Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Staffe
    Deltagare

Någon som kan förklara för mig hur man justerar handbromsen den tar lite långt upp när man drar i den!

Har för mig det sitter ett hål på baksidan vid drivknuten typ som man justerar den, men jag hittar det inte.

—————————————
      Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
      BugEye STI-02

challe
      Deltagare

Det sitter väl en liten gummiplutt på baksidan av bakbromsen som man pillar bort och sedan är det en kuggkrans innanför som bara är att skruva med en mejsel på för att spänna (eller lossa när du ska ha loss bromsskivan 😉 )

Mumin
        Deltagare

ta bort hela skiten vid hanbrommsen sitter kanske 2 -4 skruv får du bort mittconsollen. sen lossar du den maximalt sen tar du som han skrev. bort 2 pluppar och tar en mejsel och skruvar dem uppåt. båda sidorna uppåt.

edbe
          Deltagare

Passar bra att fråga i denna tråd då det tom är samma bil (tror jag)…

Det känns lite glappt första cm man drar i handbromsen. Som att den inte drar tillbaka vajern hela vägen. I övrigt tycker jag den tar ok. Vad behöver justeras?

Sent from my iPhone using Tapatalk

kamikaze
            Deltagare

Du menar alltså att det tar cirka en cm innan handbromsspaken spänner tag i wiren ?

I så fall ta bort plasten runt handbromsspaken och kolla om du kan spänna lte där

edbe
              Deltagare

Du menar alltså att det tar cirka en cm innan handbromsspaken spänner tag i wiren ?

I så fall ta bort plasten runt handbromsspaken och kolla om du kan spänna lte där

Precis! Ska testa

Sent from my iPhone using Tapatalk

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.