SSC Allmänt snack Allmänt småprat Jakten på en GC8 har börjat

• Detta ämne har 154 svar, 21,629 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Zippo_.
Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 155 totalt)
  • Författare
    OzO
    Deltagare

Jäkligt snygg! Grattis! 😎

Myzkoo
      Deltagare

Gratulerar till en mycket fin bil 🙂 Bara att byta till större spridare och en 20g när du börjar tröttna 😀

Sternborn
        Deltagare

Grattis!
          Ser riktigt fin ut! 🙂

Kvarnis
          Deltagare

Btw om du vill ha hjälp att låsa upp ecu för att kunna justera ex tomgång och 2500rpm för besiktning så säg till.
            Känner Paul så det är inge problem

Mumin
            Deltagare

Fy fan Napoleon det där gick ju fort 🙂 Skulle du inte vänta till årsskiftet? 🙂 Fin kärra hoppas du slipper skruva ner den i molekyler och sälja 😛

Mats
              Deltagare

Grattis o välkommen i den exklusiva r-klubben… 😉

Gilarski
                Deltagare

Tack Mats, Kvarnis, Sternborn, Mumin, Myzkoo, STI_555, OZO, Oscar90, Jonas_L, GT99 och alla andra 🙂

Åter på fast mark. Det fanns ytterligare en vit Type-R som var sjukt fin, lite bättre puts än min, gick väldigt fint men min hade värre spec så valet föll på denna. Om någon vill köpa en Vit Type-R ) visserligen V4 så skulle jag starkt rekommendera att köpa denna, grymt seriös kille som hade alla papper i ordning & använde den mest för shower. Hör av er om ni är intresserade.

Gällande monsteråket som Daz hade så var det lite mitt egna fel, vi blev tveksamma till att ta färjan bara för & kolla på en bil när han började bli lite ’confused’ som han sade till att sälja, förstod att han gillade bilen (verkade sjukt fin). Han skulle släppa den för 7700 sa han & eftesom jag inte kände till honom började jag undra om den var stulen (sa jag inte givetvis) + att vi alla blev lite ’osäkra’.

Hursom, resan gick sjukt bra. Oerhört trevlig båt, kanonhytt & fin mat (allt ingick för <4000 kr inkl. moms).

Vi såg några bilar som var 'immaculate' men i själva verket rätt mediokra i skicket. :(

Min har 2 pärmar fulla med kvitton, man kan följa miltalet från ny, den har nu gått 44000 miles -> ca. 7500 mil 🙂 Har en VF34 som begränsar effekten till ~340hk men tänkte inte ändra på detta även om motorn klarar mera. Måste då skaffa större snurra om jag skall ha mera -> mera lag gissar jag i så fall men jag nöjer mig, räcker fint 🙂

Den som vill, får gärna skicka ett PM om ni vill veta mer om resan, om ni t.ex funderar på att åka över & kolla. Det var mycket smidigare än jag trodde men skönt att vara 2 på resan faktiskt.

Lägger upp lite bilder under veckan. 🙂

Gilarski
                  Deltagare

Här kommer så en bild 🙂

Prestandamässigt är det som dag & natt jämfört med min förra 😮 Dock aldeles lagom med pulver. Ska jag göra nåt så blir det till & viktböga som nån sa en gång här på forumet :rolleyes: just nu skall jag dock bara njuta & vårda den lika väl som mina söner 🙂

Gilarski
                    Deltagare

Här kommer en summering av de kostnader jag haft för resan, Fredag-Onsdag:

Liten hyrbil Fredag-Måndag eftermiddag: 1500 kr
                      Bensin till hyrbil (vi körde närmare 200 mil) : 1200 kr
                      Ryanair Säve-Glasgow: 330 kr
                      Travel Lodge : Fredag-Lördag natt : 800 kr
                      Hotel Ibis : Lördag-Söndag natt : 700 kr
                      Hotel Ibis : Söndag-Måndag natt : 700 kr
                      Bensin till Subban: 500 kr
                      Försäkring (Salusansvar helf. 1 mån UK/SWE) : 1050 kr
                      Båt (bil+hytt inkl mat på båten) : 3800 kr

TOTALT: ~11000 kr (mat & öl ej inkl.)

Nu skall bilen reggas, lampor fixas etc. så det tillkommer
                      nog 5000 kr (995kr/strålkastare på nätet). I värsta fall
                      måste jag åka in och mappa för tomgång & förhöjd tomgång,
                      då tillkommer ytterligare en slant.

Summerat så gick allt på max 100.000, varav bilen kostade 82500 kr. 🙂

Sternborn
                      Deltagare

Här kommer så en bild 🙂

Prestandamässigt är det som dag & natt jämfört med min förra 😮 Dock aldeles lagom med pulver. Ska jag göra nåt så blir det till & viktböga som nån sa en gång här på forumet :rolleyes: just nu skall jag dock bara njuta & vårda den lika väl som mina söner 🙂

Riktigt snygg!!

Kvarnis
                        Deltagare

Du måste köpa en kabel om du inte fick med den så du vet till autronicen.
                          Föreslår att fixar en så du kan testa om ecu är låst lr ej.
                          Annars så kan jag säkert fixa en kod nyckeln från Paul.

Kul att allt löste bra till slut.

Jocke.T
                          Deltagare

Riktigt fräsig kärra!!! 🙂
                            Grattis till köpet

Gilarski
                            Deltagare

Du måste köpa en kabel om du inte fick med den så du vet till autronicen.
                              Föreslår att fixar en så du kan testa om ecu är låst lr ej.
                              Annars så kan jag säkert fixa en kod nyckeln från Paul.

Kul att allt löste bra till slut.

Tack Kvarnis, skall kolla om jag fick kabel ikväll.

Verkade som man kan ladda ned programvara från Autronic’s hemsida, :)återkommer så fort jag kollat om enheten är låst eller ej.

Gilarski
                              Deltagare

Jocke.T & Sternborn, tack, det känns riktigt gött & äga denna kärra 🙂

type_ra
                                Deltagare

Glöm inte att du måste köpa ”tillverkarintyg” ifrån subaru. Han tar 800kr på intyg. Bilprovningen kommer behöva intyg på allt som inte står med i V5 doc. England är kassa på att skriva i V5 doc. Så står inte tillverknings år med där måste du ha doc på det, likaså totalvikt, effekt och tankvolym.

Så om det är tex fyra punkter som inte står med i V5 så måste du köpa det från subaru = 4x800kr+moms+frakt.

mvh Mikael

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 155 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.