Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    David
    Deltagare

Hej!
      Tänkte byta kamremmen nästa vecka och ringde o hörde vad kalaset skulle gå på. 8000:- vilket jag tycker låter mkt för endasr kamremsbyte med rullar o spännare. Nu till frågan kan man köpa sin kamrem o rullar på mekonomen o sen lämna in den på verkstan o ändå få sin stämpel? Nån som vet vad subaru tar för rem rullar spännare?

Vet att det finns tlf men dom har stäng nu 🙁 ..

Tacksam för svar Mvh David

Maddis
      Deltagare

Sist jag handlade (med mina rabatter iofs) så landade kamrem, med alla rullar och spännaren på i runda slängar 4′ – hos Subaru…så 4000:- i jobb…kylaren måste ut, men det går lite glykol, det är med i avrundningsmissen i sammanhanget (kostar ett par hundringar).

Visst är det inte helt simpelt, och det tar lite tid, men i alla fall, jag byter en rem på 2 timmar från start till fyllt kylarsystem en bra dag när allt rullar som det skall (men nu är jag miljöskadad :+).

Jag tror absolut inte kostnaden ligger i delarna i alla fall…

/J – fan….Madde var inloggad. 😀 …eller så har Madde smygtränat i garaget. 😀

Yonaz
        Deltagare

Jerry = transa? – fattar inget 😉

Autotech ligger bara 15 mil bort, ett besök i Västerås är aldrig fel.

David
          Deltagare

Kanske man kan klara sig utan den där trevliga stämpeln i boken o låta nån trevlig person byta för en mindre summa?

/D

David
            Deltagare

Lämnar in bilen på en mekonomen mek istället där 2 gammla rally mekar jobbar för en summa av 6500:- för allt bytt o nytt :). Stämplarna har ju ingen betydelse om man inte ska sälja bilen i min mening. 🙂 O det kommer inte hända 😀

/D

alrik
              Deltagare

Sen så är ett kvitto på ett utfört jobb minst lika bra som en stämpel.

/ Mikael

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.