Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Evo3
    Deltagare

Hejsan.

Vet nu inte om den här tråden kom på rätt ställe.(flytta den om det är fel)

Har en liten fundering på hur man lättast får högtalarkablen ut till dörrarna. Nån som kan knepet? Försökte genom gummislangen men fan de gick inte..Säkert bara jag som inte gjorde rätt för det är ju den ändå vägen till dörren. Några smarta tips nån????
      (bilen är en Subaru Impreza WRX vet inte om det är nån skillnad på modellerna.)

Mvh
      Matte

Fisherman
      Deltagare

Hejsan Matte.

Tråden hamnade nog fel ja, skulle varit i ”ICE & Larm”.

Det går utmärkt att dra ut flera kablar i gummislangen som går ut till dörren, lite meckigt bara men vet man hur man ska göra så är det inte så farligt.
        Jag har dragit en 2x4mm² och en 2×1.5mm²och det var inga problem. Jag sprutade i mycket 5-56 i gummislangen, då går det MYCKET lättare. Det torkar ju ganska snabbt och lämnar inget kladd. Jag tog ett långt buntband och tryckte igenom det först och tejpade fast kabeln i buntbandet och drog igenom kabeln med buntbandet.
        Du kan ta loss gummit där det går in i bilen om det är lättare att trä in kabeln. Underlättar med 5-56 på gummit där med. Kolla hur du drar kabeln i dörren så att den inte fastnar i stagen till fönsterhissen. Du kan ju dra den ihop med originalkabeln.

Lycka till.

Mvh Fisherman

Larry
        Deltagare

Mycket riktigt hamnade tråden lite snett, men det är fixat nu!

Flyttat till ”ICE och Larm”

JeoG
          Deltagare

Bara en spontan tanke. Inhandla en dragfjäder på t.ex clasohlson dom brukar funka bra vid sådana tillfällen. Har användt en sån när jag dragit kablar i bilen, funkar kanon.

/Emil

Evo3
            Deltagare

Snällt att du flyttade tråden..

Ska testa i helgen era förslag..
              Tack på förhand..

//Matte

Desen
              Deltagare

Vet att tråden e gammal men jag måste ändå säga
                SILICONSPRAY 😛 😛
                Utan detta mirakelmedel hade fordonselektiker inte gjort något annat än svurit över trånga genomföringar.
                Så jag säger det igen för det tål att upprepas
                SILICONSPRAY 😉 :+

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.