SSC Klubben Sponsornyheter JRM RACING AB – ÅF FÖR GEMS!!!

• Detta ämne har 8 svar, 1,051 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av Lefty.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    JRM – JoCCe
    Deltagare

Vill bara meddela att vi nu även är officiella återförsäljare för GEMS i Sverige … Mer info och priser finns på vår hemsida och mer kommer att komma … Finns styrboxar för Impreza 1996-2007 …

MVH JoCCe @ JRM RACING AB

lunkan
      Deltagare

Härligt 🙂 då kan jag komma till er o fixa en ny mapp.

JRM – JoCCe
        Deltagare

Du é välkommen 🙂 …

MVH JoCCe

camata
          Deltagare

Vid vilka effektuttag bör jag börja ångra mitt initiala val av EcuTek?
            GEMS är helt PnP, med bilens egna sensorer/givare? Är Simtek/DTA samma princip, eller är det med helt egna givare?
            Duger GC8ans egna givare alldeles utmärkt med GEMS?
            Är det något mer än LC och enklare anti-lag som skiljer GEMS-modellerna åt?

Niklas
            Deltagare

Trevligt.

MagicMike
              Deltagare

Vid vilka effektuttag bör jag börja ångra mitt initiala val av EcuTek?GEMS är helt PnP, med bilens egna sensorer/givare? Är Simtek/DTA samma princip, eller är det med helt egna givare?Duger GC8ans egna givare alldeles utmärkt med GEMS?Är det något mer än LC och enklare anti-lag som skiljer GEMS-modellerna åt?

Bra frågor. Hoppas JRM har vägarna förbi att svara på dem.
                På vilket vis är ANTI-LAG:et sämre ?
                Varför bör man välja GEM’s ?
                Det man läser på nätet om att GEMS är ursprungligt gjort för rally/race bilar och svårt att få det o lira med låglast och tomgångskörning, är det fortfarande så ?

//Micke.

lunkan
                Deltagare

Vid vilka effektuttag bör jag börja ångra mitt initiala val av EcuTek?GEMS är helt PnP, med bilens egna sensorer/givare?

Blev rekomenderad av Per i trollhättan att byta Ecutec mot ett annat sprut så jag skulle slippa Lmm då denna roliga lilla skit kan ställa till det trimmat och otrimmat! Iallafall så låg motorn på 400+ då och då började han bli orolig.

camata
                  Deltagare

Britterna är ju pro-Simtek/DTA så att det sjunger om det – just för att det är de-LMM- , men de kör även GEMS på vissa ställen.
                    Jag har dock inte lagt någon tid på att se över skillnaderna mellan dem.

Lefty
                    Deltagare

camata byt låda före du ska trimma mer 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.