Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Barry
    Deltagare

Hej hej, jag e ju som ni vet nybliven SubaruLegacy 2.0r 2006 , ägare. bilen har rullat 10400mil. när vi köpte bilen stog det på den stora fina prislappen att det var nybytt kamrem. bra tyckte vi ju då att den var nybytt…. när vi sedan fick hem bilen.. kollade jag igenom hela serviceboken.. och såg att all service hade gjorts hela vägen tills 9000mil servicen… och enligt manuallen ska ju kamrem bytas vid 10500mil servicen… så jag ringe karlbergs i oskarshamn där vi hade köpt bilen.. de hade inte gjort någon service på den.. bara kollat nivåer och rekondat den.. kamrems bytte visste han inte om, skulle återkomma till mig…
      Jag orka ju inte vänta på det. så jag ringde tidigare ägaren.. han sa att han lämnat in den för service enligt intervallen, visste inget om kamrem byte…
      då ringde jag smålands motorcentrum i ohamn subaru verkstad.. de hade ju all info om bilens service via regnr.. och gissa vad.. jo ingen kamrem var bytt.. det ska göras vid 10500mil servicen.. .. och inget tidigare lagt byte hade de gjort.. senaste de gjort var nya bromsok bak..
      alltså , hur ska vi göra här? vi köpte ju bilen i tron om denna “dyrare service” var gjort.. jag ser det som karlbergs har blåsr oss på detta.. .. har ej hunnit pratat med karlbergs ännu.. vill ju förbereda mig .. vi är 3 vittnen om nybytt kamrems notisen på prisskylten..

vad skulle ni ha gjort?

Eiiiiik
      Deltagare

Usch! Knivig sits…

Håller tummarna för att det ska lösa sig så smidigt som möjligt för dig!

Jommie
        Deltagare

Jag hade krävd att dom tog in bilen och gör 10.500 mila service gratis alt. at dom tar bilen tilbaks och du får alla kroner tilbaks (om du bare haft bil i en vecka eller 2).

Om bilen marknadsförts som att service varit utförd, så skal den göras. Och vill dom inte – kontakta ARN.

LegacyLarsa
          Keymaster

Håller helt klart med Jommie, ARN tycker jag är bra ide, att sälja bilar på det sättet ger bara dåligt rykte.
            Kanske dags att dra igång en en egen “svarta listan”?

/Larsa

Grusdraparn
            Deltagare

Håller helt klart med Jommie, ARN tycker jag är bra ide, att sälja bilar på det sättet ger bara dåligt rykte.
              Kanske dags att dra igång en en egen “svarta listan”?

/Larsa

Ge bara firman en sportslig chans att hinna svara först innan den förs upp på någon lista. 🙂

/Klas

Barry
              Deltagare

Karlbegs snubben har ej hört av sig till mig ännu, jag tänkte han får veckan på sig..
                så på MÅNDAG är det jag som ringer och säger som JAG tycker..
                Meddelar här sedan hur det har gått..

to be continued!!

Barry
                Deltagare

en liten uppdatering…
                  har haft mycket att göra så jag fick tid idag som först ringa till karlbergs igen..
                  vad ju faktiskt han som skulle ringa mig ju..
                  men han skylde på att hans barn varit sjuka, så han knappt varit där… men hallå tar väl ingen längre tid ringa mig.. eller..

nu sa han sisohär… att de har bytt kamrem på den på karlbergs.
                  och han skulle “fixa fram” papper på detta.. jahha ja…
                  tycker fortfarande att detta verkar lite skummt.. men han ska höra av sig nästa vecka om det hela.

så vi får väl se hur detta går..

men han var ej otrevlig i telefonen och han förtog att jag ville ha “bevis” på det hela och att de hade skrivit det i framrutan på bilen för det hade blivit gjort och att de skulle locka kunder.. och ja. det gjorde det ju..

men återkomer när jag vet mer…

har iaf monterat Dioder ifrån xeonkungen i skyltbelysningen nu..
                  och 19″ fälgarna kommer nästa vecka..

Barry
                  Deltagare

Jag börjar iaf ana oråd nu.. han har ännu ej hört av sig igen… gått över 1 vecka igen..
                    wtf!

ska jag behöva ringa IGEN!

Barry
                    Deltagare

Hej igen.. dax för en liten uppdatering.
                      Ett par veckor gick… han hade ju lovat såkallat “bevis” papper på det hela.. han hade lovat igen höra av sig…… men inget händer!
                      så idag lacka jag ur totalt på han.. ringer upp… han var då på lunch.. men han sa att det var dålig stil av han själv att inte höra av sig eller skicka pappers bevis.. men som sagt han skulle ringa upp mig efter lunchen. 15-20min eller nåt… jag sitter och väntar… tiden går …. tillsist efter 45min ringer han….. han sa att han undersökt lite men kan ej hitta något som styrker att den ens e bytt.. …. så det hela måste göras rätt igenom att den ska bytas på nytt!!! wtf? va??? huhh hänger ni med??
                      Ja sa då att bilen nu slagit om till 10500mil och den servicen ska ju göras på smålandsmotorcentrum där bilen alltid varit servad..
                      så jag sa att jag ringer nu och bokar in 10500mil servicen där så får ni vara med och betala er del.. dvs kostnad o arbete för iaf kamremsbytet..
                      11145:- kostar hela servicen.. beställde den idag.. ska prata med karlbergs nästa vecka och då ska vi komma överens.. vill aldrig mer ha med karlbergs att göra…. vad e lämpligt begära?
                      mvh Anders.
                      uppdaterar nästa vecka när jag pratat med han!

Barry
                      Deltagare

Tråden kanske ska flyttas utanför modell specen så jag får lite mer respons.
                        Ska ju ringa i veckan tiill volvo. Så vill ju ha lite synpunkter ifrån er.

Barry
                        Deltagare

7423:- kostar endast kamremsbyte med arbete och allt man byter samtidigt. Så det ska jag ju begära.

Jommie
                          Deltagare

Tycker helt klart du skall kräva det. Och låt oss veta hur det går.

Barry
                            Deltagare

var och hälsade på tjomen på karlbergs idag..
                              Och han är villig att stå för 7423:- som byte av kamremen och arbetet och det skulle gå på. han tar den fakturan av smålandsmotorcentrum, så vi betalar resternade belopp för övrig service..
                              så allt har ju då löst sig tillsist..

Mvh
                              Anders

Barry
                              Deltagare

Nu e bilen nyservad och glad och karlbergs fått sin del av fakturan direkt ifårn smålandmotorcentrum i oskarshamn.
                                blev väldigt vänligt bemöt och serivcen funkade galant på smålandsmotorcentrum. rekommenderas.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.