› SSC › Annonser › Köpes – Delar › K: Lite STÖRRE turbo
- Detta ämne har 7 svar, 1,018 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2008 kl. 00:39 #17533
b20mannen
DeltagareJag söker en lite STÖRRE turbo till min GT -98.
Kom igen nu och hjälp en stackare som sitter på golvet i verkstan och pusslar ihop motorn medan alla andra är ute och åker och har kul. 🙁
Visst! Dollarn är låg, och man får en ny turbo från USA för 4500-12000 kronor.
Men om du har en begagnad VF43, VF39, VF34, VF30, VF22, TD06, FP GREEN eller nåt annat intressant som ligger och bränner i bokhyllan så säg till.
Jag hade tänkt mig nåt begagnat i prisklassen 3500-7000 beroende på hur himla bra det är, och hur himla begagnat det är. 😉
Svara gärna i tråden, eller via PM, eller ring 0708-280832. Svarar jag inte direkt så ringer jag upp.
Och sen blir det en liten originalturbo i fint skick till salu… 😀
14 juni, 2008 kl. 00:42 #168469.zip
DeltagareDenna har legat på blocket ett tag nu
http://www.blocket.se/vi/15976367.htm?ca=2_sMen om det är något som du är ute efter vet jag ej 🙂
//.zip
14 juni, 2008 kl. 06:31 #168470Vio
DeltagareVi svarade på den annonsen när vi letade turbo tror jag.. Och då vart den såld..
/Vio – som inte fattar varför folk inte kan ta bort annonserna när grejerna är sålda
14 juni, 2008 kl. 14:08 #168466b20mannen
DeltagareHm? Dessutom så hade den väl ett litet avgashus också har jag för mig.
Tanken är att byta från det alltför lilla GT-aggregatet till nåt som är lite fläskigare, för att funka bra från 2.2 Liter utan att för den saken spräcka originallådan.
24 juni, 2008 kl. 12:22 #168471NickeH
DeltagareOm du inte får tag i nån så är ju detta ett bra alternativ, en TD05H-16G från USA 5000kr + frakt(+tull och moms om du har otur)
http://www.boostplanet.com/product2.htm
/N – sugen på en själv men oroar mig för lådan.
28 juni, 2008 kl. 20:36 #168467b20mannen
DeltagareSka bli spännande att se om detta inlägg fastnar i tråden när jag trycker på ”Post message”, eller om forumet har uppgraderats med teflonminne?
Hade skriviet ett kul och informationsrikt inlägg. Men det försvann, så nu är jag lite ”ticked off” och nöjer mig med att säga: ”Turbo inköpt”.
29 juni, 2008 kl. 00:05 #168465OzO
DeltagareHade du öppnat fler än 1 instans av forumet? Typ i flera fönster eller i flikar? Gör man det… skriver i ett fönster och kollar i ett par andra fönster och postar så kan det ”försvinna”. Det har jag iaf läst om vårat forum.
Så ska man skriva inlägg, se till att ha endast 1 fönster uppe mot forumet.
/G
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::29 juni, 2008 kl. 04:31 #168468b20mannen
DeltagareHade du öppnat fler än 1 instans av forumet? Typ i flera fönster eller i flikar? Gör man det… skriver i ett fönster och kollar i ett par andra fönster och postar så kan det ”försvinna”. Det har jag iaf läst om vårat forum.Så ska man skriva inlägg, se till att ha endast 1 fönster uppe mot forumet.
Ojdå! Saftiga buggar i koden alltså.
Ytterligare en anledning att byta forummotor. En stor en.Jag surfar normalt ett ”rullande fönster” av 3-6 olika forum samtidigt, och med en flik för listan med nya posts, och sen 1-5 flikar för varje ny/uppdaterad tråd, per forum. Medan datorn hämtar i en flik, och postar i en annan, så läser jag i en tredje flik.
Hur ska man annars hinna med? Inte sitter man på en stol mitt i rummet, vattenkammad med mittbena, och trycker på en knapp i taget på tangentbordet i nån gammal alfaskopterminal inte. 😀
Är det inte dags för en forummotor som inte är lika primitiv som MEMO, eller Datex??? }(
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.