SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Kan ha glömt nånting

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Renoir
    Deltagare

Äntligen action med subban. Ska lämnas in för mappning och up-pipe byte hos JRM den 7/10.

Bilen är en wrx 03 som ska piffas upp.
      Har passat på att göra följande saker inför mappningen

Nya tändstift ( Hks super fire racing 8.or Jrms önskan ? )
      Bytt olja samt oljefilter ( Motul 300 V Power 100% synthetic 5w40 )
      Walbro 255
      Downpipe med racekat, resten 3″
      Ny koppling Exedy orginal, gammla hade gjort sitt fyllt på med ny växellådsolja ( Castrol SAF-X0 )
      Hks panelfilter super hybrid

Finns det nå mer att tänka på ? Ska nog linda up-pipen innan Jrm monterar dit den. Ska höra vad dem tycker.

Dessa saker har monterats av tidigare ägare och sitter på än: Dawwes device, Laddtrycksmätare, Hks ssqv öppen dump.

Ses på vägarna 🙂

kaakaa
      Deltagare

det är ungefär samma vad som sitter på min gt:) + lite annat
        men du får gärna meddela hur mkt effekt du får, för jag ska nämligen oxå mappa min kärra 🙂

/oskar, snart kommer snön 🙂

http://www.kaakaa.pixbox.se

Renoir
        Deltagare

Javisst det kan jag göra. Längtar redan tills nästa vecka.
          Ska bli kul o se om det blir nå nytt liv i bilen 😉

Förresten behövde inte linda uppipen med avgasbandage, skulle inte behövas. Nu är det bara att vänta tills det blir tisdag.

Hörs senare med uppdateringar

IMPREZA FOREVER
          Deltagare

Har hört att JRM byter ut stiften vare sig man vill eller inte,
            spelar ingen roll om dom så är sprajjlans. Det är väl så att dom ”vill” veta säkert att stiften är nya.
            Men det är bara vad polarn fick till svar då han skulle mappa kansk det är annat nu.

/Björn

Sign by Dealighted – Coupons & Discount Shopping
            Renoir
            Deltagare

Hmm , det kan säkert stämma men det va faktiskt tänk att dem skulle byta mina stift + mappa bilen från första början. Sen kom jag på att jag även skulle ha dit uppipen och tyckte det var en onödig utgift att låta dem byta stiften också. Är ju redan 5 siffrigt belopp 🙁
              Student + Subaru går inte alltid ihop.

Beställde hem stiften från Jrm och satte in dem själv häromdan. Kan inte tänka mig att dem vill byta igen när jag precis köpt stift av dem. Nå tillit borde det väl finnas.

Renoir
              Deltagare

Äntligen bilen mappad. Fick inga direkta effektsiffror och andra värden, bara kvitto på utfört arbete samt prylar.
                Man måste väl säga till om det ska köras i bromsbänken antar jag.

Tummen upp för Jrm. Strålande arbete med bilen, går bättre/jämnare än någonsin.

kaakaa
                Deltagare

tråkigt att man inte fick veta siffrorna :S undra vad det kostar extra om man vill ha den bänkad?…
                  funderar på å köra min ner till sthlm för å få den mappad…. men det är ju som några mil mellan kiruna och sthlm :S 😛 så får man inte ens veta siffrorna 😛
                  man kanske väntar till sommarn när man har jobb… men det hade ju varit bra å få den mappad så fort som möjligt…

/oskar, första snön har landat 😛

http://www.kaakaa.pixbox.se

klew
                  Deltagare

Äntligen bilen mappad. Fick inga direkta effektsiffror och andra värden, bara kvitto på utfört arbete samt prylar. Man måste väl säga till om det ska köras i bromsbänken antar jag. Tummen upp för Jrm. Strålande arbete med bilen, går bättre/jämnare än någonsin.

har funderingar på samma grej till våren, har samma prylar monterade på min egna så är lite nyfiken på dels hur mkt de tog för alltihop och dels hur stor skillnad du märkt hittils?

—————————————–
                    Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
                    —————————————–

Renoir
                    Deltagare

Uppipe byte + uppipe + mappning + 2 timmars extra arbete för min egen Uppipe som inte passade, tog extra tid att försöka få dit den från början. Fick till slut använda sig av en uppipe som dem själva har i lager.

7900 : – Ecutek license + programering
                      2500 : – Up-pipe perrin
                      3000 : – Up-pipe montering
                      500 : – + 2 timmars extra arbete

Slutsumma: 14 000 : –

Var det värt det., I mina ögon Jaaa lätt. Tror nog farsan hade tyckt annorlunda 🙂

Bilen beter sig mycket bättre och jävlar vad den går, Nästan så att mina Wrx bromsar inte hänger med längre.
                      Nästa grej blir att hitta nå bromsklossar som inte dammar så värst. Börjar bli drygt att rengöra fälgarna så ofta.

Är det nå mer ni undrar så hojta till

smekkes
                      Deltagare

låter ju fint =), men hur lång tid tog det? från att du lämna bilen tills du hämta ut den.

Renoir
                        Deltagare

Lämnade in den strax innan 9 på morgonen och hämtade den runt 7-8 på kvällen. Skulle det bara mappas så skullle det väl vara klart till 4 tiden nånting.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.