› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Kan jag sälja min trasiga GT -00?
- Detta ämne har 11 svar, 1,851 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 3 månader sedan av
Gystompa.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2011 kl. 09:59 #25062
Frippe_
DeltagareKöpte bilen i höstas för att jag skulle ha en rolig vinterbil men sälja den igen till våren, nu i helgen hände det som inte fick hända. Antagligen ett vevlager eller ev kolvbult som gett upp. Den är helt tyst på tomgång men varvar man upp den lite så låter det väldigt ”dåligt” från bakre delen på motorn. Smäller och låter illa. Frågan är nu vad f.n jag ska göra. Lämna in för renovering är inte att tänka på då det antagligen blir alldeles för dyrt. Kvarstår då att köpa en begagnad motor eller renovera själv. Eller sälja den som den står nu? Får jag 50.000:- för den med pajj motor? Vad skulle ni gjort?
Länk till bilen på garaget: http://www.garaget.org/Frippe_Mvh/ Fredrik
1 februari, 2011 kl. 10:11 #218355Bumble bee
DeltagareJag köpte en GT -00 (kombi) med sliten koppling dock fullt körbar för mindre än det så jag tror det blir svårt men det är jag det. Visst är de ofta högt prissatta men det blir nog ganska svårt att hitta rätt köpare eftersom de är högt prissatta bl.a. för driftsäkerheten så det skär sig ju lite i sammanhanget 😉
Försöka kan man alltid göra =)
1 februari, 2011 kl. 11:01 #218350Mäki
DeltagareBlev det så illa? 🙁 Hörde att Pelle sa att det inte var bra, har du låtit några fler lyssna? Som har lite mer erfarenhet på sånt här tänkte jag.
/ Marcus
1 februari, 2011 kl. 11:20 #218352Frippe_
DeltagareHar låtit några ”gubbar” lyssna på den och dom trodde kolvbult.
Ska kolla upp kamremsspännaren idag och sen är det väl bara att bita i det sura äpplet och riva ur motorn antar jaa.1 februari, 2011 kl. 13:54 #218347NickeH
DeltagareKöp en begad motor och byt, blir billigare än att renovera. Om du inte kan byta motorn själv, anlita nån att byta den privat dvs ingen firma, kanske nån i klubben som vill skruva lite på fritiden mot en rimlig ersättning.
T.ex. en sån här. Finns hur många som helst i england om du bara ska ha en motsvarande den du hade, man kan ju köpa en STI motor och uppgradera på samma gång men då blir det dyrare.
1 februari, 2011 kl. 14:50 #218348Gilarski
DeltagareHämta en STI motor som är renoverad & klar från UK för under 15 loppor, finns på Ebay samt en drös scooby-ställen.
1 februari, 2011 kl. 18:23 #218349matte555
DeltagareSom Oskar säger så är det nog vevlagerna som sagt upp sig… Min motor lät precis som du beskrev ovan när mina pajjade.
Begad motor som inte är renoverad är ju som att köpa grisen i säcken. Kan hålla en vecka eller med lite tur flera år.
1 februari, 2011 kl. 20:06 #218353Frippe_
DeltagareLämnar in den på verkstad på måndag så får dom kolla lite noga på den. Har allt för många bilar som krånglar nu så orkar inte skruva med alla själv 🙂
2 februari, 2011 kl. 11:53 #218346Impreza112
DeltagareTyvärr som de andra säger är det nog svårt att få ut 50.000kr, läget är svårt blir alltid dyrare än man tror att renovera och sen tar de en jäkla massa tid. ingen aning vad man får för en med kass motor jag hade nog personligen inte gett i närheten av 50.000kr då man vet hur lång tid allt tar och vad de kostar sen vet man vad de kostar hela med prutat och klart.
Mvh/Christian8 februari, 2011 kl. 17:09 #218345andreaswrx
Deltagaremed tanke på priset på denna så ska du vara glad om du får 25-30k för din
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?p=607933#post607933
9 februari, 2011 kl. 15:45 #218354Frippe_
DeltagareLite konstig jämförelse? Har redan haft flera intressenter som ev kunde tänka sig att köpa bilen för 50k så får väl se vad som händer.
9 februari, 2011 kl. 17:58 #218351Gystompa
DeltagareKöp en STI rova o släng i den. Mappa och sen är det bara o KÖ! 🙂 Klart du ska behålla bilen Frippe.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.