- Detta ämne har 38 svar, 6,324 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Cmon.
-
FörfattareInlägg
-
5 januari, 2013 kl. 14:16 #252375timpODeltagare
Jag har blandade åsikter, jag vet inte riktigt vem av dom jag pratade med när jag bokade mappning osv men han var väldigt trevlig iaf och förklarade saker och ting. Däremot så hatar jag dom för att dom tvärlåser styrboxen till dom och tar betalt för att låsa upp den.. Vissa av er kanske inte bryr er men det är helt idiotiskt! Jag slösade bort en mappningsdag på Pbz för att Arash försökte komma in i styrboxen. Vid första samtalet med jrm så menade dom på att det var Arash som var den usla och skrattade. Sen när jag fick reda på att det var jrm som hade tvärlåst den och att dom kunde låsa upp den så talade jrm helt plötsligt om det..
30-35k för ett steg 1 är ju också ganska så vansinnigt…. Om jag inte minns fel så var dom även en bidragande hjälp till att Furstenhoffs värstingmotor totalhavererade. Sen verkar ju deras steg 1 mapp för det mesta vara väldigt snabbmappat och inte direkt individuellt.
350hk i deras bänk verkar ju också vara lite låtsas siffror… Min var full steg 1 med lite extra tidigare och skulle väl vara på ca 360hk. Nu har jag ca 390hk och det går inte ens att jämföra.
Nja jag åker hellre till PPF eller Pbz om det är något. Ska något byggas så finns det nog ingen firma i sverige som är duktigare på det dom gör än PPF.
5 januari, 2013 kl. 14:47 #252372NorbiusDeltagareUtan att lägga mig i någons tråkiga erfarenheter med dom, så kan jag bara säga att jag var sjukt nöjd med dom iaf 🙂
Hade inne min där för ett bra tag sedan, och kan inte vara annat än nöjd med både jobbet och personalen, riktigt trevliga =)
Är annars som Henriklof skrev, väldigt många verkstäder idag som är sjukt otrevliga.Har inte vart i kontakt med varken pbz eller ppf eller andra, så låter det vara osagt hur de är 🙂
5 januari, 2013 kl. 17:08 #252369kleinisDeltagarekan också berätta att en kompis har en impreza som är mappad hos jrm steg 1,
när jag börja plocka med den så hade dom satt dit en större temp sensor i den återcirkulerande slangen från dumpen. kändes som att han som skruva med bilen hade sensorn i fickan. för vad kam man mäta där liksom ? (ingen kabel var ansluten)började ta bort tryckrör då var 2 rör skadade där slangklämman sitter (röret var alltså intryckt) detta kan jag ju inte säga att det är jrms fel men kan vara.
men dom har säkert lyckats med några bilar 🙂
5 januari, 2013 kl. 20:03 #252387HenriklofDeltagareTvå av mina…
5 januari, 2013 kl. 20:19 #252373GyverDeltagareJa jag blev mycket nöjd senast iallafall, mycket bra bemötande. Dem fixade också några saker som inte var inkluderat i arbetskostnaden vilket jag tyckte var riktigt bussigt. Och bilen har gått bra hittills.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
5 januari, 2013 kl. 20:30 #252356fjarDeltagaredom försökte mappa min bil som har ett link sprut men dom förstod inte hur det funka så dom fuska mappa ihop den, så när bilen gick på tomgång mer än 30 sec så fyllde jag grenröret och upp i motorn i bensin så den dog!
nöjd ?
nu förstår jag inte riktigt dom förstod inte riktigt hur den funka när dom själva har mappat min polares bil med link och den har gått bra hitils :)? är det någon som kan mappa link i sverige så är det just jrm och om de nu är så hur kan du ta emot bilen när den dör efter 30 sec ? just sayin.. försöker inte försvara någon dock så låter det konstigt
5 januari, 2013 kl. 20:39 #252362GystompaDeltagarenu förstår jag inte riktigt dom förstod inte riktigt hur den funka när dom själva har mappat min polares bil med link och den har gått bra hitils :)? är det någon som kan mappa link i sverige så är det just jrm och om de nu är så hur kan du ta emot bilen när den dör efter 30 sec ? just sayin.. försöker inte försvara någon dock så låter det konstigt
Jrm kan säkert mappa link fjar. Men det är Motornord som är den enda importören av Link till Sverige. Alla andra firmor i Sverige köper boxarna av Motornord som för övrigt sysslat med märket sen 1992. Så vilka tror du sitter på mest kompetens när det gäller Link? 😉
5 januari, 2013 kl. 21:53 #252357fjarDeltagareJrm kan säkert mappa link fjar. Men det är Motornord som är den enda importören av Link till Sverige. Alla andra firmor i Sverige köper boxarna av Motornord som för övrigt sysslat med märket sen 1992. Så vilka tror du sitter på mest kompetens när det gäller Link? 😉
okej jag hadde visst lite fel men tycker ändå att det låter konstigt att dom inte kunde mappa hans bil ..
6 januari, 2013 kl. 00:31 #252381ForrenDeltagarenu förstår jag inte riktigt dom förstod inte riktigt hur den funka när dom själva har mappat min polares bil med link och den har gått bra hitils :)? är det någon som kan mappa link i sverige så är det just jrm och om de nu är så hur kan du ta emot bilen när den dör efter 30 sec ? just sayin.. försöker inte försvara någon dock så låter det konstigt
Dom är säkert duktiga.men mil bil var dom inte lika duktiga på så jag hoppar jrm.
Sen var det även andra små fel.6 januari, 2013 kl. 07:28 #252388HenriklofDeltagareDet är lite skillnad att göra en service jämfört med att bygga en värstigbil åt kund för flera hundra tusen. Det sistnämnda klarar dom uppenbart inte.
Då är det väl tur för dem att majoriteten av deras kunder inte vill bygga värstingbilar för flera hundra tusen.
Min bil blev precis så som jag ville ha den och som de sa att den skulle bli, så jag är sjukt nöjd.
6 januari, 2013 kl. 08:52 #252353PirreDeltagareMin har kostat en hel del och japp jag är mer än nöjd! Planerar redan nästa steg =) . Men visst har hört historier jag med men som alltid så finns det oftast 2 sidor av myntet…… Samtidigt, ju mer du trimmar ju mer tänjer man på gränsen men det vet man ju om eller….?
// Henrik
6 januari, 2013 kl. 10:23 #252377SnilssonDeltagareprecis hade kolla med subaru i linköping de ville ha 7 tusen (arbetskostnad) för kamremsbyte, tycker det är sjukt vilka priser dom kan sätta för att göra ett jobb jag gjorde på ca 6 tim totalt (då läste jag och var extra noga så allt blev rätt) en lön på ca 1000 kr i timman är inte dåligt 😉
Fast alla större verkstäder tar över 1000kr i timmen i dagsläget så det var inget fel på det priset..
Jag jobbar på Mercedes och vi tar 924kr plus moms i timmen.6 januari, 2013 kl. 15:51 #252370kleinisDeltagareFast alla större verkstäder tar över 1000kr i timmen i dagsläget så det var inget fel på det priset..
Jag jobbar på Mercedes och vi tar 924kr plus moms i timmen.då är frågan varför så mycket betalt ?
Man kanske skulle bli mekaniker och få ut ca 80000 i månaden 😉6 januari, 2013 kl. 16:03 #252378SnilssonDeltagareJa för man får ju ut hela timpengen man fakturerar i lön som egen företagare, och det är ju inga kostnader alls att ha ett stort garage fullt med utrustning, försäkringar, el och vatten osv 🙂
Precis, det är grymt många omkostnader och det är svårt för många verkstäder att gå runt trots denna timdebitering.
Jag tror inte ens all verkstadspersonal på mitt jobb tillsammans får ut 80 000 i månaden… 😀
6 januari, 2013 kl. 16:06 #252358TomKDeltagaredå är frågan varför så mycket betalt ?
Man kanske skulle bli mekaniker och få ut ca 80000 i månaden 😉Då får du nog stoppa allt i fickan.
Det många missar är vad det kostar att dra runt en verksamhet varje månad.
Med alla avgifter så som skatt sociala avg mm mm så blir det inte så jätte mycket kvar på varje tusing. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.