SSC Allmänt snack Allmänt småprat JRM JRM !!! Seriösa ?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    jeppe
    Deltagare

En arbetskamrat till mejs Farsa har en GT som han vill Trimma
      mer förutom det 3 tums system som han har idag
      Jag har rekomenderat honom att åka till Trollspeed
      men han tycket det är långt att åka !
      Han kan inte så mycket om trim mm
      Så han ringer till JRM och frågar vad dom ska ha för att
      trimma hans bil

Hmm Ja ! man måste ju byta bränslepump och så
      så att det kostar 20 000:- + Arbete 😮 (Får han till svars)

Känns inte speciellt seriöst !
      Ska man försöka blåsa alla som inte har koll på läget
      eller ? x( x( x(

AK_Impreza
      Deltagare

fy fan va sjukt!

Lefty
        Deltagare

Låter mer som ett missförstånd ?

down_the_drain
          Deltagare

njae kanske inte riktigt så mycket kostar det. Map licensen kostar väl en 8000:- fortfarande tror jag. Sen tillkommer juh tim kostnad för TEK 3 mapning. så räkna med 10000-12000 plus bränslepump som man kan hitta för ca 1000:- Bränslepumpen stoppar man själv i bus enkelt. Tog mig en halvtimme allt som allt att stoppa i den, och då e jag inget meksnille;)
            Kan juh undra vad det var för extra saker som de ville sälja?

/P

pannan
            Deltagare

Det måste ju ha varit något mer i det priset så klart. JRM skulle nog inte försöka blåsa folk då de lever på oss entusiastklubbar.

//J

jeppe
              Deltagare

Bränslepumpen är väll inte ens något måste om du inte
                ska över 280-300 Hk

pannan
                Deltagare

Bränslepumpen är väll inte ens något måste om du inteska över 280-300 Hk

Han hörde inte fel då? tror mer att de sade 2000 kr om det var pumpen endast.

Vet inte om man byter originalpumpen till en Wallbro i en GT om man Ecutekar den. Men det mest logiska vore att man gör det på dem med.

Subarumicke
                  Deltagare

En arbetskamrat till mig Far har en GT som han vill Trimmamer förutom det 3 tums system som han har idagJag har rekomenderat honom att åka till Trollspeedmen han tycket det är långt att åka !Han kan inte så mycket om trim mmSå han ringer till JRM och frågar vad dom ska ha för atttrimma hans bilHmm Ja ! man måste ju byta bränslepump och såså att det kostar 20 000:- + Arbete 😮 (Får han till svars)Känns inte speciellt seriöst !Ska man försöka blåsa alla som inte har koll på lägeteller ? x( x( x(

vad var så för något då?

p_ilis
                    Deltagare

Låter verkligen inte som JRM. Stress, tankar på annat håll, missförstånd eller kombination av dem. Din fars kompis kanske sa att han önskade en viss effekt och fick ett rimligt svar på vad det skulle kosta med de nödvändiga modifieringar som krävs för den effektnivån? Kanske var det även koppling, tändstift och andra grejjer med i priset? Om det enbart var för pumpen var det nog en 0:a för mycket..

För övrigt gillar jag inte alls såna här trådar där det är kompisar till kompisar som har hört att en firma har gjort det ena eller det andra. Rykten är helt onödigt. Prata direkt med firman i fråga med en trevlig ton så löser det sig oftast. En arg tråd på ett forum skapar inget annat än dålig reklam (orättvis) för firman. Om det gått så långt att du pratat med företaget och fått konstiga svar. Skriv då på forumet.

Mvh
                      Peter

Subaru Robban
                      Deltagare

Hmm ja det där är bara ett missförstånd garanterat… Dom blåser inte folk! Men vill han ha bra skjuss i kärran så får han räkna med dom där stålarna, lika me alla bilar

/ Robban Gävle

jeppe
                        Deltagare

Låter verkligen inte som JRM. Stress, tankar på annat håll, missförstånd eller kombination av dem. Din fars kompis kanske sa att han önskade en viss effekt och fick ett rimligt svar på vad det skulle kosta med de nödvändiga modifieringar som krävs för den effektnivån? Kanske var det även koppling, tändstift och andra grejjer med i priset? Om det enbart var för pumpen var det nog en 0:a för mycket..För övrigt gillar jag inte alls såna här trådar där det är kompisar till kompisar som har hört att en firma har gjort det ena eller det andra. Rykten är helt onödigt. Prata direkt med firman i fråga med en trevlig ton så löser det sig oftast. En arg tråd på ett forum skapar inget annat än dålig reklam (orättvis) för firman. Om det gått så långt att du pratat med företaget och fått konstiga svar. Skriv då på forumet.MvhPeter

Konstiga rykten beror på folk som inte läser ordentlig vad jag skrev
                          (Känn dig träffad)
                          Jag har alldrig sagt att dom skulle ha 20 papp för bränslepumpen
                          utan som jag skrev 20 000:- + arbete för trimmningen och det pga
                          att dom bla skulle behöva byta pumpen
                          Det enda som skulle kunna blivit fel är väll om han hoppats på
                          300 Hk och sa att han ville ha det
                          då kan det ju varit det han fick pris på
                          men det ska väll ändå inte kosta dom pengarna

Jag hänger inte någon utan bara konstaterar att han inte vart
                          nöjd med den prisuppgiften och bemötandet !

Ni som har bra erfrenheter av JRM kan väll skriva det här så
                          kanske det visar sig vara mycket bra ändå
                          Alla har väll rätt att ha en dålig dag ! även Göran Persson

Larry
                          Deltagare

Jag har den klara uppfattningen att JRM är klart seriösa och har ett trevligt och bra bemötande, men det kanske vart fel den dagen…
                            Att trimma bil kostar klöver… kanske inte så mycket som uppgivet men nog får nog räkna med hål i plånboken!

2ny
                            Deltagare

varför JRM säger att man BÖR byta soppa pump är för att de inte vill få några duster o på så sätt sitter de på den säkra sidan med att alltid byta den om man trimmar hos dom. oavset om du ska ha 280hk eller mer..

JRM är helt klart seriösa. 😉

sen som sakt det e licensen som är dyr. 🙁

p_ilis
                              Deltagare

Det var inte specifikt mot ditt inlägg utan jag menade att trådar som denna oftast är helt onödiga. Du skriver inte vad han skulle få för de 20000 som de nämnt. 20000 i trim är inte mycket, speciellt inte om man gör det på firma. Trim kostar.

När du dessutom avslutar ditt meddelande med tre arga gubbar så tyder det på att du är missnöjd över något. Vad framkommer inte.

Har aldrig hört något dåligt om JRM och är mycket nöjd över det jobb de gjort åt mig.

Mvh
                                Peter

Simon
                                Deltagare

Troligen har det räkna in en Ny större turbo i det priset för standard klara aldrig 300hk

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Ämnet ”JRM JRM !!! Seriösa ?” är stängt för nya svar.