var ju najs!
Trist att det är postbilar bara… Skulle ju vara najs att ha alla specs men ratten på rätt sida.
🙂
/T
Äsch inga problem att köra på högersida. Har du testat??
23 september, 2010 kl. 18:52 #209076Tobbster
DeltagareÄsch inga problem att köra på högersida. Har du testat??
Självklart har jag testat. Har bott i Australien ett tag så javisst. Jag sa aldrig att det var svårt, bara att jag ett inte gillar det, tycker att det är fult. Under hela tiden jag bodde i Australien hade jag svårt att vänja mig vid att alla bilar ser ut att vara i obalans på något sätt.
Men för all del, vill man ha en ball GC8 så är det ju dessvärre så att ratten sitter på fel sida.
Vore ju tufft att konvertera en STI eller 22B eller nått. Ball ball.
Mvh
23 september, 2010 kl. 19:49 #209093Gilarski
DeltagareHehe, med tanke på alla j@vla delar jag fick över på min nuvarande skulle en konvertering säkert gått & ordna men jag valde att sälja allt istället. Hoppas jag vänjer mig att sitta på högersidan 🙂
24 september, 2010 kl. 06:26 #209077Tobbster
DeltagareHehe, med tanke på alla j@vla delar jag fick över på min nuvarande skulle en konvertering säkert gått & ordna men jag valde att sälja allt istället. Hoppas jag vänjer mig att sitta på högersidan 🙂
Ja det hade ju varit en ball grej om du hade gjort det. 🙂
Dock antar jag att det är ett satans jobb… Inte bara torpedvägg och instrumentpanel som ska göras om… All el som skall dras. Men har man ett utgångs objekt som du hade så hade det ju varit lite lättare. Kanske…
/T
25 september, 2010 kl. 07:56 #209040Mats
Deltagare…
Vore ju tufft att konvertera en STI eller 22B eller nått. Ball ball.
Mvh
App app app…
Inga fulkonverteringar av en 22B nu. Det är en ikon som *skall* vara högerstyrd.
För fin och speciell bil enligt mig för att börja konvertera. Hur seriöst och fint man än gör det. Den ska bara vara högerstyrd.27 september, 2010 kl. 06:46 #209094Gilarski
DeltagareHar kollat lite med DFDS Tor Line gällande transport UK-Swe, verkar gå färja 3 ggr per vecka, skall kolla upp exakta kostnader etc.
Planen är att boka in en flygbiljett så jag kan vara där i mitten på November (senast) för att reka, ev. slår jag till om rätt objekt dyker upp.
Har letat mera info om växellådor etc. då jag på sikt vill montera en 6-stegs. Blivit förvånad då det finns 6-stegs utan DCCD 😮
Av alla GC8 jag sett på http://www.pistonheads.com så finns det typ 2 med 6-petad, så det är inte vanligt. Ligger även en kärra ute på Ebay med 6 petad. En 6-petad låda på Ebay kostar från 20000 kr och med lite tur kan man få hela paketet med diff & allt för ~25 loppor 🙂
Fann lite kul info gällande växellådor etc. som jag gärna delar med mig:
27 september, 2010 kl. 13:56 #209095Gilarski
DeltagareHar snackat med DFDS Tor Line.
Frakt från UK till Göteborg :
Om jag kör på/av bilen, åker med i hytt (mat ingår etc) 3850 kr inkl. moms
Om jag lämnar bilen i hamnen : tar mig hem på egen hand : 5500 kr inkl. momsDet går 3 turer per vecka från resp. hamn (Immingham alt. Tilbury) och det skall inte vara omöjligt att få en plats med några dagars varsel.
Inga andra kostnader tillkommer för transporten med DFDS.
1 oktober, 2010 kl. 12:42 #209096Gilarski
DeltagareJag & en polare åker över till UK i slutet på månaden, skall boka flyg i helgen. Vi kommer landa i Glasgow och kolla på några objekt i norra delarna (Scotland) och sen dra oss nedåt för att avsluta i Dover. Därefter blir det flyg från Stansted till Göteborg igen. Flyg ligger på under tusingen inkli allt.
Lyfter på en Torsdag kväll, åter Söndag.
Hyrbil ligger på 1500 kr för vistelsen, mat, bensin & boende tillkommer men totalt bör man komma undan med 5000 kr.
Finns mycket skit men en hel del fina exemplar så jag kan inte vänta till efter Nyår, då markanden(utbudet) kommer vara ’lite död’. 😮
1 oktober, 2010 kl. 14:32 #209163Erok
DeltagareJag & en polare åker över till UK i slutet på månaden, skall boka flyg i helgen. Vi kommer landa i Glasgow och kolla på några objekt i norra delarna (Scotland) och sen dra oss nedåt för att avsluta i Dover. Därefter blir det flyg från Stansted till Göteborg igen. Flyg ligger på under tusingen inkli allt.
Lyfter på en Torsdag kväll, åter Söndag.
Hyrbil ligger på 1500 kr för vistelsen, mat, bensin & boende tillkommer men totalt bör man komma undan med 5000 kr.
Finns mycket skit men en hel del fina exemplar så jag kan inte vänta till efter Nyår, då markanden(utbudet) kommer vara ’lite död’. 😮
Låter som att det kliar en aning i fingrarna :p
Hoppas att du hittar någon pärla!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.