SSC Allmänt snack Allmänt småprat Japsdämpare

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    Yonaz
    Deltagare

Jag har en blå/lila/grön/röd/svart/silver- färgad 😉

Edit: bilden –>
      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album56/Megan.jpg

Micke81
      Deltagare

Funderade på en sån HKS kolfiberdämp tidigare, ser hårigt ut:) Vad har du för märke?

/MICKE

Yonaz
        Deltagare
          pannan
          Deltagare

För er som har new age STI så tycker jag denna är schysst till ett vettigt pris. Om man nu gillar dämpare med stort utblås.

http://www.scoobytek.co.uk/product_details.asp?id=284&

p_ilis
            Deltagare

Är det någon som har den (Scoobyteks)? Trevligt ljud?

Hur mycket kan man göra med avgassystemet innan motorn får för lite mottryck och måste (bör) mappas om?

pannan
              Deltagare

>Är det någon som har den (Scoobyteks)? Trevligt ljud?
                >
                >Hur mycket kan man göra med avgassystemet innan motorn får för
                >lite mottryck och måste (bör) mappas om?

Iom att det bara är slutburken så är det ingen fara. På nya STI:n bör man byta soppapumpen iallafall innan man byter denna.

Det är när man byter till komplett avgassystem efter turbon som det behövs en mappning.

p_ilis
                Deltagare

>>Är det någon som har den (Scoobyteks)? Trevligt ljud?
                  >>
                  >>Hur mycket kan man göra med avgassystemet innan motorn får
                  >för
                  >>lite mottryck och måste (bör) mappas om?
                  >
                  >Iom att det bara är slutburken så är det ingen fara. På nya
                  >STI:n bör man byta soppapumpen iallafall innan man byter
                  >denna.
                  >
                  >Det är när man byter till komplett avgassystem efter turbon
                  >som det behövs en mappning.
                  >
                  Så även fast jag bara byter slutburken så bör jag byta soppapump? Låter märkligt, är den så dålig?

pannan
                  Deltagare

>>>Är det någon som har den (Scoobyteks)? Trevligt ljud?
                    >>>
                    >>>Hur mycket kan man göra med avgassystemet innan motorn får
                    >>för
                    >>>lite mottryck och måste (bör) mappas om?
                    >>
                    >>Iom att det bara är slutburken så är det ingen fara. På nya
                    >>STI:n bör man byta soppapumpen iallafall innan man byter
                    >>denna.
                    >>
                    >>Det är när man byter till komplett avgassystem efter turbon
                    >>som det behövs en mappning.
                    >>
                    >Så även fast jag bara byter slutburken så bör jag byta
                    >soppapump? Låter märkligt, är den så dålig?

Soppapumpen ligger rätt farligt nära gränsen original på STI:n. För att ALLTID vara på den säkra sidan byter man den till t ex Wallbro uppgraderingspump, kostar ca 1500 kr och det är en mycket vettig investering. Skall man ”trimma” skall man göra det med förnuft och tänka på konsekvenserna. När man byter bara slutburken får motorn lite bättre respons plus bättre flöde jämte original. Vad jag har sett på Scoobynet så är många väldigt nöjda med Scoobyteks produkter och finnishen är tydligen mycket mycket bra. Och priset är rätt det med.

Blocken
                    Deltagare

>Jag har en blå/lila/grön/röd/svart/silver- färgad 😉
                      >
                      >Edit: bilden –>

MUMMA Yonaz! 😀

…måste fota jag oxå :+

/AB

Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Blocken
                      Deltagare

…efter mycket krånglande med upp-och-ner-vänt stativ på ett icke nydammat golv…

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Nya-bilen/ljudd_mpare.jpg

🙂

/Black – saknar svetskunskaper

Blocken
                        Deltagare

>…efter mycket krånglande med upp-och-ner-vänt stativ på ett
                          >icke nydammat golv…

*HOST* Vad gör fotografen? :+

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album205/ljudd_mpare_fl_ppofotograf.jpg

:+

/Block – OT, sorry!

>
                          >/Black – saknar svetskunskaper
                          >

…saknar kanske mycket annat oxå? ;):+

dlehtihet
                          Deltagare

>Soppapumpen ligger rätt farligt nära gränsen original på
                            >STI:n. För att ALLTID vara på den säkra sidan byter man den
                            >till t ex Wallbro uppgraderingspump, kostar ca 1500 kr och det
                            >är en mycket vettig investering. Skall man ”trimma” skall man
                            >göra det med förnuft och tänka på konsekvenserna. När man
                            >byter bara slutburken får motorn lite bättre respons plus
                            >bättre flöde jämte original. Vad jag har sett på Scoobynet så
                            >är många väldigt nöjda med Scoobyteks produkter och finnishen
                            >är tydligen mycket mycket bra. Och priset är rätt det med.

Jag kör orginalpump med utbytt slutburk och har inte haft några som helst problem med det. Är det inte då man börjar fippla med resterande delar (kat. grövre rör mot motorn) som det börjar bli väldigt viktigt?

M v h

Danne

pannan
                            Deltagare

>>Soppapumpen ligger rätt farligt nära gränsen original på
                              >>STI:n. För att ALLTID vara på den säkra sidan byter man den
                              >>till t ex Wallbro uppgraderingspump, kostar ca 1500 kr och
                              >det
                              >>är en mycket vettig investering. Skall man ”trimma” skall
                              >man
                              >>göra det med förnuft och tänka på konsekvenserna. När man
                              >>byter bara slutburken får motorn lite bättre respons plus
                              >>bättre flöde jämte original. Vad jag har sett på Scoobynet
                              >så
                              >>är många väldigt nöjda med Scoobyteks produkter och
                              >finnishen
                              >>är tydligen mycket mycket bra. Och priset är rätt det med.
                              >
                              >Jag kör orginalpump med utbytt slutburk och har inte haft
                              >några som helst problem med det. Är det inte då man börjar
                              >fippla med resterande delar (kat. grövre rör mot motorn) som
                              >det börjar bli väldigt viktigt?
                              >
                              >M v h
                              >
                              >Danne
                              >

Vi tänker annorlunda då vi trimmar. Jag har alltid varit en sådan som har sett över bränsel och väghållning innan jag börjar skruva på annat. Original soppapump kan kanske leverar till ett fullsystem men ligger då på nästan 90-100% konstans. Och det är inget jag vill ligga på. Köper man en sådan här pass dyr bil vill man inte ha ett motorras, eller något annat som man vet med sig att man kunnat undvika med rätt billig peng.

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.