SSC Annonser Köpes – Delar K: Slangar till styrservo STI

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Nikke McRae
    Deltagare

Det råkar inte vara någon som har slangarna som går mellan styrservopumpen och styrracket liggandes? Eller vet var man kan få tag i dem?
      Jag fick med slangar för en högerstyrd bil till nya motorn, jag behöver slangar till vänsterstyrd.
      Nr 7 på bilden. Runt årsmodell 2004, håller på och forskar skillnader på slangarna mellan årsmodellerna.

Nikke McRae
      Deltagare

Kanske kan man göra dem lätt med stålomspunnen slang och an-kopplingar. Har läst några trådar på engelska/amerikanska forum. Någon här som försökt sig på det?

GT99
        Deltagare

Om du gör egna slangar så se till att använda ordentligt pressade kopplingar på trycksidan.

Nikke McRae
          Deltagare

Kollade i denna tråden: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1225267

Där använder de AN-kopplingar. Kanske inte helt tryggt eller?

En sån här mot racket:

Och en sån här slangkoppling:

GT99
            Deltagare

Vet inte exakta trycket i imprezans system men upp till 100bar är inte helt ovanligt.
              Så skulle inte skruva ihop slangen själv utan lämna till en verkstad som pressar ihop slangkopplingarna.

An kopplingar är inge problem men delen mot slangen skulle ja se till blir ordentligt pressad.

Nikke McRae
              Deltagare

Ok, får bli en sväng till Hydroscand för tryckslangen, om jag inte får tag i färdiga slangar.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.