SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Kan man enkelt slippa fuel starvation?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hej!

Senaste bankörningen började jag få lite fuel starvation när nålen började peka på halv tank och man började köra med lite sladdar runt banan.

Tyvärr kommer man ju ganska fort till halvtank på bana, och ännu fortare om man skulle konvertera till e85 (lockande men är nog lite dyrt och omständigt i dagsläget, speciellt om man behöver åtgärda detta med någon dyr metod)

Finns det någon billig och gärna enkel lösning på detta?

Dash
      Deltagare

Borde ju faktiskt gå att lösa med något hemmasnickrat filter som orkar hålla kvar soppan en liten stund. Samtidigt får det inte begränsa flödet. Jag tänker mig en rörstump med små hål i, klädd i något (tygaktigt/skumaktigt) istället för orginal soppafilter i tanken.

Skum, Catchtank eller bafflar är väl annars det det beprövade.

TomK
        Deltagare
          Igge
          Deltagare

Hyperflow har det du behöver.
            http://www.hyperflow.com.au/old/0105_antisurge.html

Intressant, hittar dock ingen bra länk till säljare. Är jag blind? :p

Patrick P931
            Deltagare

Googlade lite snabbt och folk verkar inte helt övertygade om den där anti-surge tanken. Tror du kastar bort pengar, satsa på en riktig catchtank (”swirl pot”) istället. Mina 2 ören. 😉

Igge
              Deltagare

Det blir så omständigt bara 😛

Tycker om att ha ett bagageutrymme att nyttja och är inte så sugen på att köpa en extra pump

Såg att romraider hade en billig diy som man kan testa, men forumet ligger nere :/

Igge
                Deltagare

Drar upp tråden igen då det fortfarande är aktuellt.

Någon som har en schysst shoppinglista på exakt vad som behövs. Börjar vara så less på att behöva fixa saker, vill kunna köra bara.
                  Kommer köras med E85 så ev. pump, tank och slang bör ju helst vara anpassat för det.

Gärna ta liten till ingen plats och vara ”billigt”

Har sett lösningar att fästa på växellådsbalken men dessa skulle kosta bortåt 7-8 tusen att få hem och då är jag inte ens säker på att en vettig pump ingick.

Sedan finns det folk som satt de under huven, kanske går det att offra lite spolarvätskebehållare för detta?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.