SSC Allmänt snack Allmänt småprat Kamremm

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Janne248
      RudisJag tänkte M-testa bilen innan det blir nån affär, kollar dom inte skicket på remmen då?Svårt att tänka mig att dom plockar isär bilen för att kontrollera ”interna” delar. Men vet ej, har aldrig M-testat nån bil./J

Jag minns inte att dom kollade remmar när jag gjorde ett M-test. Dom kollar typ motorfunktion, missljud, bränsle- & kylsystem, avgas.

Imprezan i garaget
      Capricen i garaget

Rudis
      Deltagare

Janne248
        RudisJag tänkte M-testa bilen innan det blir nån affär, kollar dom inte skicket på remmen då?

Svårt att tänka mig att dom plockar isär bilen för att kontrollera ”interna” delar. Men vet ej, har aldrig M-testat nån bil./JJag minns inte att dom kollade remmar när jag gjorde ett M-test. Dom kollar typ motorfunktion, missljud, bränsle- & kylsystem, avgas.Imprezan i garagetCapricen i garaget

Jag rinde dit och frågade om det och dom svarade ”Man måste plocka isär motorn för att kolla det och det göt vi inte”

Jag har köpt bilen, va och hämtade den igår. Den har gått ca 13000 utan att ha bytt remmen men Enligt service boken ska den bytas vid 16000. Jag lämnar in bilen för bytes på tisdag bara för att vara på säkra sidan. Man får försöka ta det lungt så länge.

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.