SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Kan detta vara intressant?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 47 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Bult hålen är dom bolt-on så att säga?

Cruise
      Deltagare

Tjena!

Ja hålen kommer vara samma infästning som finns på orginal kroken. Använder min egen bil som mall för att få allt att stämma 100 för att passa utan modifikation.
        Dock vet i tusan vad besiktningen kommer tycka om man kör in med denna kroken, är det ngn som kanske har koll på detta?

Ska göra allt jag kan för att ha en första prototyp sittandes på bilen på Emmaboda, bilen kommer stå utställd där under dagen på den allmäna utställningen.

Mvh/
        Erik

Fricke.w
        Deltagare

blir nog bra de där 🙂
          Gjorde mig en egen för ett tag sedan, och den modelen vart så här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Fricke&cat=91820&image=886820

Kan ju knäppa ett kort hur den ser ut på, men börjar fundera på att göra en ny, för jag trivs inte riktigt med den.

MVH
          Fredrik

Cruise
          Deltagare

Okey ja den va inte helt fel den heller, du har inte besiktigat med den Fricke?

Ska försöka hinna göra klart den i veckan å sedan lägga ut en bild på den sittandes på bilen.

Efter det blir det att justera måtten rätt och isf skicka iväg allt för att göra en första test ögla. Hoppas hinna detta så den sitter på bilen på emmaboda som sagt.

Mvh/
            Erik

Fricke.w
            Deltagare

Nix de har jag inte, och tror inte den skulle gå i genom, om dom märker den vill säga, men de går ju på 2min att ta bort och byta, så de är inga problem tycker jag 🙂

Cruise
              Deltagare

Hej Hej!

En liten uppdatering då efter kvällens lilla jobb.

Idag finslipades formen på kroken och anpassades för att passa orginal hålen, dessutom gjorde jag det tredje hålet på sidan för sidoinfästningen.

Har dock inte hunnit rita in allt på en ny solid works ritning men här kommer iaf lite bilder.
                Har ritat med tushpenna på själva bilen för att visa hur stort hålet ska bli och även lättningshålet som gör kroken lite lättare ;P

även lite bilder på hur kroken kan tänkas bli på bilen.

Mvh/
                Erik

TomK
                Deltagare

Börjar se bra ut!

Cruise
                  Deltagare

Jodå och bättre ska det bli, första framtagningen tar ju lite tid då man vill det ska bli så bra som möjligt 😉

Arbetet fortsätter denna veckan 🙂

Mvh/
                    Erik

TomK
                    Deltagare

Hur har det gått under veckan då?
                      Man är ju sugen på en! 🙂

Cruise
                      Deltagare

Det har gått sådär. Har haft mkt på jobbet och meningen va att jag skulle ritat och skickat iväg den för en första laserskuren prototyp idag, men tyvärr fanns inte tiden till utan det blir på måndag. Så förhoppningsvis så har jag en första klar till slutet på nästa vecka, tanken va ju att ha den på bilen på Emmaboda men vi får se hur fort det går.

Kul att det finns intresse för den iaf 🙂

MVH/
                        Erik

alrik
                        Deltagare

Är långt till Emmaboda 🙂

Du hinner nog göra en GC8 variant till dess med 😉

/Mikael

Cruise
                          Deltagare

Yes hela 7 dagar ju 😉

Men först kommer denhär modellen till 01-07 att tillverkas och uppskattas det och det är värt mödan så ser jag inget hinder i att göra en version till gc8.

MVH/ Erik

Cruise
                            Deltagare

Sådär, då har jag ritar ihop den sista modellen innan jag ska kontrollera alla mått med en kille som kan programmet bättre.

Såhär är tanken att den färdiga kommer se ut näst intill på att lättningshålet kanske kommer skilja sig ngt.

Vad tycks, finns det fortfarande några som kan vara intresserade?

Mvh/

Erik

TomK
                              Deltagare

Tycker det ser jätte bra ut!
                                Jag tar en garanterat. 🙂

Vad tror du priset hamnar på?

Cruise
                                Deltagare

Ja vi får se vad priset hamnar på, frågan är vad folk är beredda att betala för en sådanhär krok

Jag tänker göra så att jag tillverkar en krok och kollar att den är rent bolt-on på bilen å att allt stämmer, sedan kollar jag vad framtagningspriset för material,laserskärning och bockning blir. Efter det kan jag ju kolla lite vad ni är redo att betala för den och om jag då tycker det är värt jobbet som blir att ta fram den eller inte.

Så vad är folk beredda att betala för den? Kanske lika bra att kolla redan nu.

Mvh/
                                  Erik

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 47 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.