Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #46809
    Fricke.w
    Deltagare

      De vart en Gates förstärkt kammrem 😉 nu när jag köpte mig et steg 4 kit från importimageracing, och i de kittet vart de 99.5mm cp kolvar, eagel stakar, gates färstärkta kammrem med tillhörnade rullar och spänare, samt ny vatten pump och en Cosworth oljepump, samt agency power aluminum 2.5″ turbo inletpipe 😛

      #46810
      Vince
      Keymaster

        iaf 10500 är det k-rem med spännare löp hjul osv. du fick pm om det också 😛 vill du veta ca priset med? 😛

        Ja det stämmer att bytet sker vid 10500 mil. Enligt de Subaru verkstäder som jag ringde för att kolla pris så brukar man inte behöva byta alla löphjul utan bara en av dem. Enligt dem så brukar löphjulen (förutom nån av dem) vara som nya vid de här km.
        Om det stämmer vet jag inte men varför skulle de ljuga om detta!?

        #46801
        Mumin
        Deltagare

          Ja det stämmer att bytet sker vid 10500 mil. Enligt de Subaru verkstäder som jag ringde för att kolla pris så brukar man inte behöva byta alla löphjul utan bara en av dem. Enligt dem så brukar löphjulen (förutom nån av dem) vara som nya vid de här km.
          Om det stämmer vet jag inte men varför skulle de ljuga om detta!?

          det lilla är alltid skräp av.. sen varför spara in 2 tusen på att riskera attdom andra hjulen blir dåliga? tänk ska gå 6 år eller 10k mil till! Gå alltid den säkra vägen.. några tusen insparade kan bli x antal 10000… dyrare! Sen spännare måste du bya varje gång!

          #46797
          nilsson
          Deltagare

            lyfter denna igen.
            har ett par fråge tecken.
            enligt min uppfattning så ska man byta en kamremm efter det man uppnår först, år eller mil.
            så om en bil är 4 år gammal men typ bara rullat typ en 4000 mil så hade ju jag velat byta remmen för att vara på den säkra sidan.
            å när den blir typ 8 år gammal så vill jag påstå att man bytar för andra gången om den så bara har gått 8000 mil.
            jag vill gärna ha svar av dem som vet och inte tror sig veta….

            väntar spänt på svar.

            mvh/Nilsson

            #46793
            Manor
            Deltagare

              lyfter denna igen.
              har ett par fråge tecken.
              enligt min uppfattning så ska man byta en kamremm efter det man uppnår först, år eller mil.
              så om en bil är 4 år gammal men typ bara rullat typ en 4000 mil så hade ju jag velat byta remmen för att vara på den säkra sidan.
              å när den blir typ 8 år gammal så vill jag påstå att man bytar för andra gången om den så bara har gått 8000 mil.
              jag vill gärna ha svar av dem som vet och inte tror sig veta….

              väntar spänt på svar.

              mvh/Nilsson

              Du har helt rätt, men det kostar en slant att byta kamrem så många “chansar” nog lite.
              Jag bytte kamrem var 10000 mil på GT:n. Det blev då vart 5:e år, men min verkstad hade aldrig varit med om att en kamrem hade gått av pga. ålder…så även jag tog då en chansning. Självklart så tar väl även åldern ut sin rätt så småningom, men en 5-6 år lär nog inte vara en fara för materialet…TROR JAG :p.

              Sen beror det ju också på hur man kör. Jag tog det lugnt med min GT…andra som gasade järnet jämt och kanske även körde trimmat, då skulle jag hellre ta det säkra framför det osäkra och byta enligt serviceboken.

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.