SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Kan detta vara intressant?

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 47 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Ja, Cusco och nukabe kostar ca 600:- för fram och bak.
      Så runt 200:- kanske..

Cruise
      Deltagare

åfan, är det en bolt on hook precis sokm min då eller är den mer universal?

För tror mitt framtagningspris med skärning å bockning m.m kommer hamna på minst 100 kr/st. Och tanken är att kunna sälja dem till bra priser för er och även att jag ska kunna få in lite extra på dem för att jobba vidare med fler modeller m.m
        Går första modellen bra så finns redan tankar ju på att göra till äldre modeller, även krokar för att montera fram och även fjäderbensstag har jag börjat skissa på.

Men du får gärna skicka en länk till mig med de krokarna du tipsar om 🙂

Mvh/
        Erik

TomK
        Deltagare

Här finns tex Nukabe.
          http://www.i-club.com/forums/showthread.php?t=175666
          Var några spänn dyrare. Men finns på E-bay för runt 6 hundringen..

Cruise
          Deltagare

Okey ja där ser man.

Men det bygger ändå inte riktigt på samma som jag gör min isf. Men min första tanke va mellan 300-400 kr för krokarna för att kunna arbeta vidare och tycker folk det sedan är för dyrt så är det ju synd 😉 Man får ju räkna in frakt från ebay med ju, så säg det går på närmare 1000 kr så ligger jag ändå lågt med en minst lika bra tillverkad krok.

Men vi får se. Fler får gärna utala sig om vad de tycker det är värt 🙂

Mvh/
            Erik

TomK
            Deltagare

Klart det är värt med 3-400:- :p
              Hur som haver så tycker jag att det börjar se bra ut.
              Så skriv upp mig på en iaf! 🙂

Cruise
              Deltagare

Låter kanon.
                Har även börjar skriva lite på det norska forumet och intresset verkar även finnas hos vårt grannland för att köpa en krok i bra kvalite till en billig peng 🙂

Men först ska vi se resultatet av allt jobb i den första riktiga kroken som förhoppningsvis dyker upp i slutet av veckan.

Mvh/
                Erik

Fricke.w
                Deltagare

Tror cruises krokar inte ska jämföras med nucabe eller vad dom hete, då dessa skruvas utan på orginal krok bak, och ser jäkligt billigt ut enligt mig, då är de mycket snygare med en helt ny krok som ersäter den gammla, så som cruise har tänkt, typ en sån som den jag gjorde till mig själv, som kan beskådas på min bil från helgens subaru träf i gävle : http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=86494

MVH
                  Fredrik

Cruise
                  Deltagare

Tack Fredrik för de fina orden 🙂

Har tyvärr inte fått brekräftat idag att den gått iväg för tillverkning men ska ringa imorn och kolla hur det går. Sitter uppe i Falkenberg på jobb så lite svårt att ligga på dem då mer än på telefon 😉 Ist får man sitta å fundera på nya ideér, tänkte ev. rita upp en framkrok imornkväll om jag inte jobbar lika sent då.

Mer update kommer… 🙂

Mvh/
                    Erik

TomK
                    Deltagare

Gör du några framsteg? 🙂

Cruise
                      Deltagare

Hej!

På grund av att jag blev ivägskickad 5 veckor till Ullared så har inte tiden räckt till när man vart hemma för helg redigt. Men det ligger hos en kille som ka rita färdig dem bara det sista. Sedan gör vi även beräkningar på den så den klarar av att användas minst lika bra som orginalkroken. Å jag hoppas med dem är klara snart för är själv sugen på att slänga på nr 1 på min bil ;P

så det jag sysslat med under tiden är mest lite skisser på en ögla att sätta fram, monteras i krockbalken.

Men lovar att höra av mig såfort det händer ngt!

MVH/
                        Erik

TomK
                        Deltagare

Sweet! 🙂

Cruise
                          Deltagare

Nu händer det grejer!

Igår ritade vi klart det sista och den är nu iväg skickad är att tillverkas. Så med lite tur har jag den första hemma för att monteras på fredag när jag kommer hem från jobbet.
                            Det har dock gjorts lite ändringar. Bland annat så är lättningshålet borta igen pga att det bara gjorde 3 gram, totalt kommer kroken väga 1,3 kg nu. Så inte så stor vikt.
                            Den är även beräknad å provdragen i programmet så den ska klara 3 ton i dragkraft inna den går av så den är absolut användningsbar!

Hoppas kunna komma med mer bilder i slutet av veckan!

MVH/
                            Erik

Cruise
                            Deltagare

UPDATE!!

Nu är första kroken kommen, med lite mindre justeringar att göra dock men en färdig modell som jag kommer kunna montera på bilen.
                              Efter det blir det att justera de sista måtten å sedan skicka en ny beställning på en som för hoppningsvis är hundraprocentig, denna va inte långt ifrån men kan bli bättre 😉

Här är 2 bilder, en på kroken monterad kommer i helgen!

Mvh/

Erik

Cruise
                              Deltagare

UPDATE!

Nu haer jag kapat till å modifierat det som inte stämmde, dock behöve hålen på ovansidan justeras lite för den skulle passa 100 men provmonterade den lite halvt å kan bara säga att det såg skitbra ut, precis som på första bilden jag laddade upp där den sitter monterad på den vita bilen.

mer info kommer så fort det bara går, vill gärna få igång försäljningen innan semestern, v. 29. Kommer givetvis kunna skicka hela semestern med!

Mvh/
                                Erik

Cruise
                                Deltagare

ÄNTLIGEN!

Nu har äntligen den första riktiga och antagligen den slutgiltiga versionen av kroken kommit!

Ska provmonteras på fredag är tanken och passar denna nu så kommer det göras en beställning på fler krokar som sedan blir tillgängliga att köpa.

Nytt är en logga som ni säkert känner igen 😉 den är 6 mm tjock ist för 8 & den är gjort i rostfri plåt!!

finns det fortfarande ett intresse eller?

Mvh/
                                  Erik

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 47 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.