› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Jakten på en GC8 har börjat
- Detta ämne har 154 svar, 21,629 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Zippo_.
-
FörfattareInlägg
-
1 oktober, 2010 kl. 17:00 #209161
Zippo_
DeltagareJag & en polare åker över till UK i slutet på månaden, skall boka flyg i helgen. Vi kommer landa i Glasgow och kolla på några objekt i norra delarna (Scotland) och sen dra oss nedåt för att avsluta i Dover. Därefter blir det flyg från Stansted till Göteborg igen. Flyg ligger på under tusingen inkli allt.
Lyfter på en Torsdag kväll, åter Söndag.
Hyrbil ligger på 1500 kr för vistelsen, mat, bensin & boende tillkommer men totalt bör man komma undan med 5000 kr.
Finns mycket skit men en hel del fina exemplar så jag kan inte vänta till efter Nyår, då markanden(utbudet) kommer vara ’lite död’. 😮
Då får jag komma upp till nödinge för att få min subaru-dos sen 😉
Lycka till, hoppas du hittar något riktigt fint exemplar 😎
1 oktober, 2010 kl. 17:15 #209049tendency
DeltagareKul att du kommer iväg. Du får gärna dokumentera med kamera och delge oss om hur det går. 🙂
En idé kan ju vara att kolla objekt som har importerats från Japan, gärna ganska nyligen, med tanke på rost osv..
1 oktober, 2010 kl. 20:09 #209097Gilarski
DeltagareSvarar alla här 🙂
Erok: Ja, det kliar duktigt, absolut, klarar inte vänta till efter Nyår inser jag 😮 Även om maskinen kommer stå över vintern (jepp, det blir ingen vinteråkning) så känns det skönt att ha den på hemma plan & kanske göra mindre justeringar på den inför säsongen + att det finns många jag inte vill missa att se, även om det hela tiden komemr nytt
Zippo: Självklart grabben, du kan även haka på nån banträffa & åka som passagerare, inga prob.
Tendency: Bra tips att dokumentera, ja det skall jag absolut göra. 🙂
1 oktober, 2010 kl. 20:21 #209098Gilarski
DeltagareEn arbetskamrat som är engelsman har nyligen hämtat hem en bil så jag skall ta en fika med honom nu på Måndag & få lite mera tips, framförallt är det MOT, Tax, V5C pappret, HPI check, ägarbytet, försäkring osv. som jag behöver säkra upp processen kring.
Väntar fortfarande på svar från de engelsa myndigheterna gällande om nån form av försäkring ingår när man köper bil i UK & signerar V5C pappret.
Verkar vara mycket däcksparkare & testpiloter där borta, många skriver att de inte svarar på mail eller vill snacka med ’timewasters’, så det är sällan jag får svar på mail. Jag tänkte dock ringa alla när det börjar brännas & stämma av att man kan komma och se resp. bil, alltid trevligare att tala per telefon.
Pundet närmar sig 10,50 vilket är sjukt bra 😀 Det kommer bli V44 som själva resan sker då många har Novemberlov och då är det inte så kinkigt att man är borta, har snackat med chefen. Därtill får jag lite fler dagar på mig att kolla runt samt hinner få Oktoberlönen 🙂
3 oktober, 2010 kl. 22:09 #209065Turbovin
DeltagareApp app app…
Inga fulkonverteringar av en 22B nu. Det är en ikon som *skall* vara högerstyrd.
För fin och speciell bil enligt mig för att börja konvertera. Hur seriöst och fint man än gör det. Den ska bara vara högerstyrd.http://bbs.scoobynet.com/members-gallery-5/853897-my-new-lhd-impreza-22b.html
Hehe för sent 🙂
3 oktober, 2010 kl. 22:18 #209099Gilarski
DeltagareEnkel biljett bokad till Glasgow, åker på Fredag V43, 13.15 lyfter flyget från Göteborg. Planerar att vara över 4-6 dagar bereonde på hur det går.
Har gått igenom min pärm med bilar & försökt filtrera fram några men det blev ändå närmare 25 st som jag vills se, helt sjukt 😮
Här kommer mina favoriter som jag absolut vill se:
http://www.pistonheads.com/sALES/2117197.htm
http://www.pistonheads.com/sALES/2094786.htm
http://www.pistonheads.com/sALES/2047331.htm
http://www.pistonheads.com/sALES/2066195.htm
4 oktober, 2010 kl. 13:56 #209100Gilarski
DeltagareHar öppnat konto på Icabanken, de tar knappt ’ut nåt extra’ såsom Forex t.ex.
Så jag betalar just nu 10,7 för Pundet, medan Forex tar nästan 11,1, alltid några tusenalappar & spara 🙂
4 oktober, 2010 kl. 17:20 #209078Jonas.L
DeltagareAlt nr 2 är ju porr alltså 😀
4 oktober, 2010 kl. 17:22 #209101Gilarski
DeltagareTjötmumriken från Götet fyller på. 😉
Jag vet att det finns en shysst guide på att plocka hem kokare från UK, men jag fixar en liknande ’faktaruta’ när tråden är avslutad.
Min polare kunde inte haka på men jag har istället en annan polare som tävlar med sin Elise som åker med, känns väldigt bra faktiskt, alltid bättre & vara 2. 🙂
När jag hittat rätt bil skall ägarpappret (V5C) signeras och en del rivas av & skickas av säljaren till engelska transportstyrelsen (DVLA). Jag skall signera en del & skicka samt skall en del skickas in för att den exporteras. ’Min’ del kan jag posta från Sverige.
Jag väntar fortfarande på svar huruvida man får köra i 2 veckor efter ett ägarbyta utan att teckna försäkring, hoppas på svar snart. Om detta inte stämmer så kan jag ringa mitt försäkringsbolag när jag hittat min bil, uppge VIN, effekt och så får jag 30 dagars försäkring, ligger runt 2500.
Bilen körs sen på färjan, det sker ingen kontroll av fordonet där & tullen existerar knappt inom EU men oavsett så spelar inte detta nån roll.
Väl i Sverigen skall jag montera framlyktor för högertrafik samt säkra att hastighetsmätaren visar km/h. Vissa mätartavlor har redan dubbla skalor men inte alla. Ev. måste jag ta bort nån liten elektronik vid växellådan som modifierar pulsen upp till motorstyr/instrumentet, vi får se, måste forska lite mera. Fram till ~98 är det vajer från lådan.
Alla EU länder har samma avgaskrav så om det gått bra i UK (MOT-test) så skall det gå fint här också. Är lite ’orolig’ för att de skall grina om det sitter värre ok framtill eller om man har FMIC, annars bör det vara lungt. :rolleyes:
4 oktober, 2010 kl. 17:23 #209102Gilarski
DeltagareAlt nr 2 är ju porr alltså 😀
Hahaha, ja den är lite porrig skall erkännas men jag är lite kåt på den trots allt.
Jag är dock ingen direkt putsbög så det finns risk för att den kommer se sunkig ut i motorn efter bara några månader 😮
4 oktober, 2010 kl. 17:39 #209082johan_gt
DeltagareNu blev man sugen själv på att köpa bil där borta.
Fanns en massa roliga bilar på den sidan.
http://www.pistonheads.com/sALES/1947919.htm4 oktober, 2010 kl. 18:23 #209060specialized
DeltagareHahaha, ja den är lite porrig skall erkännas men jag är lite kåt på den trots allt.
Har Europamästerskapen i motsägelser börjat redan ? 😉 😀
4 oktober, 2010 kl. 18:57 #209022Kvarnis
DeltagareMåste säga att bilar som moddas utan mappning av någon av de kunniga i Uk bör Undvikas
Så mappning av JGM,ZEN,Andy,Bob Rawle,Clinic eller Pat ör bra.
GGR ecu om bil nr 2 nja…
99/00 är oxå lite mer att föredra om du inte ska gå på ett maf löst sprut på en gång.4 oktober, 2010 kl. 19:13 #209103Gilarski
DeltagareMåste säga att bilar som moddas utan mappning av någon av de kunniga i Uk bör Undvikas
Så mappning av JGM,ZEN,Andy,Bob Rawle,Clinic eller Pat ör bra.
GGR ecu om bil nr 2 nja…
99/00 är oxå lite mer att föredra om du inte ska gå på ett maf löst sprut på en gång.Tack Kvarnis. Ang mappningen så har jag tittat extra så att detta är gjort, GGR vet jag inte så mycket men misstänker det är nån standardsetup-ECU :confused:
4 oktober, 2010 kl. 19:15 #209104Gilarski
DeltagareHar Europamästerskapen i motsägelser börjat redan ? 😉 😀
Ha, ja men det är för j@vla svårt detta, känner mig nästan som en 6-åring i en leksaksbutik, finns massa kul så det blir svårt att filtrera 😮
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.