- Detta ämne har 38 svar, 6,324 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Cmon.
-
FörfattareInlägg
-
4 januari, 2013 kl. 21:21 #29748HenriklofDeltagare
Duktiga personer ska lyftas fram…
Har precis hämtat min nyinköpta impreza på JRM. Bytte kamrem, drivremmar, bromsbelägg, avgastempgivare, 15000-mil service, mappade och allt vad som hör därtill.
En sak jag lärt mig under de olika värv jag ägnat mig åt, är att det bästa sättet att få nya kunder är att ha ett bra rykte. Ett bra rykte får man av att folk pratar i positiva termer om ens bolag eller produkt. Att få folk att prata positivt om ens bolag eller produkt lyckas man med genom att faktiskt ha ett bra bolag och bra produkt.
JRM prickar in allt det där. Vilka hjältar! Jag är inte det minsta förvånad över att det går bra för dem.
JoCCe och Jimmy är grymt bra personer. Kunniga som tusan, trevliga som få, hjälpsamma, vettiga, ärliga, raka och helt klart prisvärda. Det är uppenbart att de är entusiaster som är mer intresserade av att deras kunder blir nöjda, än att få kunderna att beställa så mycket som möjligt. Det är så man bygger lojalitet och förtroende. Awesome, helt enkelt.
Så, kort och gott; JRM rekommenderas STARKT!! Jag kan knappt tänka mig att det finns något alternativt till dem. Oavsett var man bor i vårt avlånga land…
Och om JoCCe eller Jimmy läser detta: Tack som tusan! Jag är sjukligt nöjd!
//Henrik
4 januari, 2013 kl. 21:31 #252360GystompaDeltagareDu får gärna utveckla över vad det är som gör att du är så nöjd 🙂 Skruvade dom dit alla skruvar igen och tippade i rätt olja?
Eller fick du 40 hästar till i kärran jämfört med vad som var sagt sen tidigare 😉4 januari, 2013 kl. 21:43 #252383HenriklofDeltagareDet gör jag så gärna.
Jag är nöjd med följande (utan inbördes ordning):
1. De satte tillbaks alla skruvar och tippade i olja och jag fick 40 hästar mer än när jag kom dit
2. Jag fick svar på alla mina frågor
3. Jag blev väldigt bra bemött
4. De fattade vad jag ville ha utan att jag var särskilt vass på att förklara
5. De var tydliga med att förklara pros och cons med mappningen
6. De var jäkligt trevliga (tyvärr inte så vanligt bland bilmekaniker…)
7. De var duktiga på att förklara saker jag inte fattade
8. När de stötte på nåt som inte låg i min första beställning var de noga med att ringa och kolla av med mig att det var ok att byta ut de delarna
9. De låg väldigt bra till prismässigt på servicen
10. Jag gick därifrån och visste att jag kommer vända mig dit nästa gång något ska göras med bilen. Oavsett om det är service eller nåt annat.4 januari, 2013 kl. 21:51 #252361GystompaDeltagareDet gör jag så gärna.
Jag är nöjd med följande (utan inbördes ordning):
1. De satte tillbaks alla skruvar och tippade i olja och jag fick 40 hästar mer än när jag kom dit
2. Jag fick svar på alla mina frågor
3. Jag blev väldigt bra bemött
4. De fattade vad jag ville ha utan att jag var särskilt vass på att förklara
5. De var tydliga med att förklara pros och cons med mappningen
6. De var jäkligt trevliga (tyvärr inte så vanligt bland bilmekaniker…)
7. De var duktiga på att förklara saker jag inte fattade
8. När de stötte på nåt som inte låg i min första beställning var de noga med att ringa och kolla av med mig att det var ok att byta ut de delarna
9. De låg väldigt bra till prismässigt på servicen
10. Jag gick därifrån och visste att jag kommer vända mig dit nästa gång något ska göras med bilen. Oavsett om det är service eller nåt annat.Låter lovande 😉
4 januari, 2013 kl. 21:54 #252384HenriklofDeltagareHåller helt med.
4 januari, 2013 kl. 22:03 #252367kleinisDeltagarefår man fråga vad en service kostar hos dom ? även kamremsbyte skulle vara kul att veta 🙂
Som du säger många har lätt för att prata dåligt om företag och glömmer lätt att skriva det positiva !
4 januari, 2013 kl. 22:19 #252385HenriklofDeltagareFörst och främst: Håller helt med. Bra firmor måste lyftas fram i ljuset.
De kommer skräddarsy din service till exakt det du behöver/vill ha.
Jag vill ogärna prata priser. Det bästa är att du ringer dem och frågar, men jag ringde runt en hel del till andra verkstäder, och JRM var klart billigast.
Och sen kan man ju lägga till känslan av att veta att det är kunniga Subaruentusiaster som gör jobbet, istället för en generalist.
4 januari, 2013 kl. 22:27 #252351andreaswrxDeltagareBra firma går diskutera, 360 hk i deras bänk, dagen efter med samma temp fast annan bänk var det 305 hk,
dom har väl renoverat någon 08 sti som rassat två gånger till efter det….går nog diskutera det…
4 januari, 2013 kl. 22:37 #252386HenriklofDeltagareDet finns nog många anledningar till att resultaten i bänk varierar. Kanske var den andra som var fel?
Men det är inte mitt område att försvara allt de gjort. Oavsett om nån bil rasat eller ej, så är jag sjukt nöjd med det de hjälpt mig med.
4 januari, 2013 kl. 22:42 #252359Jocke.TDeltagareDet gör jag så gärna.
Jag är nöjd med följande (utan inbördes ordning):
1. De satte tillbaks alla skruvar och tippade i olja och jag fick 40 hästar mer än när jag kom dit
2. Jag fick svar på alla mina frågor
3. Jag blev väldigt bra bemött
4. De fattade vad jag ville ha utan att jag var särskilt vass på att förklara
5. De var tydliga med att förklara pros och cons med mappningen
6. De var jäkligt trevliga (tyvärr inte så vanligt bland bilmekaniker…)
7. De var duktiga på att förklara saker jag inte fattade
8. När de stötte på nåt som inte låg i min första beställning var de noga med att ringa och kolla av med mig att det var ok att byta ut de delarna
9. De låg väldigt bra till prismässigt på servicen
10. Jag gick därifrån och visste att jag kommer vända mig dit nästa gång något ska göras med bilen. Oavsett om det är service eller nåt annat.Jag hade inne min Subba på mappning i somras och jag upplevde precis samma saker som dig!
Väldigt trevliga! (trots att jag ställde mycket frågor) :p4 januari, 2013 kl. 23:46 #252368kleinisDeltagareFörst och främst: Håller helt med. Bra firmor måste lyftas fram i ljuset.
De kommer skräddarsy din service till exakt det du behöver/vill ha.
Jag vill ogärna prata priser. Det bästa är att du ringer dem och frågar, men jag ringde runt en hel del till andra verkstäder, och JRM var klart billigast.
Och sen kan man ju lägga till känslan av att veta att det är kunniga Subaruentusiaster som gör jobbet, istället för en generalist.
precis hade kolla med subaru i linköping de ville ha 7 tusen (arbetskostnad) för kamremsbyte, tycker det är sjukt vilka priser dom kan sätta för att göra ett jobb jag gjorde på ca 6 tim totalt (då läste jag och var extra noga så allt blev rätt) en lön på ca 1000 kr i timman är inte dåligt 😉
5 januari, 2013 kl. 00:05 #252379ForrenDeltagareJag är också missnöjd me dom!
5 januari, 2013 kl. 12:06 #252355matte555Deltagareman kan ju inte bara skriva att man är missnöjd utan en förklaring….
5 januari, 2013 kl. 12:09 #252376JoakimgabrielssonDeltagareTror det är svårt att slå PBZ i trevlighet dock. har Bla fått köpa saker på inköpspris bara för att vi snackade brudar ett tag. kommer mappa bilen där i vår helt klart. de har ju mappat TomKs impreza bla. Jag servade min bil hemma med agip racing, k&n filter och magnetisk plugg för totalt 350kr. Kommer jag göra ofta:)
5 januari, 2013 kl. 13:53 #252380ForrenDeltagareJag är också missnöjd me dom!
dom försökte mappa min bil som har ett link sprut men dom förstod inte hur det funka så dom fuska mappa ihop den, så när bilen gick på tomgång mer än 30 sec så fyllde jag grenröret och upp i motorn i bensin så den dog!
nöjd ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.