Hej!
Edit: Handpenning lagd (a.k.a. “såld”)
En Subaru Impreza WRX STi, reggad (i sverige) som 2001 men har allt jag vet som kom 03 (mätare, twinscroll, DCCD, etc.)
Köptes i tankarna om att fixa upp och ha som banbil men tiden finns helt enkelt inte då studier, MC, flyg och en annan Impreza konkurrerar om tid och pengar (kan ha varit ett optimistiskt impulsköp…)
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=98897
Där kan man läsa om det mesta om bilen.
Allt jag hittat om den 🙂
Men kortfattat en Japan-importerad STi
Japanerna fick ju lite roligare grejer än oss så det är väl förhoppningsvis värt något.
DCCD, twinscroll, andra toppar och inget helfordonsgodkännande
Huvudsakliga fel:
– Obesiktigad efter förra ägaren fick turbohaveri. Turbon är bytt mot en ny TD05-16G twinscroll.
– ABS-lampan lyser
– Lambdasonden är död (felkod p0037 och ger inget värde, detta gör att bilen har lite taskig gång), har testat sätta dit en universal men har nu lyckats läsa mig till att Subaru är jävligt petiga på det där så annat än original är gambling.
– Den ryker lite. Om det är oljerester från tidigare turbohaveri eller annat kan jag inte svära på. Enligt vissa kan det bero på en dålig PCV-ventil. Pratat med Encrantz motorsport och att fixa dåliga kolvringar går på, grovt räknat, 10k om man lämnar till honom, men det kan ju även vara något mindre.
OBS!
Den är körbar.
Går lite ojämnt på tomgång/jämn pga lambdan också. När den går över till LMM känns den bra.
WG-restriktorn är bortsslarvad av tidigare ägare så den går bara på grundladd.
Några fler (smutsiga) bilder:
https://www.dropbox.com/sh/lc5ej3rvyps4znu/AAAYxAyMz0sOdphp2rxPZOkOa?dl=0
Annars är det mest småpill jag kommer på, men allt är nog nämnt i tråden.
ca 8000mil på mätaren
Fräsch i karossen.
Pris: 59k