SSC Allmänt snack Allmänt småprat Jakten på en GC8 har börjat

• Detta ämne har 154 svar, 21,629 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Zippo_.
Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 155 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Glöm inte att du måste köpa ”tillverkarintyg” ifrån subaru. Han tar 800kr på intyg. Bilprovningen kommer behöva intyg på allt som inte står med i V5 doc. England är kassa på att skriva i V5 doc. Så står inte tillverknings år med där måste du ha doc på det, likaså totalvikt, effekt och tankvolym.

Så om det är tex fyra punkter som inte står med i V5 så måste du köpa det från subaru = 4x800kr+moms+frakt.

mvh Mikael

Minns att det stod årmodell på V5C pappret. De brukar väga bilen vid inregistrering men visst, ska absolut kolla på detta, tack Mikael.

type_ra
      Deltagare

Ja det står modell år på pappret men inte TILLVERKNINGSÅR. På bilrpovningen väger dom tjänstevikt. Men dom behöver intyg på totalvikt.

Tänkte man kunde få någon rabatt ifrån Subaru om vi är några som behöver intyg 😀

Jag har inte beställt till mig än, ska regga den i februari/mars hade jag tänkt mig. Men papprena behöver jag ändå ha.

mvh Mikael

Kvarnis
        Deltagare

Bästa är att åka dit inna och prata med BI vad dom vill ha för uppgifter, då det varierar kraftigt !!!

totalvikt,effekt är nästan stående sen kan det bli lite vad som.
          har du instruktionsbok kan man få del från den.

Gilarski
          Deltagare

Ja det står modell år på pappret men inte TILLVERKNINGSÅR. På bilrpovningen väger dom tjänstevikt. Men dom behöver intyg på totalvikt.

Tänkte man kunde få någon rabatt ifrån Subaru om vi är några som behöver intyg 😀

Jag har inte beställt till mig än, ska regga den i februari/mars hade jag tänkt mig. Men papprena behöver jag ändå ha.

mvh Mikael

Skickar dig ett PM när jag kollat på papprena så kan vi se om man kan fixa nåt. 🙂

Gilarski
            Deltagare

Bästa är att åka dit inna och prata med BI vad dom vill ha för uppgifter, då det varierar kraftigt !!!

totalvikt,effekt är nästan stående sen kan det bli lite vad som.
              har du instruktionsbok kan man få del från den.

Sant, jag kollade även med min kompis som plockat hem en Elise nyligen, från Tyskland förvisso (de kanske har bättre info i sina handlingar), men han åkte bara rakt igenom alla instanserna utan mankemang.

Rillle
              Deltagare

Denna va riktigt fin! Sparade tillomed mmset du skickade på väg hem ;)!
                SKÖNT att de löste dig! Hade ju en trevlig stund i telefonen!! 🙂 Hojta till om du får några strul!!

=)

Olaaa
                Deltagare

Grattis till en riktigt fin bil!! Håll koll i backspegeln efter en silvrig STi 😉

Gilarski
                  Deltagare

Grattis till en riktigt fin bil!! Håll koll i backspegeln efter en silvrig STi 😉

Hehe, tack, will do 🙂

Gilarski
                    Deltagare

Denna va riktigt fin! Sparade tillomed mmset du skickade på väg hem ;)!
                      SKÖNT att de löste dig! Hade ju en trevlig stund i telefonen!! 🙂 Hojta till om du får några strul!!

=)

Tack detsamma Rille. Återkommer ifall det strular för mycket 🙂

(har inte hunnit svara på ditt mail, fixar ikväll 😮 )

Bodyshot
                      Deltagare

Grattis till bilen Gilatski! Förbaskat snygg måste jag säga!!

Gilarski
                        Deltagare

Grattis till bilen Gilatski! Förbaskat snygg måste jag säga!!

Tack, känns jäkligt fint 😎

NickeH
                          Deltagare

Sant, jag kollade även med min kompis som plockat hem en Elise nyligen, från Tyskland förvisso (de kanske har bättre info i sina handlingar), men han åkte bara rakt igenom alla instanserna utan mankemang.

Beror inte det på om bilen sålt nya i Europa, Type-R impreza såldes väl bara i Japan.

På mitt V5 dokument står det en tjänstevikt men bilprovningen vägde ändå bilen, dom tog iaf inte extra betalt för vägning.

Gilarski
                            Deltagare

Beror inte det på om bilen sålt nya i Europa, Type-R impreza såldes väl bara i Japan.

På mitt V5 dokument står det en tjänstevikt men bilprovningen vägde ändå bilen, dom tog iaf inte extra betalt för vägning.

Ja den var väl aldrig ämnad för annat än JDM tror jag. Min kom till UK 2005.
                              Verkar vara många bud & även beroende på besiktningsman så jag testar så får vi se hur det går :rolleyes:

tendency
                              Deltagare

Håll oss underrättade om hur allting går med besiktningsorgan osv. Jag önskar dig lycka till, hoppas allt går smidigt nu!

Har du förresten tänkt köra något under vinterhalvåret?

Gilarski
                                Deltagare

Håll oss underrättade om hur allting går med besiktningsorgan osv. Jag önskar dig lycka till, hoppas allt går smidigt nu!

Har du förresten tänkt köra något under vinterhalvåret?

Lovar informera er 🙂 Såg förresten att det satt en liten bult på resp. lyse och verkar som jag kan själv skruva på denna för att reglera ljusbilden höger-vänster, så jag kanske inte behöver köpa nya lyktor

Blir bara körning på ’dry weekends’ & banträffar faktiskt. OK några sommardagar till/från jobbet kanske men det lär inte bli mer än 500 mil per år 😮

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 155 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.