› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Jakten på en GC8 har börjat
- Detta ämne har 154 svar, 21,629 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Zippo_.
-
FörfattareInlägg
-
4 november, 2010 kl. 08:13 #209134
Gilarski
DeltagareGlöm inte att du måste köpa ”tillverkarintyg” ifrån subaru. Han tar 800kr på intyg. Bilprovningen kommer behöva intyg på allt som inte står med i V5 doc. England är kassa på att skriva i V5 doc. Så står inte tillverknings år med där måste du ha doc på det, likaså totalvikt, effekt och tankvolym.
Så om det är tex fyra punkter som inte står med i V5 så måste du köpa det från subaru = 4x800kr+moms+frakt.
mvh Mikael
Minns att det stod årmodell på V5C pappret. De brukar väga bilen vid inregistrering men visst, ska absolut kolla på detta, tack Mikael.
4 november, 2010 kl. 09:59 #209168type_ra
DeltagareJa det står modell år på pappret men inte TILLVERKNINGSÅR. På bilrpovningen väger dom tjänstevikt. Men dom behöver intyg på totalvikt.
Tänkte man kunde få någon rabatt ifrån Subaru om vi är några som behöver intyg 😀
Jag har inte beställt till mig än, ska regga den i februari/mars hade jag tänkt mig. Men papprena behöver jag ändå ha.
mvh Mikael
4 november, 2010 kl. 12:44 #209034Kvarnis
DeltagareBästa är att åka dit inna och prata med BI vad dom vill ha för uppgifter, då det varierar kraftigt !!!
totalvikt,effekt är nästan stående sen kan det bli lite vad som.
har du instruktionsbok kan man få del från den.4 november, 2010 kl. 12:45 #209135Gilarski
DeltagareJa det står modell år på pappret men inte TILLVERKNINGSÅR. På bilrpovningen väger dom tjänstevikt. Men dom behöver intyg på totalvikt.
Tänkte man kunde få någon rabatt ifrån Subaru om vi är några som behöver intyg 😀
Jag har inte beställt till mig än, ska regga den i februari/mars hade jag tänkt mig. Men papprena behöver jag ändå ha.
mvh Mikael
Skickar dig ett PM när jag kollat på papprena så kan vi se om man kan fixa nåt. 🙂
4 november, 2010 kl. 12:47 #209136Gilarski
DeltagareBästa är att åka dit inna och prata med BI vad dom vill ha för uppgifter, då det varierar kraftigt !!!
totalvikt,effekt är nästan stående sen kan det bli lite vad som.
har du instruktionsbok kan man få del från den.Sant, jag kollade även med min kompis som plockat hem en Elise nyligen, från Tyskland förvisso (de kanske har bättre info i sina handlingar), men han åkte bara rakt igenom alla instanserna utan mankemang.
4 november, 2010 kl. 13:22 #209165Rillle
DeltagareDenna va riktigt fin! Sparade tillomed mmset du skickade på väg hem ;)!
SKÖNT att de löste dig! Hade ju en trevlig stund i telefonen!! 🙂 Hojta till om du får några strul!!=)
4 november, 2010 kl. 14:09 #209074Olaaa
DeltagareGrattis till en riktigt fin bil!! Håll koll i backspegeln efter en silvrig STi 😉
5 november, 2010 kl. 06:01 #209137Gilarski
DeltagareGrattis till en riktigt fin bil!! Håll koll i backspegeln efter en silvrig STi 😉
Hehe, tack, will do 🙂
5 november, 2010 kl. 06:09 #209138Gilarski
DeltagareDenna va riktigt fin! Sparade tillomed mmset du skickade på väg hem ;)!
SKÖNT att de löste dig! Hade ju en trevlig stund i telefonen!! 🙂 Hojta till om du får några strul!!=)
Tack detsamma Rille. Återkommer ifall det strular för mycket 🙂
(har inte hunnit svara på ditt mail, fixar ikväll 😮 )
5 november, 2010 kl. 09:26 #209061Bodyshot
DeltagareGrattis till bilen Gilatski! Förbaskat snygg måste jag säga!!
5 november, 2010 kl. 12:27 #209139Gilarski
DeltagareGrattis till bilen Gilatski! Förbaskat snygg måste jag säga!!
Tack, känns jäkligt fint 😎
5 november, 2010 kl. 15:35 #209069NickeH
DeltagareSant, jag kollade även med min kompis som plockat hem en Elise nyligen, från Tyskland förvisso (de kanske har bättre info i sina handlingar), men han åkte bara rakt igenom alla instanserna utan mankemang.
Beror inte det på om bilen sålt nya i Europa, Type-R impreza såldes väl bara i Japan.
På mitt V5 dokument står det en tjänstevikt men bilprovningen vägde ändå bilen, dom tog iaf inte extra betalt för vägning.
5 november, 2010 kl. 20:11 #209140Gilarski
DeltagareBeror inte det på om bilen sålt nya i Europa, Type-R impreza såldes väl bara i Japan.
På mitt V5 dokument står det en tjänstevikt men bilprovningen vägde ändå bilen, dom tog iaf inte extra betalt för vägning.
Ja den var väl aldrig ämnad för annat än JDM tror jag. Min kom till UK 2005.
Verkar vara många bud & även beroende på besiktningsman så jag testar så får vi se hur det går :rolleyes:6 november, 2010 kl. 14:24 #209056tendency
DeltagareHåll oss underrättade om hur allting går med besiktningsorgan osv. Jag önskar dig lycka till, hoppas allt går smidigt nu!
Har du förresten tänkt köra något under vinterhalvåret?
8 november, 2010 kl. 07:01 #209141Gilarski
DeltagareHåll oss underrättade om hur allting går med besiktningsorgan osv. Jag önskar dig lycka till, hoppas allt går smidigt nu!
Har du förresten tänkt köra något under vinterhalvåret?
Lovar informera er 🙂 Såg förresten att det satt en liten bult på resp. lyse och verkar som jag kan själv skruva på denna för att reglera ljusbilden höger-vänster, så jag kanske inte behöver köpa nya lyktor
Blir bara körning på ’dry weekends’ & banträffar faktiskt. OK några sommardagar till/från jobbet kanske men det lär inte bli mer än 500 mil per år 😮
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.