› SSC › Annonser › Köpes – Delar › k: Insug/plenum från new age
- Detta ämne har 12 svar, 1,059 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 2 månader sedan av
STIred.
-
FörfattareInlägg
-
31 januari, 2010 kl. 11:34 #17970
STIred
DeltagareLetar efter ett plenum från new age. WRX eller STI spelar mindre roll sålänge det kommer från årsmodell mellan 01-07. Priset och skicket är viktigast.
Spridare behöver jag inte, inte fuelrailsen heller. TBn(spjället) är eventuellt av intresse med.
Har ni ett liggandes skicka ett pm eller maila rtimbus@hotmail.com
/r
31 januari, 2010 kl. 14:58 #169476HighLevelOfSweden
DeltagareDu har PM!!
31 januari, 2010 kl. 15:17 #169468STIred
DeltagarePM besvarat.
/r
8 februari, 2010 kl. 18:11 #169474MariaimprezaGT
Deltagareska du börja snåla helt plötsligt? 😛 Var de inte tomei du skulle ha? 😉
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org8 februari, 2010 kl. 19:06 #169469STIred
Deltagareska du börja snåla helt plötsligt? 😛 Var de inte tomei du skulle ha? ;)Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org
He he det gäller lägga pengarna på rätt ställe. Ingen mening lägga dem på sånt som inte gör nån större skillnad. Med lite massage och på rätt ställen så räcker ett standard insug lååångt över de flestas behov. Gäller bara veta vad man gör 😉
/r
8 februari, 2010 kl. 20:51 #169475MariaimprezaGT
Deltagareska du börja snåla helt plötsligt? 😛 Var de inte tomei du skulle ha? ;)Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org
He he det gäller lägga pengarna på rätt ställe. Ingen mening lägga dem på sånt som inte gör nån större skillnad. Med lite massage och på rätt ställen så räcker ett standard insug lååångt över de flestas behov. Gäller bara veta vad man gör ;)/r
å vart är rätt ställe menar du? 🙂 (nejdå, fiskar inte alls 😉 ) Pierre har ett insug från sin 06 utan spjällen som han säkert kan tänka sig att sälja..
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org8 februari, 2010 kl. 21:36 #169470STIred
DeltagarePierre har ett insug från sin 06 utan spjällen som han säkert kan tänka sig att sälja.. Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org
Ok beror på vad han vill ha för det. Annars så är jag inne på köpa hem från utlandet. Har sett kompletta insug med alla givare på, etc i bra skick för under 1500kr. New age STI eller WRX skitsamma. Det enda som skiljer är den röda färgen, och den är inte så svår att ordna 😉 Plenumstorlek ska inte skilja.
Spridare och fuelrails behöver jag som sagt inte men givarna som sitter på insuget hade inte varit fel. Behöver inte TGVna heller.
När det gäller insugsmassage så kan jag återkomma med lite mer detaljer sen när jag fixat i ordning mitt ;). Kommer säkert bjuda på lite flödeskurvor med. Får se hur mycket energi jag kommer orka lägga på det.
Köper man tomei så behöver man ju inte iofs bry sig om massage och sånt, då har de gjort det åt en. Men man får betala typ minst 20ggr så mycket också 😀
/r
8 februari, 2010 kl. 22:29 #169465bowser
Deltagareklart ja kan tänka mig sälja det … Du kanske har nåt kul att byta mot?
MVH Pierre
9 februari, 2010 kl. 05:04 #169471STIred
Deltagareklart ja kan tänka mig sälja det … Du kanske har nåt kul att byta mot? MVH Pierre
Säljer du det inklusive givare? Behöver som sagt inte fuelrails, spridare eller TGVn. Men givarna kommer jag behöva.
Jag har sålt det mesta som jag haft som legat över och som jag inte behöver i garaget. Har ett främre fjäderbensstag som är nästan helt nytt och ligger i ungefär samma prisklass som insuget som jag inte behöver. Men det är till GC8. Har iofs lite annat med men mest dyrare grejer(styrsystem, brembobromsar, etc).
/r
9 februari, 2010 kl. 14:16 #169466bowser
Deltagarehmm inte några mätare kanske ?
allt du skrev har ja redan… men dock ska ja kolla med johan om han behållit några givare till cosworth insuget.
9 februari, 2010 kl. 15:04 #169472STIred
Deltagarehmm inte några mätare kanske ?allt du skrev har ja redan… men dock ska ja kolla med johan om han behållit några givare till cosworth insuget.
He he sålde tyvär mina egna 52mm Defi till Yonas. Ser ut som att jag precis köpt 4st 60mm Defi Genome av Christian(Impreza112) istället. Men de lär jag knappast byta mot ett insug, möjligtvis med en del pengar mellan. De är bara aningen mer värda än ett insug :D. Men dem hade jag egentlgen tänkt att behålla till gamla kossan.
Sitter det dbw spjäll på 06orna? I så fall kommer insuget inte funka för mig ändå och då är det inte så mycket att fundera över.
Eftersom cosworth insuget kör dbw så är det antingen samma på din bil eller så blir det omgjort så att det passar insuget.
Mapsensorn tror jag inte Johan kommer återanvända men den behöver inte jag heller.
Hursomhelst det jag skulle vilja ha med ihop med insuget är spjällägesgivaren och tomgångssolenoiden. Som sagt bara om det inte är dbw för då kommer det inte funka, och jag hade inte tänkt byta till dbw.
/r
10 februari, 2010 kl. 07:03 #169467bowser
Deltagaredet är dbw!
18 februari, 2010 kl. 21:21 #169473STIred
DeltagareDå var detta inte aktuellt längre. Insug inhandlat.
/r
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.