Svar ja, det finns några grejjor som påverkar ”dragläget” om det är det vi snackar om. Är det en orginalkoppling som monterats eller något kraftigare? Karaktären ändras ju en aning om det sitter en sinterkoppling där istället. 😉 Spelet mellan kopplingspedalen och kopplingshuvudcylindern justeras nere vid pedalstället. Är vätskan bytt och systemet urluftat ordentligt?
Allting är gjort hos en Auktoriserad Subaru verkstad…
Det är en Original koppling..
Jag frågade idag när jag var där.. och han mena på i och med att det är en Hydralisk koppling så gick det inte att justera..
Han sa ju hårdare du kör eller ju varmare kopplingen blir desto mer glapp får jag. det är tydligen för att skydda kopplingen och det har jag oxå märkt men jag vill ha bort glappet, tycker det e skit jobbigt
Har för mig att jag frågade nån i klubben på förra träffen i skåne och han sa oxå att det gick att justera.. :S men inte enligt han på verkstaden..
MVH
Philip
/”Vill ha bort glappet”