› SSC › Allmänt snack › Träffar › JDM FACEOFF 2010 Mantorp park
- Detta ämne har 47 svar, 5,500 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
OzO.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2010 kl. 12:52 #23233
Phantom
DeltagareSupraClubSweden Trackday
Söndagen Den 29e Augusti är det dags för Supraclubsweden att anordna träff på Mantorp Park ! Kommer bli ett heldags event med Open pitlane fast med två körpass indelningar.Hjälm, handskar och heltäckande klädsel är obligatoriskt för både förare och ev. passagerare.
som vanligt så gäller max 95 db.Priser kommer delas ut till…
Snabbaste supra.
Snabbaste tid.
Och självklart kommer JDM Face off vandringspokalen delas ut, blir det någon annan klubb som kan ta den ifrån SCS som vunnit 2 Gånger i rad ?Sponsorer för träfen:
Superior imports, PBZ JC och Lycksele bildemontering.Avgift:
Fullt medlemsskap i SCS: Allt ingår .Vi kommer köra med SMA försäkring på detta evemtet vilket kostar 150kr/person. Om ni redan har det så var noga med att skriva ”Har SMA” efter ert namn när ni anmäler er.
Stödmedlemmar från SCS är självklart välkommna att komma och titta på.
Kommer kosta 20kr i städkassa för de som går in då det skräpades ner en hel del förra året. så försök hålla det rent och snyggt denna gång så kanske vi slipper den avgiften i framtiden.Icke medlemmar: Kostnad för bankörning är 600kr. Betalning görs i förskott. för mer info om hur du går tillväga maila events@supraclubsweden.se
För 600:- kommer förare plus en medpassagerare in.Sista inbetalningdagen är sista juli.
Vill man komma och titta får man lösa stödmedlemskap#2 i supraclubsweden. då ingår inträde på alla SCS träffar under 2010. detta kostar 150kr och kan göras på plats.
Nybörjare körpasset: För dig som inte kört så mycket bana tidigare, eller bara vill köra i ett lite lungnare tempo.
Regler lugna passet:
*Omkörning Får endast göras på långa rakan, eller om bilen framför
signalerar med blinkers att han släpper förbi dig.
*Inget lekande eller vårdslös körning.
*Håll koll på flaggposteringarna.Körpass Avancerad:
För dig som åkt bana tidigare och gillar att åka i högt tempo.Regler avancerade passet:
*Ingen slökörning.
*Inget lekande eller vårdslös körning.
*Håll koll på flaggposteringarna.Brott mot reglerna eller omkörning vid gulflagg ger svartflagg. Får du 3 regelbrotts svartflagg, får du inte köra mer.
JDM Face off:. Rullande kval under dagen. Be i depån om att bli klockad runt banan under avancerade passet. du får 5varv med tidtagning.
3 bilar från De 3 klubbar med bäst sammalagda kvaltider får medvärka i finalen som körs om 5varv var, 1 utvarv, 3 tidskörning och 1 kylvarv.
Bästa tiden från varje bil räknas ihop till en snittid för varje klubb.Regler för JDM Face off:
*Bilen måste vara Japansk och massproducerad.
*Bilen måste ha standard golv och ramverk.
*Inga Slicks tillåtna endast gatdäck och Rdäck.Tänk på att ni måste varit med på ett förarmöte och genom gå en enkel besiktning innan ni ger er ut på banan. Det kommer ges information ang de olika passen, info&tips ang. Kinnekulle Ring, flaggor, tider etc. Fler förarmöten kommer hållas under dagen, Glöm inte heltäckande klädsel och hjälm.
Tidschema:
07:00-09:00 Grindarna Öppna.
08:00 Förarmöte 1 i Bandepån.
08:30 Besiktning öppnar.
09:00 Körpass instruktörsbil för spårvals visning.
09:30 Förarmöte 2 i depån
10:00 Körpass Avancerad.
11:00 Körpass Nybörjare.
12:00 Körpass Avancerad.
13:00 Körpass Nybörjare.
14:00 Körpass Avancerad.
15:00 JDM FACEOFF.
16:00-16:30 Frikörning.
16:40 Pris utdelning Bandepån.
17:00 Träffen avslutas.Klubbarna nedan har fått inbjudan
Supra clubsweden
Skyline.se
Svenska wankelregistret
Toyota clubsweden
Club JDM
Evo Clubsweden
NOGS
Honda performance club
Svenska subaru impreza klubbenFrågan är vem blir snabbast…
Kommer någon klubb klara att ta titeln från supraclubsweden ?
En sak är säker….. det kommer bli en riktigt rolig dag med mycket körning för alla, proffs eller glad amöter spelar ingen roll.
VARMT VÄLKOMNA !Ni har fått max 10 platser tilldelade
För att anmäla sig så kopiera listan nedan och lägg till ditt namn
Skicka sen mail till events@supraclubsweden.seAnmälda
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.2 maj, 2010 kl. 07:59 #201287Phantom
DeltagareOj va dåligt intresset blev nu när ni fick en inbjudan.
Skulle vart sjukt kul om ni kunde ge iaf Evo,sarna en match.2 maj, 2010 kl. 19:26 #201288Phantom
DeltagareVart tog alla snabba bilar vägen ?
2 maj, 2010 kl. 19:33 #201276Zetterlund
DeltagareIcke medlemmar: Kostnad för bankörning är 600kr. Betalning görs i förskott. för mer info om hur du går tillväga maila events@supraclubsweden.se
För 600:- kommer förare plus en medpassagerare in.Jag tror det är denna information som behövde vara lite tydligare för det framgick inte jättetydligt 😉
Eller är det andra avgifter som gäller för ”de inbjudna” :confused:Men det är bara att hoppas att det dyker upp några bilar från oss. Själv har jag ingen möjlighet att komma och inte heller tillräckligt snabb :p
/ Zetterlund
2 maj, 2010 kl. 19:39 #201289Phantom
DeltagareJag tror det är denna information som behövde vara lite tydligare för det framgick inte jättetydligt 😉
Eller är det andra avgifter som gäller för ”de inbjudna” :confused:Men det är bara att hoppas att det dyker upp några bilar från oss. Själv har jag ingen möjlighet att komma och inte heller tillräckligt snabb :p
/ Zetterlund
Alla andra klubbar har bra fart på sina anmälningar, vissa har snart fyllt sina platser tom.
Men jag ska besriva exakt hur man ska göra.
Man sätter upp sig på listan igenom att kopiera den och sen klistra in den med sitt nman i den.
Sen skickar man mailet till events@supraclubsweden.se där man skrivar ”hej jag skulle vilja köra på er träff jag nickar agust på ssi MVH A”
Då kommer man få svar vart man ska sätta in pengarna pluss lite annan info, vips så är man fullt anmäld.Denna träffen är till för alla, proffs eller amatör spelar ingen roll, men lämna tre platser till några snabba så ni inte kommer sist, skulle väl vara lite pinsamt ?
7 maj, 2010 kl. 06:36 #201290Phantom
DeltagareInga anmälda ?
Är subarun så missanpassad på Mantorp ?7 maj, 2010 kl. 18:59 #201270sladden
DeltagareHmmmm… Ska fundera lite. Kanske dyker upp en anmälning. Någon Evo vill man ju slakta 😉
7 maj, 2010 kl. 19:49 #201265alrik
DeltagarePersonligen tycker jag att dom som har sagt att dom ska köra ifrån alla ska anmäla sig. Dock finns det väl enbart ett fåtal bilar som har bevisat att dom kan åka ruskigt fort.
Själv så tror jag inte om jag ”platsar” i detta gäng eftersom jag inte har en aning hur fort jag åker på Mantorp. Sen har jag gjort ett flertal ändringar på bilen som bör göra att det kommer gå fortare. Förövrigt så är jag inte så mycket för att prata utan uppbackning av prestationer.
/Mikael
8 maj, 2010 kl. 07:31 #201291Phantom
DeltagarePersonligen tycker jag att dom som har sagt att dom ska köra ifrån alla ska anmäla sig. Dock finns det väl enbart ett fåtal bilar som har bevisat att dom kan åka ruskigt fort.
Själv så tror jag inte om jag ”platsar” i detta gäng eftersom jag inte har en aning hur fort jag åker på Mantorp. Sen har jag gjort ett flertal ändringar på bilen som bör göra att det kommer gå fortare. Förövrigt så är jag inte så mycket för att prata utan uppbackning av prestationer.
/Mikael
Har du fyra hjul, en ratt och tycker om att köra bana ?
Isf så passar du absolut !
Denna träffen är för dom som tycker om att köra på bana och tre av dom tio som anmäler sig borde ju vara snabba men dom sju andra kan ju bara ta dte lugnt och njuta av en givande dag på racebanan.23 maj, 2010 kl. 16:40 #201292Phantom
DeltagareNästan lite pinsamt att det är några som utgör sig för att vara sjukt snabba men inte vågar anmäla sig när det ska upp till bevis.
23 maj, 2010 kl. 18:08 #201266alrik
DeltagareNästan lite pinsamt att det är några som utgör sig för att vara sjukt snabba men inte vågar anmäla sig när det ska upp till bevis.
Vad var det jag sa? 🙂
6 juni, 2010 kl. 08:34 #201293Phantom
DeltagareVad var det jag sa? 🙂
Ja, snacka om mycket snack lite verkstad.
6 juni, 2010 kl. 20:02 #201294Phantom
DeltagareBara en tanke…. eftersom evosarna redan har fyllt sina platser och redan visat att dom är snabba, medans ni inte har några.
Vad gör Evon så överlägsen en Impreza på bana ?
6 juni, 2010 kl. 20:26 #201260FeA
DeltagareFör min egen del så handlar det helt enkelt om prioriteringar…
Man kan inte åka på alla ban- och konbaneträffar, det finns varken tid, ork eller ekonomi.
Det är redan 5 konbaneträffar och 3 banträffar inplanerade.
Sen tycker jag inte i ärlighetens namn att Mantorp är en speciellt rolig bana.Men det är roligt att ni styr upp ett sånt här JDM event, synd bara att det verkar bli dålig uppslutning från Imprezaklubben…
Men lycka till, ni som åker!
8 juni, 2010 kl. 21:50 #201267Bodyshot
DeltagareJag kommer på träffen, nog ska ni få lite motstånd alltid!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.