SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor JRM Popoff ventil

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

…om du taktar ned lite, och läser mitt inlägg igen.. 😉

Kvitter pga hård fjäder = kolven studsar, ”kvittrande ljud – INTE samma sak som att det studsar mot turbon, det är två helt olika typer av ljud.

Det du hör i filmen är luft som slår mot turbon – inte bra egentligen, men det beror på vilket tryck vi pratar om, på lägre tryck spelar det precis cykel – men högre (jag *tror* inte att 1 bar på en TD04 eller 05 spelar roll).

På våra snurror blir det bara kvitter på lägre laddtryck (om man kör utan dump), med 1 bar och uppåt brukar det bli ett skarpt PSCCHHH (återigen, utan dump).

/J

PetterSolberg
      Deltagare

vilken utav forge modellerna är det ni menar?
        Patrik

Blå WRX-01

PetterSolberg
        Deltagare

vilken utav forge modellerna är det ni menar?
          Patrik

Blå WRX-01

SecretAgentMan
          Deltagare

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&catalog=1602&cat=1602

…den som passar, antingen återcirkulerande eller atmosfärisk (inget pys, eller pys).

/J

SecretAgentMan
            Deltagare

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&catalog=1602&cat=1602

…den som passar, antingen återcirkulerande eller atmosfärisk (inget pys, eller pys).

/J

Nikke McRae
              Deltagare

Kvittrar en återcirkulerande ventil (med hård fjäder)? Genom luftfilter då vill säga, precis som orginalventilen.

Tackar för de utförliga svaren SAM. 🙂

Nikke McRae
                Deltagare

Kvittrar en återcirkulerande ventil (med hård fjäder)? Genom luftfilter då vill säga, precis som orginalventilen.

Tackar för de utförliga svaren SAM. 🙂

PetterSolberg
                  Deltagare

är dom du länkade till bara att byta ut eller ska man köpa med ”fitting kit”?
                    Patrik

Blå WRX-01

PetterSolberg
                    Deltagare

är dom du länkade till bara att byta ut eller ska man köpa med ”fitting kit”?
                      Patrik

Blå WRX-01

SecretAgentMan
                      Deltagare

Köper man till rätt årsmodell är det bara att skruva dit…läs, kika, fundera och kanske till och med kasta iväg ett mail till leverantören (det är det jag gör om jag vill ta reda på något).

/J – börjar känna sig lite som kollegan med en frågvis son som svarar på en miljon ”varför är det så”-frågor, alla svar besvaras med ytterligare en fråga. 😀

SecretAgentMan
                        Deltagare

Köper man till rätt årsmodell är det bara att skruva dit…läs, kika, fundera och kanske till och med kasta iväg ett mail till leverantören (det är det jag gör om jag vill ta reda på något).

/J – börjar känna sig lite som kollegan med en frågvis son som svarar på en miljon ”varför är det så”-frågor, alla svar besvaras med ytterligare en fråga. 😀

simo
                          Deltagare

En himla cool o billig grej är ju att faktiskt bränna låten i första posten o köra den på repeat

/U

PetterSolberg
                            Deltagare

ska du handla i från Forge Nikke?
                              Patrik

Blå WRX-01

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.