Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare
    PPP
    Deltagare

Tänkte byta olja första gången snart (vid 500 mil) till en WRX-06. Men, jag undrar hur mycket olja som behövs, av vilken viskositet och hur mycket kostar det? (Så jag vet vad jag ska sätta in på kontot.) Bilen körs mest i Sthlm.

// Per

(Förresten, om man blir slö och ber er göra jobbet, vad kostar det då?)

STIred
      Deltagare

Tänkte byta olja första gången snart (vid 500 mil) till en WRX-06. Men, jag undrar hur mycket olja som behövs, av vilken viskositet och hur mycket kostar det? (Så jag vet vad jag ska sätta in på kontot.) Bilen körs mest i Sthlm. // Per(Förresten, om man blir slö och ber er göra jobbet, vad kostar det då?)

Det går åt 4-5liter så du behöver antagligen köpa 3 2liters dunkar(tror motoroljan kommer bara i tvålitersdunkar). Samma viskositet som sasse köpte är bra. Blir samma pris som han mao. Räkna bort frakten om du hämtar upp den själv.

Och jobbet fixar du på max 20min. Hyr in dig på en gör det själv med lyft, blir enklast om du inte vill krypa under bilen eller om du inte har egen lyft. Kostar max 50 spänn för 30 min.

/r

[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
        I can live with the despair, it’s the hope that kills me
        ————————————————————————————————————————————-
        I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific

rödSTI

Lefty
        Deltagare

Lefty:
          6 Liter 300V 15W50
          1 Liter RBF600
          (Skickas till Luleå)
          Pris?

Mailadress: anders@impreza.se

JRM – JoCCe
          Deltagare

Lefty:6 Liter 300V 15W501 Liter RBF600 (Skickas till Luleå)Pris?Mailadress: anders@impreza.se

990kr inkl frakt …

MVH JoCCe

JRM – JoCCe
            Deltagare

Tänkte byta olja första gången snart (vid 500 mil) till en WRX-06. Men, jag undrar hur mycket olja som behövs, av vilken viskositet och hur mycket kostar det? (Så jag vet vad jag ska sätta in på kontot.) Bilen körs mest i Sthlm. // Per(Förresten, om man blir slö och ber er göra jobbet, vad kostar det då?)

789kr (3x2L) + eventuell frakt … 10W40 eller 5W40 om det är en skapligt original bil som går året runt …

1100kr för jobb, olja, filter och packning om vi gör det … Då räknar jag på att vi använder vår olja vi har på fat och alltså förbrukar exakt mängd, inte 6L …

MVH JoCCe

SubbaPower
              Deltagare

Jag är också sugen på lite motul olja. Ska byta motoroljan nu till våren. vet inte hur mkt där går i men runt 7 liter kanske?!
                Vad kostar det inkl. frakt till Malmö??

STIred
                Deltagare

Jag är också sugen på lite motul olja. Ska byta motoroljan nu till våren. vet inte hur mkt där går i men runt 7 liter kanske?!Vad kostar det inkl. frakt till Malmö??

Beställ 6L som de andra så blir det lagom 😉 (går åt mellan 4-5)

/r

[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
                  I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                  I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
                  I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
                  ——————————————————————————————–

rödSTI

SubbaPower
                  Deltagare

Jag är också sugen på lite motul olja. Ska byta motoroljan nu till våren. vet inte hur mkt där går i men runt 7 liter kanske?!Vad kostar det inkl. frakt till Malmö??

Beställ 6L som de andra så blir det lagom 😉 (går åt mellan 4-5)/r[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————I can live with the despair, it’s the hope that kills me————————————————————————————————————————————-I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific————————————————————————————————————————————-I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours——————————————————————————————–rödSTI

Okej. Men då vill jag beställa 6 liter. Och jag vill veta priset inkl. frakt till Malmö? Ska jag skriva till nån speciell eller folket på JRM Racing läser?!
                    Hur lång tid tar det innan jag får oljan? Jag har inte jättebråttom, behöver det inte från i april typ 🙂

JRM – JoCCe
                    Deltagare

909kr inkl. frakt till Malmö, vill du oxå ha 10W40??? …

MVH JoCCe

SubbaPower
                      Deltagare

909kr inkl. frakt till Malmö, vill du oxå ha 10W40??? …MVH JoCCe

Okej. Jag vet inte exakt vad jag ska ha för sort. Vilken är bäst till GT motorn? Betalar man först och sen får man oljan hemskickad efter några dagar eller?

JRM – JoCCe
                        Deltagare

5W40 eller 10W40 … Det vanliga är betalning först och sändning sen … Kan även lösa så att vi skickar oljan tillsammans med en faktura som du har 7 dagar på dig att betala …

MVH JoCCe

SubbaPower
                          Deltagare

5W40 eller 10W40 … Det vanliga är betalning först och sändning sen … Kan även lösa så att vi skickar oljan tillsammans med en faktura som du har 7 dagar på dig att betala …MVH JoCCe

Är där nån stor skillnad på 5W40 och 10W40? I och med att jag har en GT -00….?

6 Liter Motul 300V Chrono 10W40 vill jag beställa men går det och vänta med beställningen? bara januari månad och jag behöver inte den förrän om 3 månader.

mackan79
                            Deltagare

Vill beställa följande:

6 Liter Motul 300V Chrono 10W40 (Skickas)

JRM – JoCCe
                              Deltagare

5W40 eller 10W40 … Det vanliga är betalning först och sändning sen … Kan även lösa så att vi skickar oljan tillsammans med en faktura som du har 7 dagar på dig att betala …MVH JoCCe

Är där nån stor skillnad på 5W40 och 10W40? I och med att jag har en GT -00….?6 Liter Motul 300V Chrono 10W40 vill jag beställa men går det och vänta med beställningen? bara januari månad och jag behöver inte den förrän om 3 månader.

Det är ok, det är noterat … Hör av dig när det är dags …

MVH JoCCe

JRM – JoCCe
                                Deltagare

Vill beställa följande:6 Liter Motul 300V Chrono 10W40 (Skickas)

Fixar vi, 909kr inkl. frakt … Adress??? …

MVH JoCCe

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.