SSC Allmänt snack Allmänt småprat Julpynt på huset…

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    m_thread
    Deltagare

En del är lite besatta av ljusslingor och liknande:

http://members.cox.net/transam57/lights.wmv

/Fredrik

down_the_drain
      Deltagare

hmm, undrar vem som skall bli först med det på sin bil 🙂

/P

m_thread
        Deltagare

Haha, jag såg en del liknande på sportbilsmässan i Älvsjö i helgen 🙂
          Främst då Volvosar med diverse neon, blixtrande lampor och dunka dunka i skuffen…

/Fredrik

AK_Impreza
          Deltagare

typiskt amerikanare!

Niklas
            Deltagare

Julbelysning på huset och grönt gräs på tomten, passar som handen i handsken…inte. 🙂

Men det var annorlunda. Jag undrar bara om de har stora högtalare som dundrar ut musiken…OCH vad grannarna tycker. 😉

Nikke McRae
              Deltagare

Jag är lite besatt av ljusslingor o så, men kanske inte så pass som amerikanarna. 😀
                4500 lampor är jag uppe i. I amerika är det nog mer vanligt med 45 tusen lampor, och den där killen har nog över 100k.
                Har också byggt ett par sånna små coola granar.
                Funderar faktiskt på o koppla dem och alla ljusslingor till en dator för ännu mer blink nästa år. 🙂

Bättre på husen än på bilen, om det inte gäller en ljusbox förstås. 😛

FeA
                Deltagare

Jag är lite besatt av ljusslingor o så, men kanske inte så pass som amerikanarna. 😀 4500 lampor är jag uppe i. I amerika är det nog mer vanligt med 45 tusen lampor, och den där killen har nog över 100k.Har också byggt ett par sånna små coola granar.Funderar faktiskt på o koppla dem och alla ljusslingor till en dator för ännu mer blink nästa år. 🙂 Bättre på husen än på bilen, om det inte gäller en ljusbox förstås. 😛

Bild på schabraket för fasen! 🙂 😉

/FeA

Nikke McRae
                  Deltagare

Okej då för fasen. 😀

Har inte tagit nån bild iår än, för jag är inte riktigt färdig. (sista grejerna ska ut i helgen)
                    Så här är en bild från förra året, då jag hade exakt 2804 lampor.
                    Allt syns självklart inte på bilden. Fyra (av fyra) äppleträd är fyllda med lampor. Två granar har 3 blinkande kedjor vardera (1 femmeters gran och en tiometers). Listan kan bli lång.

http://www.imprezive.com/ftp/2004_2804lampor.jpg

Och för att tråden ska passa i ett imprezaforum, så här kommer en bild på min nymonterade ljusbox. 4 st Bosch Big Knick 220, med Philips Rally 100W lampor. Sitter fast med Djuslås (karosslås) och stag genom grillen.

http://www.imprezive.com/ftp/extra_ljus1.jpg

FeA
                    Deltagare

WOW! :7
                      Riktigt coolt, både med pyntet och boxen!

/FeA

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.